هدایت خواه ادامه داد: آن‌هایی که دم از کوروش و باستان پرستی می‌زنند، یهودی‌های هستند که ماها را آدم حساب نمی‌کنند. اصلاً یهودی‌ها برای یهودی‌ها غارت غیر از یهودی‌ها را مجاز می‌دانند
کد خبر: ۶۷۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 05 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، جلسه تربیون آزاد دانشجویی با عنوان «40 سال ایستادگی در مقابل امریکا» با سخنرانی ستار هدایت خواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
ر ابتدا این جلسه ستار هدایت خواه دقایقی را به چرایی استکبارستیزی ملت ایران پرداخت و اظهار کرد: بر مبنای انسانی و اعتقادی ملت ایران همواره استکبار ستیز بودند، بر اساس اعتقادی، ما موظفیم که در مقابل حکومت‌های ستمگر بایستیم، اساساً کسی اهل ایمان نیست مگر اینکه با طاغوت بجنگد، کفر به طاغوت مقدم است بر ایمان به خدا.
امید زاگرس در تشریح کامل جلسه نوشت : بعد از آن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به نقطه نظرات خود پرداختند، در این میان برخی از دانشجویان مطالبی خارج از بحث جلسه‌ی مطرح می‌کردند و تا حدودی جلسه را به تنش می‌کشاندند.
یکی از دانشجویان انتقادهای شدیدی از رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرد و دیگری هم ستار هدایت خواه را به باد انتقاد گرفت و گفت: شما در یکی از کمیسیون‌های مجلس عضو بودی که هیچ سودی نداشت و بی پول‌ترین کمیسیون مجلس هم بود.
یکی از دانشجویان هدایت خواه را به کاخ نشینی محکوم کرد که البته پاسخ او هم در ادامه داده شد.
هر دانشجو که پشت میکروفن قرار می‌گرفت برای صحبت کردن، سخنان دانشجوی قبلی را ابتدا نقد می‌کرد و بعد نظراتش را بیان می‌کرد.
بعضی دانشجویان هم نیش‌های تندی به نماینده فعلی مجلس می‌زدند و برخی هم پاسخ می‌دادند. یکی از دانشجویان هم بحث پا گذاشتن روی پرچم امریکا را پیش کشید که در ادامه پاسخ تندی هم گرفت. عدم رعایت وقت از سوی دانشجویان سخنران از حواشی جلسه بود.
در ادامه یکی از دانشجویان روحانیت را زیر سوال برد و هنگامی هم که وقتش تمام شد، او را با زحمت به پایین هدایت کردند و در نهایت هم دانشجویان که سووالات حاشیه‌ای کردند برای شنیدن پاسخ‌های خود، نماندند و سالن جلسات را ترک کردند.
مجری برنامه بعد از صحبت‌های یکی از دانشجویان گفت: وقتی به این دانشجو گفتم که وقت شما تمام شده است، او به من پاسخ داد که از من از سیاست‌های شما نمی‌ترسم که آن دانشجو نیز با صداهای بلند پاسخ مجری را داد و مجری برنامه هم گفت: اینجا دانشگاه هست و ااز کسی نمی‌ترسیم. اینجا جای این حرف‌ها نیست، البته ما هم از کسی نمی‌ترسیم و بنده با افتخار شاگرد آقای هدایت خواه هستم که بعضی از دانشجویان به سخنان مجری برنامه نیز واکنش نشان دادند.
ستار هدایت خواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا بعد از شنیدن صحبت‌های دانشجویان، اظهار کرد: برخی‌ها این تاکتیکشان هست که شبهه بیندازی و دیگر گوش به سخنان طرف مقابل هم نگیری، در تاریخ هم بی سابقه نیست. وقتی پیامبر اکرم (ص) می‌خواست قرآن بخواهند، کفار پنبه به گوش می‌زدند که آیات قرآن را گوش نگیرد.
هدایت خواه در پاسخ به سخن دانشجویی که شما در کمیسیون بی پول فرهنگی عضو بودید و هیچ اعتباری جذب نمی‌کردید، اظهار کرد: نمایندگان به دو شکل بودجه می‌گیرند، اولاً اینکه نماینده عضو کمیسیون تلفیق بودجه می‌شود و در آنجا با پیشنهاداتی بودجه‌های را برای حوزه انتخابیه خودشان دریافت می‌کنند و یکی هم از طریق معامله گری و زد و بند، ۱۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون، یک میلیارد و … و اگر استیضاح بود، سر و ته معامله را به هم بیاوری.
وی افزود: در زمان ما روستای مهریان گاز نداشت و ما در مجلس مصوبه‌ای را گذراندیم و با یک مصوبه روستای مهریان را گاز داریم کردم و بعد از آن کوشک، خرسان و وزگ را گاز رسانی کردیم و این نتیجه یک مصوبه بود.
گاهی هم یک نماینده رو می زند و چندین بار هم وزیر را تا پای استیضاح می‌برند، و رأی هم نمی‌آورد، چون معامله گری وجود دارد.
در اقدام دیگری مصوبه‌ای گذارندیم که در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده‌های روستایی بگذارید که نتیجه آن آسفالت جاده‌های روستایی تا زیلایی شد. در مجلس تصویب کردیم که ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی مناطق محروم گذاشته شود و نتیجه آن این شد که فضای آموزشی استان تا قبل از انقلاب و تا سال ۸۴ که ۲۸۵ هزار مترمربع بود به ۵۵۰ هزار مترمربع رسید. وظیفه نماینده قانون گذاری است، نماینده اگر درست قانون گذاری کند، لازم نیست که گدایی و معامله گرایی کند. گوشه‌ای از عملکرد بنده این است.
هدایت خواه در ادامه در پاسخ به سووالی که شما در کاخ زندگی می‌کنید، گفت: بنده حاضرم کاخم را با نصف کوخ بعضی در شهر یاسوج معامله کنم. راست می گویند یک سال خانواده‌هایشان را بیاورند، آنجایی که من زندگی می‌کنم، زندگی کنند. یک سال خانواده من گاز نداشتند، قبل از دوره نمایندگی با وامی که از دانشگاه گرفتم و خانه‌ای که در شهر یاسوج خریده بودم، همان خانه را با این زمین معاوضه کردم. آن موقع که من این زمین را خریدم، متری ۷ هزار تومان بود و کسانی که خانه‌ای در یاسوج می‌ساختند، زمینش متری یک میلیارد تومان بود. ما باید فرهنگ سازی کنیم، بنده به عنوان یک مسوول می‌آیم و در یک روستا و کنار مردم زندگی می‌کنم و این تبلیغ مهاجرت معکوس می‌باشد. عرض کردم، اگر نماینده به وظیفه نمایندگی‌اش عمل می‌کرد، بعضی از مشکلات که در اینجا به آن اشاره کردند، نبود.
کی گفته باید به استکبار اعتماد کرد، کسانی که می گویند آب خوردن ما هم باید در سایه برجام و استکبار باشد و یا کسانی که می گویند اگر در مقابل استکبار جهانی و امریکا ایستادیم، پیشرفت می‌کنیم. که می‌گوید همه چیز ما زیر نظر استکبار باید باشد. ما این تفکر را رد می‌کنیم که همه مشکلات ما را امریکا برطرف می‌کند، ملت ایران هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ امکانات طبیعی و استعدادهای فراوان که داریم، نیاز به استکبار و امریکا ندارد.
حرف ما این است چرا دارید، تعریف می‌کنید، این حرف‌ها را، می گویند دیپلماسی حل مشکلات است، نتیجه دیپلماسی را هم دیدیم، زمانی که ما اهل دیپلماسی نبودیم، جوانان ما ۱۹ هزار سانتیفیوژ را توانستند، تولید کنند، اورانیم ۲۰ درصد تولید کنند و آب سنگین اراک را هم. اما در سایه مذاکرات همه اینها تعطیل و تحریم هم برگشت.
من تعجب می‌کنم در روزی که همه تحریم‌ها برگشت، در سایه مذاکره، طرف باز هم از مذاکره حرف می زند.
مذاکره در چه شرایطی، طرف اسلحه گرفته بالای سر تو و با زور می‌گوید، بیا با من مذاکره کن، اگر مذاکره نکنی می‌زنم، این مذاکره است یا محاکمه، در چنین شرایطی مذاکره یعنی امتیاز دادن، مذاکره آداب و شرایطی دارد، در شرایطی که دشمن از موضع قدرت می‌خواهد، برخورد کند، و با زور و تهدید حرف‌هایش را به شما تحمیل کند، مذاکره یعنی امتیاز دادن. اگر امریکا می‌خواهد مذاکره کند، قبلش پول‌های بلوکه شده را برگرداند و تحریم‌ها را بردارد.
امریکا از مذاکره با ملت ایران نفع می‌برد، امریکا خودش را ابرقدرت عالم می‌دانست و می‌گفت هیچ کس حق ندارد روی حرف من حرف بزند، و یک ملتی بلند شد و همه این موازنه را به هم ریخت و الگو شد برای ملت‌های دیگری و آنها می گویند اگر ملت‌های دیگر از او یاد بگیرند، برای ما مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود، لذا از نفس مذاکره امریکا نفع می‌برد و نفعی برای ملت ما نخواهد داشت. بعضی‌ها گفتند، امریکا گاوی است که شاخ دارد و شیر هم دارد، شما فقط با شاخ امریکا درگیر شدید، بنشینید و شیرش را بدوشید، اما ظریفی هم گفت، گاو نر است. در عین حال اگر گاو ماده هم باشد، شیرش فاسد است.
محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر می‌گوید، من اشتباه ایرانیان را نمی‌کنم و با شاخ امریکای ها درگیر نمی‌شوم، و می‌نشینم و شیر امریکا را می‌دوشم، کجاست الان مرسی، یک دیکتاتور رفت فرد دیگری آمد. امریکا گاو نیست، بلکه گرگ است و گرگ اگر در مقابلش کوتاه آمدی، شما را می‌درد، امریکا شیطان است و اگر در مقابلش کوتاه آمدی ماهیت شما را نابود می‌کند و تا نابودی نکند، هم نمی‌نشیند.
وی ادامه داد: کل بودجه دفاعی ما کمتر از ۵ درصد بودجه کل کشوراست. از این بودجه دفاعی چقدر ما در سوریه، فلسطین و جاهای دیگر خرج می‌کنیم. چقدر منافع برای ما داشت، منافع اقتصادی برای ما دارد.
در مبالادت اقتصادی نفع دارد، اما منافع اصلی آن امنیت است.
چقدر در سوریه خرابی به بار آوردند، همه آن خرابی‌ها را می‌خواستند در ایران به بار آورند. امریکایی‌ها که با عربستان کنار آمدند چقدر پول می‌گیرد، و می گویند گاوی است که باید آن را بدوشی.
دانشجو باید نگاهش دقیق‌تر باشد، نباید تحت تاثیر القائات و بی مبنایی که آنها طراخی می‌کنند، قرار بگیرد.
می گویند چرا با روسیه رابطه داریم، همان موقع هم در مقابل شوروی ایستادیم در افغانستان مقابل شوروی ایستادیم، همین ایستادگی و تفکر انقلاب اسلامی بود که در نهایت منجر به فروپاشی شد. اما روسیه و چین در کجا می‌خواهد بر ملت ما تسلط پیدا کنند.
ما با همه کشورهای که بخواهند با ما رفتار عادلانه کنند، رابطه داریم و مذاکره می‌کنیم و فقط با یکی از آنها آن هم رژیم صهیونیستی که جعلی است. هر کشور که عادلانه و با رعایت کردن حقوق ملت ایران و با احترام نه از موضع بالا سر و اربابی با ما برخورد کند، با او مذاکره و ارتباط داریم، روسیه و چین الان با ما اینگونه برخورد می‌کند.
ما مرگ بر هر ابر قدرتی می‌فرستیم.
وی به کسانی که دلشان برای پرچم امریکا می‌سوزد، گریزی هم زد و گفت: چه جوری بعضی برای دو متر پارچه که آن را آتش می‌زنند، دلشان می‌سوزد. اما در همچنین روزی به دست نوکر امریکا ۵۶ نوجوان دانش آموز به شهادت می‌رسند و به خاک و خون کشیده می‌شود و حساسیت نشان نمی‌دهند. به آتش کشیدن خانه‌ها مردمی، اتوبوس و عروسی‌ها در سوریه، عراق و یمن را نمی‌بینید. این با کدام مبانی انسان دوستانه ساز گار است. منشأ این جنایت‌ها کیست، چه کسی داعش را به وجود آورد، چه کسی از رژیم صهیونیستی کودک کش حمایت می‌کند. در مقابل این همه آتش سوزی‌ها و این هم ظلم سکوت می‌کنند، اما آن فرد رو پرچم امریکا پا نمی‌گذارد، کلیپ آن هم پخش شد [زیبا کلام] ای اوف بر آن روشنفکری که این کار را می‌کند، این روشنفکری نیست بلکه تاریکی است.
هدایت خواه در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه پا گذاشتن بر روی پرچم امریکا، توهین به ملت است، اظهار کرد: این نظام محصول دست ملت امریکا است، پرچم این کشور مظهر طاغوت شیطانی است و پرچمی که مظهر ظلم، خباثت، و هر چه زشتی و پلشتی در عالم است، مگر آنها اهانت نمی‌کنند، مگر آنها به قرآن ما توهین نکردند و یا آن را آتش نزدند.
چرا برای پرچم آنان دل می‌سوزانند، چرا بعضی‌ها اینقدر شیفته امریکا هستند، کشوری که نگران انسانیت‌ها نیست، افرادی که تمام حقوق ملت‌ها و بشریت را زیر پا گذاشته‌اند. دلتان برای زنانی بسوزد که توسط جیره خواران امریکا برده شدند و سرنوشتان معلوم نیست. در جنگ امریکا علیه عراق یک میلیون کشته در عراق داشتیم، ما با مرگ بر گفتن‌هایمان، نفرین می‌کنیم، و تبری یکی از فروغ دین ما مسلمانان است.
تبری یعنی بیزاری جستن، یعنی خدا لعنت کنند که این همه ظلم می‌کنی، کفر به طاغوت در کجای منطق شما وجود دارد، اگر مسلمان نیستید، اما واقع بین باشید و جنایت‌های امریکا را می‌بینید. در خود امریکا مرگ بر امریکا گفتند و پرچم را به اتش کشیدند، پرچمی که مظهر ظلم و جنایت است.
این ایستادگی ما مقابل استکبار برای ما منافع داشته است، هر جا ایستادیم و مقاومت کردیم و تسلیم نشدیم و هر جا امریکا تحریم کرد به شدت پیشرفت کردیم، ما را تحریم بنزین کردند، و ما زمانی واردات بنزین داشتیم، اما الان در بحث بنزین به خودکفایی رسیدم، در عرصه هسته‌ای ما را تحریم کردند و ما به موفقیت بی نظیر دست پیدا کردیم. عرصه نظامی ما را تحریم کردند، موشک با برد دو هزار کیلومتر ساختیم، ماهواره ساختیم، در هر عرصه که ما را تحریم کردند، ما پیشرفت کردیم.
ما هم معتقدیم که بخشی از مشکلات موجود در داخل کشور، نتیحه بی مدیریت و سوء مدیریت عناصری است که تفکر انقلابی ندارد، هر جا تفکر انقلابی نبود با مشکل مواجه هستیم. اگر ما طبق فرمان حضرت آقا به اقتصاد مقاومتی عمل می‌کردیم، مشکلی دیگر نداشتیم.
اقتصاددانان در نامه‌ای بیان کردند که ظرف سه ماه نوسان ارز را می‌توان کنترل و ارز را به زیر ۵ و ۶ هزار تومان برسانیم. اما همان تفکری که همه چیز را منتسب می‌کند به امریکا اجازه نمی‌دهد.
کسی می‌توانند دم از ایرانی و نژاد ایرانی بزنند که حساس باشند.
هدایت خواه ادامه داد: آن‌هایی که دم از کوروش و باستان پرستی می‌زنند، یهودی‌های هستند که ماها را آدم حساب نمی‌کنند. اصلاً یهودی‌ها برای یهودی‌ها غارت غیر از یهودی‌ها را مجاز می‌دانند. چرا آنها دم از باستان پرستی و کوروش می‌زنند.
آن‌هایی که دم از ایرانی می‌زنند، نگاهشان بکنی، لباس غربی‌ها را تن می‌کنند.
اگر بنده خدا باشید، باید با طاغوت مبارزه کنید، دشمنان از ما دست بردار نیستند، تا شما را نابود کنند
و قابل اعتماد هم نیستد، برجام و نتیجه دیپلماسی چه شد. این همه وقت صرف شد، چه نتیجه در بر داشت.
هیچ ایرانی آزاده‌ای زیر بار ظلم نمی‌رود و امریکا به دنبال زورگویی است و می‌خواهد به بهانه مذاکره خود و نیات خودش را بر ملت ایران حاکم کند.
در گذشته کشور ما را غارت می‌کردند و از ما حق توحش می‌گرفتند و ما ایرانی‌ها را حیوان می‌دانستند.
با کاپیتولاسیون ما را خار و ذلیل کردند و امام خمینی (ره) مقابل آن ایستاد. حالا با چه رویی از آن دفاع می‌کنند و می گویند باید با امریکا کنار آمد. نگاه دینی، و غیرت ملی و روحیه انقلابی هیچ گاه استکبار را نمی‌پذیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
40 سال مستضعفین له شدند و مستکبران چاق و چله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
آقای هدایت خواه سیستم دولتی کارامد نیست و کشور را دچار بحران کرده و متاسفانه نخبگان خوش فکر و پرانرژی اصلا توی این سیستم دولتی جایی ندارند.کشور دچار بحران اندیشه های کارآمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
آقای هدایت خواه سیستم دولتی کارامد نیست و کشور را دچار بحران کرده و متاسفانه نخبگان خوش فکر و پرانرژی اصلا توی این سیستم دولتی جایی ندارند.کشور دچار بحران اندیشه های کارآمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار