معاون اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی از جمع‌آوری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در جشن‌های گلریزان استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶ 15 July 2015
یحیی فولادیان‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌آوری 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان سطح استان اظهار کرد: براساس آماری که داریم 736 نفر در سطح استان زندانی جرائم غیر عمد و واجد شرایط آزادسازی هستند که از این تعداد 180 نفر با کمک‌های خیران از ابتدای سال آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی این تعداد مددجوی نیازمند 35 میلیارد تومان هستیم، تصریح کرد: از این مبلغ 15 میلیارد تومان توسط واحدهای مددکاری در زندان‌ها از شکات تخفیف گرفته شده است.

فولادیان‌نژاد برای آزادسازی این زندانیان مبلغ 20 میلیارد از طریق ستاد دیه و جشن‌های گلریزان اختصاص می‌یابد، گفت: ما امیدواریم که بتوانیم بخشی از این مبلغ را از طریق برگزاری جشن‌های گلریزان و خیران جمع‌آوری کنیم تا شاهد آزادسازی این افراد باشیم.

معاون اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 11 جشن گلریزان در شهرستان‌های استان برگزار شده است، اعلام کرد: در سال گذشته نیز جشن‌های گلریزان در سطح استان‌ها برگزار شد که نتیجه آن آزادسازی 580 مددجوی نیازمند بود.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی این زندانیان در سال گذشته مبلغی بالغ بر 41 میلیارد و 688 میلیون و 944 هزار تومان نیاز بود، اضافه کرد: با کمک مشاوران و مددکاران در زندان مبلغ 18 میلیارد و 124 میلیون و 891 هزار تومان از شاکیان تخفیف گرفته شد.

فولادیان‌نژاد با بیان اینکه مبلغ 7 میلیارد و 408 میلیون و 711 هزار تومان نیز به عنوان کمک بلاعوض ستاد دیه استان به مددجویان بوده است، افزود: مبلغ 278 میلیون و 847 هزار تومان نیز به صورت متفرقه به ستاد دیه توسط خیران داده شده که توانستیم با این کمک‌ها مددجویان نیازمند را آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی بیش از 7 هزار مددجوی نیازمند را زیرپوشش مرکز روان درمانی خود دارد، گفت: یک هزار و 250 نفر از زندانیان و مددجویان ما در کلاس‌های NA شرکت می‌کنند که در ترک و عدم اعتیاد دوباره آنها تاثیرگذار است.

نماینده ستاد دیه خراسان رضوی با اشاره به ساخت خانه سالمندان ویژه زندانیان در مشهد ادامه داد: این مرکز نگهداری ویژه زندانیان سالمند 55 سال به بالا ساخته شده که دوران محکومیت خود را جدا از دیگر زندانیان در آن طی می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا کانون اصلاح و تربیت مددجویان دختر در مرکز استان راه‌اندازی شده تا مددجویان دختر در یک مرکز مجزا از دیگر زندانیان نگهداری شوند که با توجه به وسعت و ظرفیت این مرکز به زودی همه دختران مددجو از کل استان به این مرکز منتقل می‌شوند.

فولادیان‌نژاد با بیان اینکه درصد بازگشت مجدد زندانیان به زندان در خراسان رضوی کمتر از استان‌های دیگر است، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضا امروز میزان زندانیان جرائم کیفری ما در زندان‌های استان نسبت به دیگر استان‌ها از درصد کمتری برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار