انتقادات و گلایه های نماینده ی فنی فرمانداری لنده از سوی فیلی معاون استاندار قطع و ایشان ضمن توضیح خواستن از معاون فنی اجرایی سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان استاندارد استان گفت؛ ما در هفته آینده باهماهنگی فرمانداری و دستگاههای ذیربط بازدیدی از پروژه های مهم عمرانی شهرستان لنده خواه
کد خبر: ۶۴۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 23 August 2018

جلسه شورای فنی استان با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی،عضو شورا و چندین نفر از مدیران مدعو استانی در استانداری به ریاست فیلی معاون عمرانی استاندار برگزار شد .

در این جلسه که دستور کارهای متعددی ازجمله بررسی مصوبات گذشته شورای فنی استان ، بررسی بلوکهای پلی استایرن و کارخانه های تولید این بلوکها دراستان، اتخاذ تصمیمات لازم درخصوص میلگردهای سیرجان کرمان و درنهایت بررسی گزارشات بازدید از پروژه های عمرانی دردستور کار قرار گرفت، تنها چند پروژه عمرانی محدود از لنده بررسی گردید .

در پی مطالبه گری نماینده فنی فرمانداری لنده معاون استاندار به این شهرستان خواهد رفت/جاده های که یک طرفه آسفالت شدندشفایی کارشناس مسئول امور عمرانی و مسئول دفتر فنی فرمانداری لنده با انتقاد شدید از کارگروه رسیدگی پروژه های عمرانی سازمان برنامه وبودجه عنوان کرد؛ چرا فقط تنها چند پروژه محدود،آنهم گذرا از یک شهرستان، اینجا بررسی شود.

وی در ادامه انتقادات خود در این نشست افزود؛ چرا موقع ورود به شهرستان با فرمانداری هماهنگی نمی شود، که به صورت ریز و جزء از پروژه ها بازدید میدانی، ارزیابی، رسیدگی، تصویربرداری وتصمیم گیری شوند؟

وی گفت؛ درست است که به لحاظ فنی مشکلات کمی را شاهد هستیم اما رسیدگی جدی و بازدید میدانی باحضور کارگروه و نماینده فنی فرمانداری که اطلاعات همه پروژه ها را با سوابق گذشته و مستندات و تذکرات قبل به دستگاهها ارسال شده بود، قطعا تصمیم گیری مطلوب تری را بدنبال خواهد داشت.

ایشان خاطر نشان کرد؛ بعنوان مثال میدانید محل احداث ساختمان فرهنگسرای لنده الان چه مشکلاتی دارد؟

آیا این کار گروه بازدید از پروژه آسفالت نیمه کاره روستاهای بزرگ شهرستان که از دوسال پیش تاکنون بصورت نیمه کاره رها شد اطلاعی دارد.

آیا این کارگروه از زیر سازی و قیرپاشی این مسیر ها، که به علت تاخیر درتکمیل آنها تخریب شدند تصویری در اختیار دارید که اینجا بنیادمسکن جوابگوباشد؟

آیا پروژه های روکش آسفالت لنده - قیام و آسفالت گردابها در بخش موگرمون که از چهار سال پیش تاکنون در نقاطی پرحادثه و خطر سازی یطرفه اجرا شده و رها شده و متاسفانه یکی از این پروژه ها تحویل موقت و ضمانت نامه های حسن انجام تعهدات آن هم آزاد گردید و ما شاهد تصادف خودروها، وسائط نقلیه ، شکستن دست وپا و سر مردم زجرکشیده روستاهای این دیار هستیم اطلاعی دارید، یا باید انسان بیگناهی دراین نقاط حادثه خیز کشته شود تا ماها بفکر تکمیل وتعیین تکلیف آنها بیفتیم.

ایشان خطاب به مهندس فیلی گفتند؛ جناب مهندس بنده در این چند سال درجلسات متعدد خدمات سفر، شورای ترافیک و شورای فنی استان این موضوع را بارها انتقال دادم و نهایتا حضرتعالی درسال گذشته راهداری وراه و شهرسازی راموظف به تکمیل آنان تاپایان سال نمودید اما نیمی ازسال 97 هم گذشت وهنوز هیچگونه اقدام عملیاتی انجام نشد و تازمانیکه این نقاط اصلاح نشوند بنده دست ازمطالبه گری وپیگیری آنان نخواهم کشید، چرا که اگر اتفاق ناگوارتری رخ دهد درآنصورت همه ماها بایددرمقابل خدا، وجدان خود، و مردم پاسخگوباشیم .

شفایی در ادامه گفتند در جلسه امروز از استاندارد سازی مصالح ساختمانی سخنها گفته شد، اما آیا میدانید که در شهرستان لنده تنها واحد تولیدی شن و ماسه شهرستان که مورد تایید اداره استاندارد و آزمایشات لازم کیفی از جمله ماسه ای ، مقاومت، تخلخل راجواب داد، دو سال است اجازه برداشت از رودخانه به آن داده نشد و راکد میباشد، و با مکاتبات و پیگیریهای متعدد فرمانداری هنوز هم اجازه برداشت به آن داده نشد.

شفایی خاطر نشان کرد؛ دوست نداریم هیچ کارگاه تولیدی تعطیل یا غیرفعال شود یا فردی بیکارشود، ولی به چه قیمتی؟ به قیمت جان مردم ! آیاجان مردم واجب ترهست یامال مردم !

وی افزود؛ وقتی مصالح نامرغوب تولید شود به تبع آن سازه فاقد کیفیت و زیر ساخت با عمر مفید بسیار کوتاه و خطرساز که نتیجه آنرا در استان وشهرستان های لرزه خیز داریم میبینیم، پس حداقل سایر کارخانجات که استاندارد نیستند را موظف به استانداردسازی از طریق تغییر معدن اولیه خود نمایید.

وی همچنین خاطر نشان کرد؛ در شهرستان لنده حتی یک واحد تولیدی فرآورده های بتنی که اداره استاندارد تایید کرده باشه به ما گزارش نشد و خطاب به متقیان مدیر کل استاندارد استان دلیل این موضوع راخواست.

شفایی افزودند؛ ما مشکلات دیگری نیز درحوزه نظام مهندسی ساختمان وشهرداری داریم ازجمله اینکه طبق قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری ) شهرداری موظف است تمامی پروانه های ساختمانی و پایان کار های ساختمانی را با تاییدیه نظام مهندسی صادرنماید در غیره این صورت تخلف محسوب خواهدشد.

انتقادات و گلایه های نماینده ی فنی فرمانداری لنده از سوی فیلی معاون استاندار قطع و ایشان ضمن توضیح خواستن از معاون فنی اجرایی سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان استاندارد استان گفت؛ ما در هفته آینده باهماهنگی فرمانداری و دستگاههای ذیربط بازدیدی از پروژه های مهم عمرانی شهرستان لنده خواهیم داشت و تصمیماتی را دراین زمینه ها اتخاذ خواهیم کرد .

گفتنی است در این جلسه مدیرکل راه وشهرسازی ، راهداری و حمل ونقل جاده ای ، مدیرکل بنیادمسکن ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان وصنعت ومعدن استان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خارخشک کنگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
درود بر مهندس شفایی
برام جالبه که مهندس شفایی بعنوان نماینده دفتر فنی فرمانداری یه متخصص تو زمینه کاری خودشه موارد و مشکلات پروژه هارو گوشزد کردن و میکنن ولی شهردار و عوامل شهرداری گوششون بدهکار نیست .
و اینکه تاببینیم آقای مهندس فیلی به وعده شون عمل میکنن یا فقط خواستن جلو ادامه صحبتهای مهندس شفایی رو بگیرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار