کد خبر: ۶۲۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 27 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح امروز اعضای شورا و شهردار دهدشت با حضور در آموزش وپرورش دهدشت با مدیر جدید آموزش وپرورش دهدشت دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا اعضای شورا و شهردار دهدشت نقطه نظرات خود را پیرامون آموزش و پرورش، شهرداری و شیوه همکاری خصوصا در بحث آموزش شهروندی بیان کردند.

محمد آرانپور عضو فرهنگی شورای شهر دهدشت در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از زحمات مدیر سابق آموزش وپرورش دهدشت تشکر و به مدیر جدید خوش آمد و انتصاب وی را تبریک عرض می نمایم.

وی با مهم شمردن تعلیم و تربیت و بحث آموزش وپرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش ما مانند اقتصاد ما بیمار است و شیوه فعلی آموزش وپرورش ما که متکی به ارائه معلومات است شیوه اشتباهی است و لازم است این شیوه اصلاح و در جهت آموزش مهارت ها و شهروند سالم قدم برداریم.

آرانپور عمده مشکلات آموزش و پرورش را در مقاطع متوسطه و در سطح بالاتر دانشگاه دانست و ابراز داشت: مجموعه شهرداری و شورای شهر دهدشت آماده ی هر گونه همکاری و تعامل با آموزش وپرورش شهرستان در جهت حل مشکلات خصوصا در بحث فرهنگی است.

این عضو شورای شهر در پایان صحبت های خود گفت: هر کار فرهنگی و اقدامی که در جهت آموزش شهروندی باشد قطعا باید با همکاری و تعامل با آموزش وپرورش باشد.

اسفندیار برخه شهردار دهدشت در صحبت های کوتاهی ضمن تقدیر از زحمات مدیر سابق برای مدیر جدید آرزوی توفیق داشت و عنوان کرد: همکاری بین بخشی از ادارات کلید واژه ی مهمی است که در صورت تحقق خیلی از مشکلات اداری شهرستان حل می شود و انتظار داریم آموزش و پرورش و شهرداری بتوانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.

برخه در پایان صحبت های خود گفت: شهرداری دهدشت آمادگی دارد در همه برنامه ها و برای حل مشکلات خصوصآ در بحث مسائل فرهنگی همیار آموزش وپرورش باشد.

سید شهاب الدین تقوی عضو دیگر شورای شهر اظهار داشت: احترام ویژه ای برای فرهنگیان قائل هستم خصوصا اعضای فرهنگی شورای شهر دهدشت و خود را همواره دانش آموز می دانم.

تقوی نسبت به سیستم نمره دهی و آموزش برخی مدارس و دبیران انتقاداتی داشت و از مدیر جدید آموزش وپرورش خواست نسبت به حل آنها اقدام کند.

محمد حسین جمشیدی دیگر عضو و نیز سخنگوی شورای شهر دهدشت در ادامه این جلسه بیان داشت: لازم است هم مجموعه شهرداری و هم آموزش وپرورش و سایر نهاد در بحث آموزش شهروندی جدی باشیم و همه ی برنامه های فرهنگی در جهت آموزش شهروندی باشد.

جمشیدی عنوان کرد؛ آگاه هستیم که بهترین زمان آموزش ،آموزش در سنین پایین و مقاطع ابتدایی است و لازم است آموزش وپرورش و شهرداری در جهت آموزش های شهروندی و سایر مسائل فرهنگی تعامل دو سویه داشته باشند.

بالوایه رئیس شورای شهر دهدشت نیز در صحبت های کوتاهی آموزش وپرورش را به دلیل آن که بخش عمده از زندگی انسان در آن سپری می شود را خانه دوم انسان باید نامید و افزود: انتظار داریم آموزش و پرورش شهرستان در جهت توسعه علمی، سیاسی و اجتماعی شهرستان قدم بردارد و شورای شهر و شهرداری آماده هرگونه همکاری با مجموعه آموزش وپرورش است.

بالوایه با بیان این نکته که اعضای شورای شهر دهدشت نماینده مردم در پارلمان شهری هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند انتظار داریم در برخی مسائل نقطه نظرات آن شنیده و با آنها مشورت شود.

فرزاد آذریان دیگر عضو فرهنگی شورای شهر و نماینده استان در شورای عالی استانها نیز اظهار داشت: خوشحالم که مدیریت آموزش وپرورش دهدشت به اهل آن سپرده شد و باید به این انتخاب مدیر کل آموزش وپرورش احسن گفت.

آذریان ابراز داشت: انتظار داریم مدیریت آموزش وپرورش چه در حوزه ی ستادی و چه مدیران مدارس فارغ از هیاهو های سیاسی مدیریت شایستگان باشد و تصمیات آموزش وپرورش از منظر نگاه به حق باشد نه نگاه به بنگاه ها و طایفه های سیاسی و از مدیر آموزش وپرورش انتظار داریم مسائل سیاسی وارد آموزش و پرورش نشود.

آذریان در پایان صحبت های خود گفت: مشکلات فرهنگی جامعه و شهر فقط از طریق کار فرهنگی و تعامل آموزش وپرورش با شهرداری و شورای شهر ممکن است.

ایرج سخن سنج فرهنگی عضو شورای شهر دهدشت در صحبت های کوتاهی بیان کرد: آموزش شهروندان حاصل تعامل شورای شهر و شهرداری با آموزش و پرورش است.

سخن سنج افزود: ایجاد ساختار مناسب و فضای کار شهرداری و شورای شهر و کار فرهنگی کار آموزش وپرورش است.

وی توجه به تیم های ورزشی آموزش وپرورش شهرستان را باتوجه به افتخار آفرینی آنها در سطح منطقه واستان مهم دانست و بیان کرد: انشالله با سازو کاری مشخص بتوانیم از نظر مالی به حوزه ی ورزش آموزش وپرورش کمک کنیم.

دیدار عضو شورای شهر دهدشت آخرین نفری بود که به ایراد سخن پرداخت و عنوان کرد: وضعیت آموزش در مدارس ما اصلا مناسب نیست و متاسفانه کلاس های خصوصی با توجه به اینکه اکثرا خانواده ها محروم هستند امکان رقابت را از دانش آموزان سلب کرده و انتظار داریم آموزش وپرورش به شکل جدی به این موضوع ورود پیدا کند.

دیدار افزود؛ شهرستان ما استعداد های فراوانی در همه ی مقاطع و در همه رشته ها دارد که متاسفانه در سال های اخیر به دلایل زیادی از جمله گسترش بی رویه کلاس های خصوصی است خوب کشف و آموزش داده نشدند.

دیدار تصریح کرد: به نظر می رسد معلمانی که مایل به داشتن کلاس خصوصی هستند همه تلاش خود را در کلاس عادی انجام نمی دهند و این موضوع بیشتر دانش آموزان را به سمت وسوی کلاس خصوصی سوق می دهد.

وی در پایان صحبت های خود گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه اکثر مردم ما از اقشار ضعیف و کم در آمد هستند بر این کلاس ها و هزینه های دریافت شده نظارت بیشتری صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، پورک پور مدیر آموزش وپرورش دهدشت بعد از شنیدن صحبت های شهردار و اعضای شورای شهر ضمن تقدیر از حضور آنان اظهار داشت: ترکیب فعلی شورای شهر دهدشت با توجه به اینکه چهار عضو آن از جامعه فرهنگیان می باشد ترکیب مناسبی است و قطعا نگاه فرهنگی بر شورای شهر دهدشت نگاه غالبی است.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت همکاری و تعامل آموزش وپرورش و شورای شهر را اصل مهمی دانست و عنوان کرد: انتظار داریم و تلاش می کنیم این تعامل بیشتر هم شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات فرهنگی را حل کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود ابراز داشت: مردم به شما اعتماد کردند و در واقع اعضای شورای شهر عصاره ی مردم هستند پس باید بدانیم اکثر مردم به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و باید از نقطه نظرات شورای شهر استفاده کنیم.

پورک پور در ادامه گریزی هم به کنکور امسال زد و ابراز داشت: همه میدانیم آموزش وپرورش متولی برگزاری کنکور نیست اما به جهت داشتن نیروی انسانی غنی و امکانات مناسب آموزش و پرورش کنکور را برگزار می کند و لازم است همه ی ادارات در برگزاری سالم ودرست کنکور یاری گر آموزش وپرورش باشند و از شهردار دهدشت انتظار داریم در روز های پنج شنبه و جمعه شرایط شهر به گونه ای باشد که از ایجاد هر گونه سر و صدا توسط ماشین آلات شهرداری و سایر موارد جلوگیری شود.

مدیر آموزش وپرورش ادامه داد: جلسات باید کاربردی و خروجی آنها عملیاتی باشد و از برگزاری جلسات بدون خروجی مشخص و غیر عملیاتی جلوگیری کنیم و انتظار داریم خروجی این جلسه و سایر جلسات مشخص و عملیاتی شوند.

وی افزود: شورای شهر دهدشت با توجه به جنس آن باید با هماهنگی با آموزش وپرورش در جهت امنیت اخلاقی، اجتماعی و معظلات اجتماعی قدم بردارد و بدانیم که این کارها باعث امنیت شهر می شود و راندمان کار بالا می رود و در واقع کار شهرداری و شورای شهر هم راحت تر می شود.

پورک پور به بحث مهاجرت به عنوان یک معضل جدی در کهگیلویه پرداخت و تصریح کرد: امروز در شهرستان های مهاجر پذیر سردسیری اکثر دبیران و شاگردان ممتاز گرمسیری هستند که نشان می دهد چه پتانسیل خوبی در این زمینه داریم که متاسفانه مهاجرت باعث کوچ آنها از این منطقه می شود.

مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه عنوان کرد: ظرفیت و نیروی انسانی خوبی داریم باید نارسایی ها را شناسایی کنیم و همه پای کار بیایند تا مشکلات به حداقل برسد و در این میان انجمن های فرهنگی می توانند به کمک شهرداری بیایند.

وی افزود: توجه شما به بحث تعلیم و تربیت کار شورای شهر و شهردار را راحت تر می کند و مدیریت شهر را آسان تر و معتقدم که شورای شهر حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

پورک پور تصریح کرد: از مدیرانی هستم که از جنس آموزش هستم و با توجه به اینکه سالها سرگروه مدیران استان بودم مشکلات آموزش و پرورش دهدشت را به خوبی میدانم و باید گفت در حوزه ی آموزش متوسطه دوم مشکلاتی داریم که قطعا با برنامه ریزی مناسب به دنبال حل آنها هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تخصص و تعهد دو بال قوی مدیریت هستند که هر دو لازم و ملزوم همدیگر هستند و لازم است در برنامه ریزی ها و سپردن مدیریت ها به هر دو به یک اندازه توجه شود تا اداره ی امور راحت تر و علمی تر باشد.

وی در پایان گفت ؛ دغدغه های مردم و شورای شهر را میدانم و یقین دانید اصل و اساس، شایسته سالاری و نگاه فرا سیاسی و فرا جناحی است و با اینکه کاملا سیاسی هستم و همیشه در فعل و انفعالات سیاسی حضور پررنگی داشتم اما نگاه سیاسی نخواهم داشت و بنای کار من بر استفاده از شایستگان با هر نگاهی است اما بدون تخریب، و مطمئن باشید تصمیات اصلی و قطعی را خودم می گیرم البتهبا دوستان سیاسی قطعا مشورت خواهم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ظریف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
اقایی به نام اذریان برای خود شیرینی گفتند مدیریت به اهلش واگذار گردیده مگه تا الان به دست نا اهلان بوده اقای فروزان هم از نیروهای توانمند فرهنگی بودند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
آقای ..... دنبال معامله شخصی خودش است آموزش پرورشی که شما معلمش هستید باید همینجورباشه برو معامله کمدومیزات بکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار