مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان یزد:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد از تحت پوشش بودن ۲۱ هزار و ۱۲۸ نفر در صندوق بیمه کشاورزان و عشایر استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 17 June 2018

حسن ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به اینکه مقوله بیمه به‌ویژه مقوله بیمه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در کشورهاست، گفت: در کشور ما بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی داشتن مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، بیمه بیکاری، در راه ماندگی و سوانح و حوادث پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: بنا بر این قانون دولت مکلف شده است یکایک افراد جامعه را از این مستمری‌ها بهره‌مند سازد؛ همچنین در این راستا صندوق‌های بیمه‌ای متعددی تشکیل شده است که در حال حاضر چهار نوع بیمه صندوق بیمه عمومی در کشور مانند صندوق بیمه بازنشستگی کشوری، صندوق تأمین اجتماعی، صندوق نیروهای مسلح و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود دارد که در راستای تحقق اصل ۲۹ تشکیل شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد بابیان اینکه صندوق بیمه کشاورزان جوان‌ترین صندوق به شمار می‌رود، اظهار داشت: این صندوق در سال ۸۳ در مجلس ششم مصوب و راه‌اندازی شده است و در حال حاضر میوه‌های این مصوبه در حال چیدن است و طیف زیادی از روستائیان و کشاورزان در حال دریافت انواع مستمری‌ها از این صندوق هستند.

ابراهیمی بیان داشت: در سال ۸۳ قانون ساختار جامع نظام رفاه و تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است که در این قانون بنا شده است تا صندوق‌های بیمه‌ای متعددی برای افراد خاص تشکیل شود و افرادی بیشتری بتوانند تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار گیرند.

این مقام مسئول بابیان اینکه سابقه تشکیل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سال ۴۷ و ۴۸ برمی‌گردد، تصریح کرد: در کشور ما بناشده است در آینده‌ای نزدیک بیمه اجتماعی فراگیر برای افراد اجرا شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد در سال گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر ۸۳ هزار و ۴۸۰ نفر با توجه به محدودیت سنی مشمول این صندوق هستند که تا تاریخ 97/3/22 ، ۲۱ هزار و ۱۲۸ نفر در این صندوق بیمه شده‌اند که ضریب نفوذ استان در این صندوق ۲۵/۳ است؛ چنانچه رتبه ضریب نفوذ بیمه اجتماعی استان یزد چهارم در کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد، تعداد بیمه‌شدگان فعال استان یزد را حدود ۱۰ هزار و ۴۳ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: درصد بیمه‌شدگان فعال ۴۷/۵ درصد است و در حال برنامه‌ریزی هستیم این آمار را در سال جاری به هفتاد درصد برسد؛ همچنین تعداد مستمری‌بگیران در سال گذشته دو هزار و ۳۶۷ نفر بوده است که با رشد ۱۱۵ درصدی همراه بوده است.

ابراهیمی، یکی از مهم‌ترین اقدامات این صندوق در سال گذشته را اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد دانست و خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار صورت گرفته هزار و ۲۲۶ نفر از صندوق بیمه روستائیان و عشایر پیش از موعد بازنشسته استفاده کرده‌اند.

این مقام مسئول، پوشش حداکثری جامعه هدف با اولویت حداقل هر خانواده یک بیمه شده را مهم‌ترین برنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد در سال ۹۷ برشمرد و ادامه داد: اجرای قانون حمایت از خانواده و پرداخت مستمری به زنان مطلقه و دارای شوهر متوفی از دیگر اقدامات صندوق بیمه روستائیان در سال گذشته بوده است؛ همچنین در سال گذشته راه‌اندازی سامانه سبا ضمن جلوگیری از ارسال فیزیکی پرونده‌ها، موجب افزایش دقت، سرعت و صحت عمل در ثبت و صدور احکام گردیده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت خاص بیمه‌شدگان، لزوم رعایت تکریم و حفظ و منزلت و منزلت و شأن آنان مورد از اهمیت خاصی برخوردار است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱ کارگزار در این صندوق فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار