نویسنده و کارگردان نمایش «گفت‌و‌گوی آب»با اشاره به استقبال خوب مرد ابرکوه ازاین نمایش، گفت: این اثر در پنج شب، شش اجرا داشت که در مجموع بیش از سه هزار نفر از قشرهای مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به تماشای آن نشستند.
کد خبر: ۶۶۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 03 October 2018

حجت‌الاسلام «حسین فلاح‌زاده» استقبال از این نمایش را فراتر از انتظار دانست و اظهار کرد: هر شب به قید قرعه یک کمک هزینه سفر کربلا از محل خیری به تماشاگران اهدا شد .

وی افزود: این نمایش با محور قرار دادن شخصیت و زندگی حضرت ابوالفضل (ع)، گوشه‌ای از واقعه عظیم عاشورا را روایت می‌کند .

این مدرس حوزه علمیه گفت: در این نمایش برخی لوکیشن‌ها از جمله مراسم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت ام‌البنین (س)، ولادت قمر بنی‌هاشم (ع)، نمایی از جنگ صفین و ولایت‌پذیری علمدار کربلا، ماجرای آوردن امان‌نامه شمر برای آن حضرت و برادرانش در شب عاشورا، نهر علقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و بعضی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است .

فلاح زاده تصریح کرد: این نمایش چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است .

این ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ ادامه داد: در تدوین و نگارش نمایشنامه از نظر و پیشنهاد کارشناسان مذهبی و هنری از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس برنامه تلویزیونی زلال احکام‌ـ استفاده شده است .

وی با اشاره به این‌که نمایشنامه «گفت وگوی آب» سال گذشته رتبه برتر ششمین جشنواره هنر آسمانی قم را کسب کرده است، بیان کرد: این اثر با همکاری بچه‌های مسجدی و فعالان فرهنگی شهرستان با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی تولید و اجرا شد .

کارگردان نمایش «گفت وگوی آب» افزود: حدود 80 بازیگر، هنرور و عوامل فنی در اجرای این اثر همکاری داشتند .

فلاح‌زاده با بیان این‌که محل اجرا و ظرفیت سکوی تماشاگران دو برابر سال قبل بود، ادامه داد: رضایت مخاطبان موجب دلگرمی گروه برای ادامه کار خواهد بود .

وی خاطرنشان‌ کرد: سیدحمید پورسید، ابوالفضل صادقیان، عباس عارفی، مصطفی مهدی‌پور، جعفر قاسم‌زاده، محمدحسین مهدی‌پور، حبیب عمیقی، دانیال فلاح‌زاده، محمدحسن صابری، علیرضا زارع، محمد فلاح‌زاده و علیرضا چاکرالحسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند .

این ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ همچنین از تولید و اجرای نمایش میدانی دیگری با موضوع حضرت ابوالفضل(ع) با نام «علمداران» خبر داد و گفت: نمایشنامه در حال تکمیل است و به زودی مراحل تمرین و آماده‌سازی آن در ابرکوه آغاز خواهد شد .

فلاح‌زاده گفت: در این نمایش سعی داریم نشان دهیم اگر علم حضرت عباس (ع) افتاد ولی علمدارانی در طول تاریخ این علم را برداشته‌اند و این مسیر را تا امروز ادامه داده‌اند و تا قیامت نیز علم‌ها برای دفاع از حریم ائمه اطهار (ع) برافراشته خواهند ماند .

گفتنی است؛ همزمان با دهه دوم محرم نمایش «گفت وگوی آب» با مشارکت حوزه هنری یزد از 1 تا 5 مهرماه در محل بیت النور شهرستان ابرکوه به روی صحنه رفت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار