گزارش ویژه تابناک
آرام به تابناک گفت : این امر نیازمند همکاری سریع سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می باشد که قول داده اند در اصلاح موافقت نامه های سال 96 اعمال گردد و مبلغ مذکور جذب شود.
کد خبر: ۶۵۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 15 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، نشست شورای آموزش و پرورش با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، حضور اعضا و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در حالی برگزار شد که مهمترین دستور کار جلسه به بررسی وضعیت بحرانی فضای فیزیکی مدارس در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.
اوایل تیرماه بود که فرماندار بوییراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش و به عنوان رئیس این نشست اعلام زنگ هشدار برای دومین بحران شهرستان (اینجا) پس از بحران آب نمود. در ادامه نشست های مختلفی با محوریت موضوع بررسی فضای فیزیکی مدارس در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و در فرمانداری با همین ترکیب های مسئولین ،برگزار شد.
 
نشست شورای آموزش و پرورش و تلاش برای حل یک بحران / مدیر کل جدید و یک پیشنهاد / محدودیت 6 روزه برای جذب 7 میلیاردی که از غیب رسید! / اطلاعات استاندار ضعیف بود! / فرمانداری که سخن نگفت و تشکر کرد!
 
هادی زارع پور ، مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یکی از نشست ها اعلام کرد که این موضوع را به نشست شورای آموزش و پرورش استان می برد تا با حضور استاندار در این خصوص تصمیم گیری شود.
در نشست هفته پیش این شورا که به ریاست استاندار و حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تنها دستور کار جلسه که مورد بررسی قرار گرفت ، بررسی کمبود فضای فیزیکی شهرستان بویراحمد بود.
اطلاعات استاندار ضعیف بود!
متاسفانه یکی از مشکلات آموزش و پرورش عدم آگاهی برخی اعضا از وضعیت ، قوانین و مشکلات در آموزش و پرورش است به گونه ای که حتی استاندار هم از نبود اطلاعات کافی در خصوص وظایف دستگاه ها و شرایط در آموزش و پرورش رنج می برد!
بازوی اصلی توسعه و تجهیز در آموزش و پرورش ، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است و ارتباط کاری خاصی بین این دو دستگاه وجود دارد که اداره کل آموزش و پرورش اعلام نیاز خود را به نوسازی می فرستد و نوسازی هم متناسب با بودجه اقدام به ساخت ، توسعه و تجهیز نموده و طی فرایندی اداری تحویل آموزش و پرورش می نماید. متاسفانه سخنان استاندار و خواسته ها و انتقادات وی از اداره کل نوسازی نشان می داد که وی اطلاعات کافی از این شرایط ندارد که حتی این موضوع باعث اعتراض یکی از اعضا به استاندار شد و البته استاندار هم با استفاده از جایگاه خود از ادامه سخنان این عضو شورا با تحکم جلوگیری کرد!
 
نشست شورای آموزش و پرورش و تلاش برای حل یک بحران / مدیر کل جدید و یک پیشنهاد / محدودیت 6 روزه برای جذب 7 میلیاردی که از غیب رسید! / اطلاعات استاندار ضعیف بود! / فرمانداری که سخن نگفت و تشکر کرد!

موضوع دیگر نشان دهنده عدم اطلاعات کافی استاندار ازموضوع ، سخنان اعتراضی وی به برجسته سازی خیرین در خصوص کمک به موضوع ساخت و تجهیز مدارس بود! استاندار از این که سخنی از اقدامات دولت نمی شود و همه چیز را به نام خیرین ثبت می کنند به نظر عصبانی بود ! هرچند نمی توان خدمات دولت را نادیده گرفت اما واقعیت این است که اگر اقدامات چندین برابری خیرین نسبت به اقدامات دولت نبود ، وضعیت فضای فیزیکی مدارس در استان از این هم که هست بسیار اسفبار تر بود . نمونه و شاهد این موضوع ، اقدامات متعدد عدل هاشمی در جذب کمک های خیری در کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده بوده است که به اعتراف مسئولان آموزش و پرورش بار بزرگی از روی دوش آموزش و پرورش به عنوان نماینده دولت برداشته شده است.
مدیر کل جدید و یک پیشنهاد / محدودیت 6 روزه برای جذب 7 میلیاردی که از غیب رسید!
در این نشست "غضنفر آرام" که به تازگی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد شده است در همین اوایل کار با یک پیشنهاد جالب برای کمک به مشکل فضای فیزیکی بویراحمد اعلام حضور کرد.
آرام در این نشست اعلام کرد که حدود 7 میلیارد از اسناد خزانه جذب نشده در نزد دستگاه های مختلف موجود است که می تواند برای کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در اختیار نوسازی قرار گیرد. پیشنهادی که به سرعت فضای جلسه را از نا امیدی به امیدواری تغییر داد و استانار هم خواستار اقدام سریع در این خصوص شد.
 
نشست شورای آموزش و پرورش و تلاش برای حل یک بحران / مدیر کل جدید و یک پیشنهاد / محدودیت 6 روزه برای جذب 7 میلیاردی که از غیب رسید! / اطلاعات استاندار ضعیف بود! / فرمانداری که سخن نگفت و تشکر کرد!

پس از پایان نشست ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با تابناک در خصوص جزئیات این پیشنهاد بیان کرد :مقرر شد 7 میلیار اسناد خزانه جذب نشده دستگاه ها ، جهت احداث ، توسعه و تجهیز مدارس واگذار گردد.
آرام افزود : این امر نیازمند همکاری سریع سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می باشد که قول داده اند در اصلاح موافقت نامه های سال 96 اعمال گردد و مبلغ مذکور جذب شود.
وی در ادامه گفت : جذب این 7 میلیارد برای کمک به رفع مشکلات یک شرط اساسی و لازم دارد و آن هم تعجیل در اقدامات به جهت وقت محدود آن است که تا پایان شهریور ماه است.
بنابر شرط اعلامی فقط تا 6 روز دیگر فرصت برای اقدام موثر از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود دارد و باید امیدوار بود با توجه به حضور نوروزی ، رئیس این سازمان در نشست ، اقدامات لازم هر چه سریع تر صورت گیرد.
 
نشست شورای آموزش و پرورش و تلاش برای حل یک بحران / مدیر کل جدید و یک پیشنهاد / محدودیت 6 روزه برای جذب 7 میلیاردی که از غیب رسید! / اطلاعات استاندار ضعیف بود! / فرمانداری که سخن نگفت و تشکر کرد!

فرمانداری که سخن نگفت و تشکر کرد!
شاهرخ کناری ، فرماندار بویراحمد را در واقع باید شروع کننده اصلی توجه دادن مسئولین به سمت وضعیت اسفبار فضای فیزیکی مدارس در آموزش و پرورش ، معرفی کرد. کناری در نشست شورای آموزش و پرورش وقتی خواست در خصوص موضوع سخن بگوید از طرف استاندار به دلیل کمبود وقت منع شد و وی هم تا پایان جلسه فقط مستمع سخنان بود ! اما در پایان نشست در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از استاندار به خاطر مدیریت نشست و همکاری خوب در جهت رفع مشکل فضای فیزیکی مدارس بویراحمد و البته دستورات وی برای جذب هر چه سریعتر 7 میلیارد تومان اسناد خزانه از پیشنهاد به موقع مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هم قدردانی نمود.
چند نکته مهم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد چند نکته در این نشست بسیار به چشم می خورد که باید امیدوار بود در آینده بیشتر مورد توجه و دقت مسئولین استان قرار گیرد.
در وهله اول کمبود اطلاعات در برخی موضوعات می تواند شامل هر مسئولی با هر جایگاهی باشد لذا مسئولین باید تلاش نمایند اشراف کامل بر موضوعات و دستگاه ها داشته باشند و با اطلاع کافی در جلسات حاضر شوند.
موضوع دیگر همکاری بین بخشی است به گونه ای که در موضوع اخیر می توان گفت سخنان مختصر ، مفید مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، کمک شایانی به رفع مشکل آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نمود.
و در آخر هم نداشتن نگاه های منطقه ای در کار خا است. در این نشست مدیر کل امور اقتصادی و دارایی که خود از محروم ترین مناطق استان یعنی کهگیلویه است ، بسیار شفاف راهکاری را در اختیار مسئولین برای کمک به فع مشکل آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، قرار داد . اقدامی که متاسفانه در نزد برخی مسئولین قومیتگرای استان به ندرت پیدا می شود! حال توپ و میدان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است و باید دید نهایتا ظرف این 6 روز اقدامات موثر انجام می شود؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
تا زارع پور است همین است در دیشموک فضا اسفباراست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
زارع پور اصلا توجه به دیشموک نداره باوجودی که میدونه هفتاد درصد فرهنگیان مخالف روند کنونی هستند اما در آستانه آغاز سال تحصیلی نگرانی عمومی موج میزنه اما کدام چشم بینا وکدام گوش شنوا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار