مسابقات ليگ كاتاي باشگاه‌هاي كشور با توجه به صعود چهار تيم باشگاهي استان قم در انحصار استعدادها و نخبه‌هاي كاراته قم درآمده است.
کد خبر: ۶۶۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 04 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات فصل 1397 لیگ کاتای پسران باشگاه‌های کشور در حالی به پایان رسید که تیم‌ها در چهار گروه به شکل دوره‌ای رقابت کردند و سرانجام از هر گروه سه تیم مجوز صعود به مرحله دوم را به دست آورد.

نکته جالب توجه مسابقات این فصل لیگ کاتای پسران ایران این است که امسال چهار تیم به نمایندگی از قم در این لیگ به میدان رفتند و اکنون در جمع تیم‌های صعود کننده به مرحله دوم این مسابقات، سه تیم نماینده استان قم هستند و کاتاروهای مستعد و آینده‌دار قمی در ترکیب سه تیم باشگاهی کارن (الف)، کارن (ب) و شهید زین‌الدین مدعی کسب عنوان قهرمانی این فصل هستند.

حذف مقاومت قم از لیگ کاتای ایران

دیدارهای هفته پایانی مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ رده‌های سنی پایه کاتای باشگاه‌های کشور به میزبانی سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و دو تیم‌ از باشگاه کارن همراه با تیم‌های مقاومت شهید زین‌‌الدین قم در این رقابت‌ها با حریفان خود رقابت کردند و تنها مقاومت از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و سه تیم دیگر صعود کردند.

صعود کارن (الف) قم با صدرنشین گروه نخست

در گروه نخست مرحله مقدماتی تیم کارن (الف) قم مدافع عنوان قهرمانی فصل 1396 لیگ کاتای پسران ایران، متشکل از محمدمعین غلامی، رضا تلخابی، متین محمدی‌‌یکتا مقابل تیم‌های هیأت کاراته مرکزی و آکادمی کاراته شیراز با نتایج مشابه 6 بر 5 پیروز شد و در مجموع با کسب 6 پیروزی و ۱۸ امتیاز تیمی، بدون باخت مقتدرانه به عنوان تیم صدرنشین از این گروه به دور بعدی مسابقات راه یافت.

صعود کاتاروهای شهید زین‌الدین قم با نایب‌قهرمانی گروه دوم

در گروه دوم این رقابت‌ها دیگر تیم موفق قمی حاضر در پیکارهای لیگ کاتای نونهالان ایران یعنی تیم شهید زین‌الدین قم با ترکیب محمدجواد هدیه‌لو، سجاد دهقانی و سینا دهقانی به مصاف حریفان رفت، تیمی که عنوان سوم مسابقات فصل 1396 لیگ کاتای خردسالان ایران را یدک می‌کشد.

کاتاروهای تیم شهید زین‌الدین قم ابتدا در مقابل تیم قدرتمند میرعماد ساری با نتیجه 6 بر 5 پیروز شدند، سپس تیم‌های آکادمی بارانی و هیأت کاراته بانه را با نتایج مشابه ۱۱ بر صفر از پیش‌رو برداشتند و در نهایت با کسب هفت پیروزی و یک شکست به عنوان تیم نخست گروه دوم به مرحله بعد رسیدند.

کارن (ب) قم به دنبال دومین قهرمانی ایران

در گروه سوم مسابقات لیگ کاتای نونهالان کشور تیم مدعی کارن (ب) قم حضور داشت تیمی که در سال 1396 قهرمان لیگ خردسالان ایران شد و امسال با ترکیب محمدطاها حسینی، محمدمهدی سورانی و احسان فلاح با حریفان خود رقابت کرد تا بخت دومین قهرمانی متوالی خود را بیازماید.

این تیم در هفته پایانی مرحله گروهی ابتدا باشگاه شهید کبکانیان را با حساب 8 بر 3 از پیش‌رو برداشت، در بازی دوم با نتیجه 6 بر 5 مغلوب تیم آکادمی آرنیکا شد و در سومین و آخرین رقابت خود تیم شوتوکان JKS فارس را با نتیجه 6 بر 5 برد تا در مجموع با کسب 6 برد، دو باخت و ۱۸ امتیاز تیمی به عنوان تیم دوم گروه سوم به مرحله بعد راه یابد.

رقابت مدعیان قهرمانی لیگ کاتای نونهالان در 4 گروه

این در شرایطی است که امسال رقابت های لیگ رده‌های سنی پایه کاراته باشگاه‌های کشور در چهار گروه و به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود و در پایان مرحله اول سه تیم از هر گروه به مرحله بعد صعود کردند تا قم بدین‌ترتیب سه نماینده در مرحله دوم داشته باشد.

4 نماینده کاراته قم در مرحله نهایی لیگ‌های کاتا

همچنین در رده خردسالان تیم باشگاهی کارن قم با ترکیب امیرعباس نعیمی، کمال بختیاریان و محمدسجاد بهتری در هفته قبلی رقابت‌ها به عنوان تیم نخست گروه اول مقتدرانه به مرحله بعد صعود کرد تا بدین‌ترتیب از مجموع تیم‌های برادران سلطانی، حاضر در لیگ‌های پایه کاتای ایران، چهار تیم به مرحله بعد صعود کردند که سه تیم از آنها به عنوان صدرنشین و یک تیم در جایگاه دوم قرار گرفت.

برادران سلطانی موفق‌ترین مربیان کاتای ایران

کاراته‌کاهای باشگاه شهید زین الدین به سرمربیگری حسن سلطانی و مربیگری محمدمهدی سلطانی و علی سلطانی و تیم‌های (الف) و (ب) کارن قم به سرمربیگری محمد سلطانی و مربیگری کریم افشار و علی صالح تمرین می‌کنند، ضمن اینکه سرپرستی این تیم‌ها بر عهده محمد امین سلطانی، علیرضا خدری و مسعود ظهرابی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار