دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: هنرمندان شایسته و توانمند استان اردبیل همواره متعهد، اخلاق‌مدار و مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند و هیچ وقت صحنه را خالی نمی‌گذارند.
کد خبر: ۶۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 26 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن صبح امروز در مراسم گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد عباس عرفانی در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: آثار این هنرمند از شاهکارهای خوشنویسی کشور و حتی عرصه‌های بین‌المللی است که بنده به صراحت اعلام می‌کنم خانواده عرفانی چکیده ارزشی انقلاب و از مفاخر ماندگار منطقه‌ هستند.

وی تصریح کرد: این هنرمندان واقعی برخلاف عده‌ای که خود را چسبیده انقلاب می‌دانند متعهد،‌ کارا و توانمند در عرصه دفاع از هنر فاخر انقلاب در صحنه حاضر هستند و همیشه از خود کارنامه‌ای درخشان و شایسته به جا گذاشته‌اند به طوری‌که هنرمندی و خلق آثار ارزشمند آنها برجسته‌ترین کارنامه و درخشان‌ترین حرکت در تاریخ این مرز و بوم را رقم زده است.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت همین هنرمندان متعهد و با اخلاق توانسته بسیاری از شایستگی‌ها را به آن سوی مرزها صادر کرده و آنها را با آرمان‌های اصیل اسلامی، انقلابی و تعهد انسانی آشنا کند، گفت: هنر بی‌هویت غرب امروز نیاز مبرم به استعدادها و شایستگی‌های بی‌نظیر دارد که امیدواریم در طول تاریخ این حرکت‌ها به نتیجه مناسب برسد.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هنر اصیلی که امروز همه ما از آن سخن به میان می‌آوریم، هنر برگرفته از اندیشه و تفکر اسلامی است که قطعاً هنرمندان ما به بهترین شکل ابعاد آن را نمایان می‌کنند.

وی با نام بردن از چهره‌های هنری ماندگار این استان و گرامیداشت روز اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همراهی دولتمردان و شورای انقلاب فرهنگی بتوانیم روز اردبیل را به نام روز ملی اردبیل در تاریخ این کشور ثبت و ضبط کنیم.

پیرمؤذن اضافه کرد: با توجه به اینکه خاندان صفوی در این سرزمین ارزشمندترین و فاخرترین مبانی ارزشی و اعتقادی را به یادگار گذاشتند و به یکپارچگی کشور و هویت این مرز و بوم کمک کرده‌اند، ضروری است تا روز ملی اردبیل به ثبت رسیده و در تقویم کشور جایی برای خود پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از برگزارکنندگان برنامه هفته بزرگداشت اردبیل در سال‌جاری با تنوع خاص ادامه داد: انتظار می‌رود با مشارکت همه مردم جشن‌های این ایام به شایستگی برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار