زورآزمایی دولت و نمایندگان فارس!
شاید نمایندگان فارس گمان می بردند با طرح مسأله استیضاح می توانند وارد یک بازی برد برد شوند!به این صورت که با تهدید به استعفا یا مانع انتصاب گزینه انتخابی دولت شوند(که هدف اصلی بود) و یا اگر دولت بر روی گزینه اش پافشاری کرد قدرت چانه زنی در انتصابات پایین دست استانداری را داشته باشند.حالانمایندگان نه توانستند در انتصاب استاندار نقش ایفا کنند و نه استعفا دادند؛لذا برای اعاده حیثیت هم که شده باید وزیر را استیضاح کنند!
کد خبر: ۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 27 July 2015
تابناک فارس می نویسد:
در حالی که انتظار می رفت با انتصاب استاندار فارس و حضور نمایندگان استان در مراسم معارفه استاندار جدید حاشیه های این انتصاب فروکش کند حالا نماینده مردم شیراز دوباره از پیگیری شدید استیضاح وزیر کشور خبر می دهد.

قادری این بار دلیل استیضاح را اهانت و بی احترامی به نمایندگان در مراسم معارفه استاندار جدید می داند.موضوع مربوط می شود به جلسه معارفه استاندار فارس که در هنگام سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان فارس عده ای شعار "استعفا،استعفا" سر دادند.

قادری که دلیل حضور نمایندگان فارس در جلسه معارفه استاندار را توصیه آیت اله ایمانی و آیت اله دستغیب بیان کرد حالا سخن از استیضاح وزیر به دلیل این اهانت به میان آورده و تهدید کرده در صورت عدم استیضاح نمایندگان استعفا خواهند داد.

شاید نمایندگان فارس گمان می بردند با طرح مسأله استیضاح می توانند وارد یک بازی برد-برد شوند!به این صورت که با تهدید به استعفا یا مانع انتصاب گزینه انتخابی دولت شوند(که هدف اصلی بود) و یا اگر دولت بر روی گزینه اش پافشاری کرد قدرت چانه زنی در انتصابات پایین دست استانداری را داشته باشند.

اما حالا هدف اصلی نمایندگان محقق نشده است.در مورد هدف ثانویه هم اگر همانطور که قادری گفته شعار دهندگان مراسم معارفه استاندار جدید، خط گرفته باشند این بدان معنیست که دولت خیال مشورت با نمایندگان را ندارد و در نتیجه هدف ثانویه نیز محقق نمی شود.

در نتیجه نمایندگان نه توانستند در انتصاب استاندار نقش ایفا کنند و نه استعفا دادند؛لذا برای اعاده حیثیت هم که شده باید وزیر را استیضاح کنند!

به هر حال به نطر می رسد با توجه به این حجم مشکلات استان و این همه عقب ماندگی بهتر باشد همه برای اعاده حیثیت استان فارس تلاش کنند و کمی هم که شده غبار مظلومیتی که در چند دهه گذشته بر پیکر استان نشسته را بزدایند...

اظهارات جعفر قادری،نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر کشور:

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه تقاضای استیضاح وزیر کشور در دست باهنر نایب رئیس دوم مجلس قرار دارد، گفت: با تقاضای آیت اله ایمانی و آیت اله دستغیب در جلسه معارفه استاندار شرکت کردیم.

قادری گفت: نمایندگان استان فارس قصد داشتند تا در مراسم معارفه استاندار جدید استان شرکت نکنند اما آیت اله دستیغیب تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آیت اله ایمانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری از نمایندگان خواستند تا در این مراسم شرکت کنند که ما به احترام این بزگواران در مراسم شرکت کردیم.

وی با اشاره به اهانت و بی احترامی صورت گرفته به نمایندگان استان در جلسه مذکور گفت: متاسفانه عده ای با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی در مراسم حضور یافته بودند که حاشیه هایی در مراسم ایجاد کردند.

نماینده شیراز در مجلس تاکید کرد: این رفتارها موجب ناراحتی نمایندگان استان شد و حتی آیت اله ایمانی که قرار بود در این مراسم صحبت کنند، حاضر به سخنرانی نشد.

قادری با اشاره به تهیه طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور تصریح کرد: به دلیل اهانت و بی احترامی های صورت گرفته به نمایندگان استان، نمایندگان بطور جد پیگیر استیضاح وزیر کشور هستند.

وی تاکید بر اینکه استیضاح وزیر کشور ۳۵ امضا دارد، اظهار داشت: این استیضاح تحویل محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شد و نمایندگان متقاضی استیضاح پیگیر اعلام وصول آن در مجلس هستند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به موضوع استعفای دسته جمعی نمایندگان استان گفت: ما تهدید به استعفا کردیم و استعفا ندادیم. ما گفتم اگر وزیر کشور استیضاح نشود استعفا می دهیم و در حال حاضر پیگیر استیضاح هستیم.

استاندار مراقب انتصابات باشد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: استاندار فارس باید در عزل و نصب‌های جدید به سابقه همراهی و یا عدم همراهی افراد با فتنه توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ حسین ملک‌مکان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندار فارس تا زمانی که از مسیر درست خارج نشده و در نحوه استفاده از نفرات دقت داشته باشد که افراد دارای سابقه فتنه و دیگر موارد وارد فضای اجرایی نشوند، مورد حمایت ما قرار دارد.

وی افزود: ائمه جماعات وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستند و با تغییر دولت‌ها نیز جایگاه آن‌ها تغییر نمی‌کند بنابراین باید به این نکته توجه داشت که تنها بحث مورد تائید ائمه جماعات توجه به فرمان‌های مقام معظم رهبری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار