مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تبادلات صورت گرفته برای واردات چوب از کشور گرجستان گفت: تولید کنندگان مبل و منبت نگران تهیه چوب و مواد اولیه نباشند.
کد خبر: ۶۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 22 August 2018
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تبادلات صورت گرفته برای واردات چوب از کشور گرجستان گفت: تولید کنندگان مبل و منبت نگران تهیه چوب و مواد اولیه نباشند.
 
به گزارش ایرنا صادق نجفی در بازدید از نمایشگاه مبل و منبت ملایر اظهار داشت: تولید مبل و منبت و ایجاد بازار فروش مناسب باید توسط از سوی دولت حمایت شود.

وی راه اندازی صندوق ضمانت تا ۸۰ درصد را یک ضرورت برشمرد و افزود: با ارایه تسهیلات بانکی هیچ واحد تولیدی نباید به علت بدهی تعطیل شود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با حمایت دولت یکسری بسته‌های حمایتی تنظیم و طرح‌هایی ارایه شده است.

نجفی با اشاره به ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور افزود: مشکلات موجود و تامین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی باید با تعامل حل و فصل شود.

وی همچنین بر لزوم تهیه گزارش از افراد تولید کننده مبل و منبت بر اساس یک برنامه مدون تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در این زمینه جدیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهر‌های صنعتی ایران تاکید کرد: لایحه‌ای باید برای خوشه‌های صنعتی در مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

نجفی خطاب به تولیدکنندگان مبل و منبت گفت: طرح‌ها و مدل‌های ارایه شده به بازار باید دارای تنوع و جذابیت برای مشتری باشد.

وی با بیان اینکه در حال توسعه زیرساخت‌های حوزه مبل و منبت هستیم، برپایی تور‌های متعدد و بازدید از شهر ملی منبت را در رونق این بازار تاثیرگذار دانست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ملایر به عنوان شهر ملی منبت ظرفیت‌های ویژه‌ای در توسعه صنعت گردشگری و رونق بازار مبل و منبت در عرصه ملی و جهانی دارد.

محمد کاظمی بیان کرد: با توجه به اینکه در نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مسافر و گردشگر وارد ملایر شد، اما زیرساخت‌ها مناسب نیست.

وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی آباد ملایر ادامه داد: این در حالیست که توسعه شهرک‌های صنعتی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

کاظمی خواستار بازدید مسئولان و دیدن مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: هماهنگ نبودن سازمان‌ها یکی از مشکلات اساسی در مدیریت کشور است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز شهرک‌های صنعتی به ویژه خوشه مبل و منبت ملایر با وجود زیرساخت‌های مناسب، اما همچنان دارای مشکلات و مسائلی هستند که باید حل شوند.

باب الله فتحی خواستار رفع مشکل برق در شهرک‌های صنعتی ملایر شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ویژه ملایر در حوزه مبل و منبت، تولیدکنندگان این حوزه خواستار پیگیری و حل معضلات و مشکلات واحد‌های تولیدی خود هستند.
وی حوزه مبل و منبت را زمینه‌ای مساعد برای سرمایه گذاری و توسعه صادرات دانست.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  از نمایشگاه مبل و منبت ملایر بازدید کرد

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

این نمایشگاه در نخستین شهرک صنعتی مبل و منبت ایران ایجاد شده و ۱۰۰ واحد تولیدی در این شهرک فعال است.

در این نمایشگاه ۲۰ واحد تولیدی محصولات تولیدی خود را با ۱۵ درصد تخفیف ارایه می‌دهند.

در شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی آباد ملایر حدود سه هزارنفر مشغول به فعالیت هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار