استاندار خراسان رضوی در بازدید از روند تکمیل شبکه انتقال آب سد ارداک به مشهد اظهارکرد: ١٠٨ پروژه عمرانی با پیشرفت بیشتر از ٨٠درصد در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی ارائه شد که برای تکمیل این پروژه‌ها ٥٥١میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ 21 February 2015
علیرضا رشیدیان افزود: باتوجه‌به مسئله کم‌آبی در شهر مشهد یکی از این پروژه‌های مهم سد ارداک و شبکه انتقال آب از این سد به مشهد بود که در حال پیگیری و تکمیل‌ است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افتتاح و آبگیری سد ارداک در ابتدای سال گذشته اضافه کرد :در حال حاضر این سد حدود ٣.٥ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد که با تکمیل سد و پایان اجرای شبکه انتقال آن به مشهد می‌تواند سالانه ١٦.٥میلیون مترمکعب از نیاز آبی این شهر را تامین کند.

رشیدیان اضافه کرد طول شبکه انتقال آب از سد ارداک به مشهد ٥٥.٥ کیلومتر است که تا کنون کار ٥٠ کیلومتر آن به پایان رسیده است و بنا بر نظر کارشناسان ٥.٥ کیلومتر باقی‌مانده تا پیش از تابستان سال ٩٤ به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد این سد غیر از تامین نیاز آبی مشهد در کنار سدهای طرق ،کارده و دوستی قرار است بخشی از نیاز آبی زمین‌های کشاورزی مسیر را نیز تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار