امام جمعه قم خواستار شد:
امام جمعه قم اظهار کرد: باید در فرهنگ‌سازی پدافند غیر‏عامل در جامعه به ویژه در حوزه فرهنگی کار بیشتری انجام شود.‏
کد خبر: ۶۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 27 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم طی سخنانی ضمن تشکر از تلاش های اداره کل پدافند غیر عامل استان خواستار تداوم ارتباطات و تعاملات ‏دستگاه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیر عامل شد.

امام جمعه قم عنوان کرد: بر اساس اصل ضرورت آمادگی، اصول پدافند غیرعامل بسیار مهم است و باید این اصل مهم در بخش های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: طبق آیات قرآن کریم باید اصول پدافندی و آمادگی مستمر برای مقابله با جنگ نرم ‏دشمنان رعایت شود.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه ادامه داد: آمادگی داشتن امری ضروری بوده و شامل زمان جنگ و صلح، ابزارهای جنگی و غیرجنگی و دشمنان آشکار و ‏پنهان و بالفعل و بالقوه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در هر صورت آمادگی و منبع قدرت نرم خودمان ‏را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تقویت کنیم و توجه به این امر بسیار مهم و ضروری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: باید در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه به ویژه در حوزه فرهنگی کار بیشتری انجام شود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گزارشی از اقدامات و ‏دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل ارائه کرد و افزود: استکبار جهانی به دنبال جنگ نرم و تهدیدات پدافندی است تا ‏زیرساخت‎های کشور ما را در حوزه‌های زیستی، سایبری و پرتوی به مخاطره بیندازد.

مهدی متقیان بیان کرد: اگر در سطح ‏جامعه اصول و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل رعایت شود و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی صورت بگیرد، دشمنان نظام اسلامی نیز ‏در این عرصه ناکام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و اصول و ‏چهارچوب‌های پدافند در حوزه‌های مختلف عملی شود تا مصونیت‌سازی، آرامش و امنیت مردم حاکم شود.

متقیان به جایگاه بالای ‏مرکز جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه رفیع این مرکز در سطح ملی و حتی بین‌المللی موجب شده تا ‏دستاورد‌های نظام اسلامی ایران گسترش یابد و بنیان‌های داخلی تقویت شود.

وی بر تشکیل کمیته پدافند غیرعامل مرکز جامعةالمصطفی(ص) العالمیه تاکید کرد و گفت: با تشکیل این کمیته علاوه بر رعایت اصول پدافندی، برای مقابله با تهدیدات دشمنان برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار