رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: غربی‌ها می‌گویند دانشمندان ایران حق تحقیق درباره اقیانوس و قطب را ندارند.
کد خبر: ۶۲۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی دوانی در نشست بازخوانی لایه‌های پنهان هسته‌ای که با حضور معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و کانون‌های بسیج اساتید و رسانه در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد بیان کرد: ایران به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده و در تغییر معادلات جهان تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: اگر موشک قاره‌پیما نداشته باشیم نمی‌توانیم ماهواره به فضا پرتاب کنیم اما در مقابل دشمنان اعلام می‌کنند که موشک قاره‌پیما هم نباید داشته باشید و موضوع تنها برسرمسئله هسته‌ای نیست.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دانشمندان کشورمان با ارتقایی که پیدا کرده اند باید در زمینه قطب و اقیانوس فعالیت کنندافزود: باید زیردریایی هسته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در اقیانوس و قطب فعالیت کنیم.

عباسی اضافه کرد: علم و فناوری زمینه نیاز ثروت و دفاع از کشور است اما دشمنان به دنبال برخورد کردن با علم و فناوری ما بوده و می‌دانند انقلاب اسلامی به‌عنوان یک الگو برای کشورهای دیگر مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مذاکره سال‌های 82 تا 84 اعلام شد باید هسته‌ای، سوخت و غنی‌سازی تعطیل شود، اظهار کرد: در سال 82 هفت قطعنامه دریافت کردیم که همین 3 کشور اروپایی که در حال حاضر با آنان در حال مذاکره هستیم این قطعنامه‌ها را در شورای امینت ارائه داده و ما عقب‌نشینی کردیم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برابر اعلام آژانس انرژی اتمی از سال 84 تا 92 ، برنامه ایران صلح‌آمیز بوده و در سال 90 با جمع‌آوری مدارک و اطلاعات اعلام شد که اختلاف برای قبل از سال 2003 میلادی بوده است.

عباسی ادامه کرد: متقابل با آن مدارک و اطلاعات سرویس‌های جاسوسی موساد با کمک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس دانشمندان ما را ترور کردند که پس‌ازآن بر اساس اینکه قصد ترور کدام متخصص‌های دیگر را دارند جلوی آن‌ها گرفته شد.

وی گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس یک جریان فکری وجود داشت که می‌گفتند باید آتش‌بس را بپذیریم و از زمانی که این جریان فکری کنار رفت پیروزی‌ها در مقابل صدامی که تمام دنیا پشت سر آن بود شروع شد که این جریان هنوز وجود دارد که مردم را از سایه جنگ می ترساند.

عباسی با اشاره به اینکه اعلام شده اگر مذاکره نکرده و قطعنامه را نپذیریم جنگ می‌شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات برجام 28 شرط را در نامه‌ای برای رئیس‌جمهور ارسال کردند که مذاکره‌کنندگان نیز بیان کردند تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: این برجام قرار بود الگویی برای برجام‌های بعدی شود، و برجام 2 موشکی، برجام 3 منطقه‌ای، برجام 4 حجاب زنان و حقوق بشر، سند 2030 و کنوانسیون‌های بین‌المللی مختلف، قرار بود یکی یکی اجرا شود.

عباسی گفت: ما امروز از قدرت منطقه‌ای عبور کرده‌ و از زمانی که بیداری اسلامی شکل گرفت و سرکوب جبهه‌های تکفیری انجام شد به یک قدرت نوظهور جهانی تبدیل‌شدیم که در تغییر معادلات جهان در آینده تاثیرگذاری می‌کنیم.

وی با تاکید برای اینکه در حوزه نفت و گاز و خودرو حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: اگر در این حوزه‌ها نیز به جوانان همان‌گونه که درگذشته در زمینه‌ هسته‌ای بها داده شود موفق می شویم.

عباسی افزود: امروز تکنولوژی و توانمندی ما بسیار بالا است زیرا کار سخت همان راه‌اندازی راکتور هسته‌ای است که انجام داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار