استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 24 August 2018
استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد ناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان رویداد‌های آسیایی و بین‌المللی است، اظهار داشت: ۵ تا ۷ شهریورماه همدان میزبان ۳۴ کشور آسیایی و در آبان ماه نیز در چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری میزبان ۱۸۰ کشور است.

وی با بیان اینکه ۳۳ کشور تاکنون برای حضور در اجلاس گردشگری همدان ۲۰۱۸ اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: ژاپن، کامبوج، عراق، افغانستان، اسپانیا، آذربایجان، دبیرکل ACD، گرجستان، ویتنام، کره جنوبی، فیلیپین، بنگلادش، ازبکستان، پاکستان و ... از جمله کشور‌ها است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در نشستی که به مناسبت رویداد همدان ۲۰۱۸ در تهران و با حضور مسئولان برگزار شد خبرنگاران تهرانی از واگذاری کمیته اطلاع‌رسانی ۲۰۱۸ به خانه مطبوعات همدان معترض بودند، گفت: در پاسخ آن‌ها گفتم که تلاش اصحاب رسانه همدان برای اطلاع‌رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ و معرفی استان شبانه‌روزی بود و واگذاری کمیته اطلاع‌رسانی به خبرنگاران همدان نیز حق آن‌ها بوده است.

تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان از اعتبارات رویداد همدان ۲۰۱۸

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار رویداد همدان ۲۰۱۸ حدود ۹ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است، بیان کرد: مقرر شد سازمان مدیریت نیز کمک اعتباری برای این رویداد داشته باشد که امیدواریم محقق شود.

نیکبخت با بیان اینکه ۲ میلیارد تومانی که قرار بود نمایندگان استان به این رویداد کمک کنند که محقق نشد، عنوان کرد: مقرر شد که بانک کشاورزی نیز اسپانسر این رویداد باشد ما متأسفانه چندان پیگیر این موضوع نشدیم.

وی با تأکید بر اینکه میهمانان کنفرانس همدان پایتخت گردشگری با حضور در استان باید از شهرستان‌ها نیز بازدید داشته باشند و در غیر این صورت وظایف و عملکردمان ناقص می‌ماند، ابراز کرد: همدان پایتخت گردشگری آسیا رویداد قاره‌ای و چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری رویدادی بین‌المللی است و فقط در حد رویداد نبوده و شادی مردم نیز برای ما مهم است.

همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ جشن‌هایی نیز در شهرستان‌ها برگزار می‌شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه همزمان با کنفرانس رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا در شهرستان‌ها نیز جشن‌هایی برگزار می‌شود و برای همه شهرستان‌ها نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: اولویت در برنامه‌ها با کنفرانس و بازدید توسط مهمانان است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند که مشکلات و مسائل کنونی کشور ریشه در داخل دارد، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: مسائل اقتصادی ریشه داخلی دارد، اما منظور ایشان این نبود که ریشه داخلی در استان‌هاست، بلکه باید انسجام و هم‌افزایی داشته باشیم و اعتماد مردم را جلب کرده و برنامه‌های مناسبی برای ارائه خدمات به مردم داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه تحریم‌ها نیز تأثیراتی در وضعیت اقتصادی کنونی دارد، تأکید کرد: اگر همدیگر را تخریب نکرده، علیه دولت نباشیم و مردم را بی‌اعتماد نکنیم وضعیت بهتر می‌شود.

اتحاد و هم‌افزایی راه اصلی ما برای عبور از موانع دشمنان است

نیکبخت با تأکید بر اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی کشور‌های آمریکایی و اروپایی تحریم‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است، ابراز کرد: مردم ما همواره در کنار یکدیگر با اتحاد و همدلی از موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان عبور کرده‌اند که در حال حاضر نیز با پشت پا زدن آمریکا به یک معاهده بین‌المللی از دست دادن یارانش مردم ما می‌توانند با هم‌افزایی و وحدت از این معبر نیز عبور کنند.

وی با اشاره به خبری منتشرشده مبنی بر طرح استیضاح ترامپ تأکید کرد: مردم نیز از عملکرد این رئیس‌جمهور راضی نیستند و ما می‌توانیم از این مرحله به خوبی عبور کنیم، اما باید برنامه‌ریزی‌های کامل و مناسبی در زمینه اقتصادی داشته باشیم و یکدیگر را نزنیم و شعار‌های ساختارشکنانه‌ای که علیه دولت داده می‌شود پرهیز کنیم چرا که امروز زمان اتحاد و هم‌افزایی است.

استاندار همدان در مورد وضعیت اقتصادی کشور و چگونگی تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی اظهار داشت: واحد‌های تولیدی در تأمین قطعه و مواد اولیه نیاز به ارز با قیمت مناسب دارند که دولت این نیز را مرتفع کرده و مقرر شد دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین نیاز واحد‌های تولیدی ارز مناسب در اختیار آن‌ها قرار دهند.

نیکبخت با بیان تعهد استان همدان در سال گذشته ایجاد ۱۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که باید تا خردادماه سال ۹۷ محقق می‌شد، ابراز کرد: در نشست استانداران به رئیس‌جمهور قول دادم که سهمیه اشتغال همدان را با توجه به اعتبارات بانکی به ۳۰ هزار شغل برسانیم و در سال ۹۷ نیز وعده ایجاد ۳۰ هزار شغل را داده‌ایم.

ایجاد ۳۳ هزار و ۲۵۰ شغل در استان همدان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران

وی با تأکید بر اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۳۳ هزار و ۲۵۰ شغل در استان همدان با اعتبارات سال ۹۶ ایجاد شده است، افزود: استان‌هایی در سطح کشور در جذب تسهیلات بانکی ممکن است عقب باشند، اما استان همدان از محل اعتبارات تکلیفی تاکنون یک هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان پرداختی داشته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بانک‌ها نیز از منابع داخلی خود یک هزار میلیارد تومان به تولید اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در مجموع در استان ۲ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

واگذاری ۵۶۰ طرح نیمه‌کاره دولتی استان همدان به بخش خصوصی

نیکبخت با بیان اینکه استان‌هایی در سطح کشور هست که نتوانسته‌اند حتی یک طرح نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند، ابراز کرد: سهمیه استان همدان واگذاری ۱۳۵ طرح نیمه‌تمام به بخش خصوصی بود که ۵۶۰ طرح واگذار شد درحالی‌که مدیری در استان داریم که ۱۲۰ پروژه را پنهان کرده بود و کل این پروژه‌ها را واگذار کرده و به دنبال جابه‌جایی این مدیر هستم.

همدان رتبه سوم ایجاد اشتغال را دارد

وی با تأکید بر اینکه آمار اشتغال همدان از تهران بالاتر است و همدان رتبه سوم در زمینه ایجاد اشتغال را دارد، اعلام کرد: نرخ بیکاری استان همدان در فصل بهار سال گذشته ۸.۹ بود که در فصل بهار امسال به ۸.۲ رسیده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سه هتل کتیبه، امیران ۲ و فاران تویسرکان از جمله پروژه‌های مهم است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، مطرح کرد: افتتاح هتلینگ بیمارستان فاطمیه، افتتاح طرح‌های گازرسانی و تأمین برق، افتتاح کارخانه تولید و بسته‌بندی کود ارگانیک کشاورزی، احداث باغ مادری گردو در تویسرکان و ... از دیگر پروژه‌های مهم این هفته است.

۵۰ واحد تولیدی تعطیل همدان احیا شد

نیکبخت با بیان اینکه حدود ۵۰ مورد از واحد‌های تولیدی تعطیل شده در استان، احیا شده است، تصریح کرد: شرکت صنایع تولیدی الوند که ۱۱ سال تعطیل بود، مجدد فعالیت خود را از سر گرفته و طرح توسعه آن در حال انجام است.

وی با تأکید بر پروژه سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شستا به قول و وعده خودش به هیچ‌وجه وفادار نیست، ابراز کرد: با نمایندگان همدان حدود ۸ جلسه با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشتیم و سرمایه‌گذاری این هتل مربوط به سال ۹۴ است و هر درخواستی که داشتند قبول کردیم، اما همچنان به وعده خود عمل نکرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دو پروژه جزو آرزو‌های من است، افزود: یکی پروژه شستا و دیگری پتروشیمی هگمتانه است البته هگمتانه تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شود.

تعطیلی پرواز مشهد و کیش به دلیل رفتن خلبان‌های ایتالیایی شرکت چارترکننده است

نیکبخت در مورد تعطیلی برخی پرواز‌های همدان تأکید کرد: بنده نیز دنبال شرکت هواپیمایی آسمان هستم تا مجدد پرواز‌ها را برقرار کند لغو پرواز مشهد و کیش به این دلیل است که شرکت چارترکننده می‌گوید خلبان‌های ما ایتالیایی بودند و رفته‌اند ندارم و در این راستا پیگیری‌هایی در حال انجام است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص عملکرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و واکنش خود نسبت به این مدیر تأکید کرد: مدیر صنعت، معدن و تجارت استان از مدیران خوب ماست و هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی ایشان ندارم و در بسیاری از مواقع از تلاش‌های ایشان قدردانی می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار