در این بین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در خصوص برجام نکاتی را بیان کرده که بر برخی از این نکات تاکید زیادی نموده است.
کد خبر: ۶۱۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 31 May 2018
برجام واژه ای که از روز اول شکل گیری تا به امروز همواره باعث ایجاد مباحث و گاها تنش های زیادی در میان اقشار مختلف از رسانه ای و سیاسی گرفته تا فعالان فرهنگی و اجتماعی ، شده است . تحلیل ، و تفسیر ها همچنین موافقت ها و مخالفت های مرتبط با آن ، هم با درجات مختلفی بوده و هم متاثر از پیش زمینه های عمدتا سیاسی ! و البته تعدادی هم در دایره انصاف و با به کارگیری واقعیات و شرایط به تحلیل آن پرداخته اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این بین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در خصوص برجام نکاتی را بیان کرده است که یکی از مهمترین کلید واژه های این سخنان این بوده است که توقف سایه شوم ایران هراسی، رسمیت یافتن حق مسلم هسته ای و خروج ایران از ذیل بند هفت منشور سازمان ملل از مهمترین و با ارج ترین دستاوردهای برجام و تیم مذاکره کننده کشورمان محسوب می شود که این موارد همچنان به قوت خود باقی است.
اقدامات دولت دستاورد نظام است / ایران تنها کشوری که بدون جنگ از زیر بند 7 خارج شد
علی محمد احمدی معتقد است مخالفان و برخی افراد نیز باید به جای تخریب های روز افزون علیه دستاوردهای دولت که در حقیقت خدمات انقلاب و تمامی ارکان نظام نیز محسوب می شود در تحلیل های خود شرایط و وضعیت نامطلوب خاص و حاکم بر کشور در قبل از اجرا محال خروج از بند 7 منشور سازمان ملل بدون جنگ و خونریزی اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که پس از جنگ جهانی دوم توانسته در سایه عقلانیت ، منطق و گفت وگو پای میز مذاکره به این مهم دست پیدا کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حالی که هنوز هیچ کشوری به طور رسمی نتوانسته حق غنی سازی هسته ای خود را در سازمان ملل و اسناد این نهاد بین المللی به رسمیت بشناسد جمهوری اسلامی در سایه توافق هسته ای و برجام برای نخستین بار به این دستاورد مهم دست یافته است.
 
نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت برجام و مسائل پیرامون آن
 
 
خروج از برجام از همان ابتدا قابل پیش بینی بود
احمدی با بیان اینکه باید همواره تلاش و تدبیر دولت و تیم مذاکره کننده را ارج گذاشت، یادآور شد: خروج امریکا از برجام از همان اوایل نیز قابل پیش بینی بود که البته باید منتظر انزوا و آثار منفی این خروج برای ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه و عرصه جهانی بود.
وی افزود: اروپایی که همواره و در طول سالیان متمادی در کنار آمریکا بود امروز و در قالب مذاکرات هسته ای برجام در مقابل آمریکا و رفتارهای نابخردانه و زورگویانه این کشور ایستاده است که همین امر یکی از تاکتیک ها و راهبردهای موفقیت آمیز این توافق بین المللی نیز محسوب می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به برخی دیگر از دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: در حالی که میزان صادرات نفت تا قبل از برجام روزانه کمتر از 600 بشکه بود هم اینک به حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده است.
بسیاری از مشکلات از گذشته به ارث رسیده است
احمدی برخی مشکلات و چالش های موجود کشورمان از جمله دغدغه ها و نگرانی های صنفی گروه های مختلف مردمی را یادآور شد و افزود: برخی ها به دنبال این هستند که مشکلات را تنها متوجه دولت بدانند در حالی که این چالش ها مربوط به همه ارکان نظام است.
وی افزود: هر شخص حقیقی و حقوقی در این راستا و هر مسئول اجرایی در هر نهاد و سازمانی مسئول و پاسخگوست و کمترین خلل و کوتاهی از هیچ فرد و گروهی پذیرفته شده نیست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این در حالی است که بسیاری از مشکلات و چالش های فراروی و موجود انباشت شده از گذشته و به ارث رسیده به این دولت است که البته دولت هیچگاه در اندیشه توجیه و پاک کردن صورت مسئله نبوده است.
وی به سناریوی های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای القای ناکارآمدی نظام و دولت نیز اشاره کرد و گفت: برخی ها نباید با ندانم کاری ها و بازی کردن در زمین دشمن با آنان شریک شوند.
توجه به سناریوهای جدید دشمنان
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه انداختن موج رسانه ای و سرمایه گذاری دشمن بر روی فضای مجازی را از سناریوی های مهم و جدید دشمنان در راستای ناکارامدی و اختلاف افکنی در کشور دانست و گفت: برخی‌ها که البته حاضر نیستند برای نظام، انقلاب و اهداف بلند امام هزینه کنند، خود دستمایه ای برای سوء استفاده دشمن در این حوزه شده اند.
احمدی گفت: راهبرد مقابله با این جنگ نابرابر و سناریوی های خطرناک دشمن، شرایط حساس منطقه ای و بین المللی ، برخی چالش های داخلی و نگرانی های صنفی و مشکلات انباشت شده در کشور، کار و تلاش جهادی و انقلابی بر محوریت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های داخلی در عرصه های گوناگون استوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار