جمیاری : متأسفانه آمار رو به رشد جمعیت کیفری به خصوص محکومین مالی و جرائم غیر عمد در استان و نیز کمبود اعتبارات باعث شده تا ماموریت و رسالت سازمانی را با سختی و مشقت انجام دهیم .
کد خبر: ۶۷۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 13 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، طی مراسمی و با حضور مسؤلین قضایی و مدیر کل زندانهای استان رئیس جدید زندان مرکزی یاسوج معرفی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد درمراسمی که با حضور جمیاری مدیر کل زندانها، هاشمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری، شیخعلی دادستان نظامی، ملک حسینی دادستان شهرستان دنا و حسنی قاضی ناظر زندان و کارکنان اداره کل و مجموعه زندانهای شهرستان بویراحمد برگزار شد ، بیژن شجاعیان بعنوان رئیس زندان مرکزی یاسوج معرفی و از خدمات حسن رحیمی رئیس سابق این ندامتگاه تقدیر شد.
 
اداره زندان ها

اسماعیل جمیاری مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد در این آئین با اشاره به فضیلت ماه ربیع الاول بر استفاده معنوی از این ایام و برگزاری مراسمات جشن و سرور با هدف ایجاد نشاط و امیدواری در بین زندانیان و آگاهی بخشیدن و تقویت باورهای دینی و مذهبی تاکید نمود و در خصوص سختی کار در زندان و شغل زندانبانی گفت: کارکنان زندانها با انسانهایی روبرو هستند که بواسطه هنجار شکنی و تعرض به امنیت و آسایش عمومی با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و بر اساس حکم مراجع قضایی وارد زندان شده و در این بین باید علاوه بر نگهداری و مراقبت از آنان از لحاظ اصلاحی و بازپروری شخصیت این افراد مجاهدت نمود که این ماموریت بسیار سخت و طاقت فرساست.
وی افزود: از آنجائیکه انسانها در حالت عادی دارای پیچیدگی های خاص و بعضاً ناشناخته ای هستند، زندانیان خود با توجه به نوع جرم و بزه حالت ویژه تری داشته و نگهداری و مراقبت توام با تربیت شرایط کار را دشوارتر و سختی کار زمانی بیشتر خواهد بود که امکانات و تجهیزات و فضای مناسب وجود نداشته باشد یا بعبارتی ظرف و مظروف متناسب نباشد.
این مقام مسؤل زندانهای استان با بیان اینکه زندانی به واسطه جرمی که مرتکب شده است تنها آزادیش سلب شده، تصریح کرد: در نظام زندانبانی نوین بر اساس رافت اسلامی و تکریم انسانی به زندانیان نگاه می شود و صرفنظر از نوع جرم و میزان مجازات بایستی از حقوق شهروندی و همه نیازهای معنوی بهره مند شود.
عضو شورای قضایی استان افزود: متأسفانه آمار رو به رشد جمعیت کیفری به خصوص محکومین مالی و جرائم غیر عمد در استان و نیز کمبود اعتبارات باعث شده تا ماموریت و رسالت سازمانی را با سختی و مشقت انجام دهیم و البته تلاش مضاعف همکاران و تعامل مسئولین قضایی در این زمینه کمک حال ما بوده ولیکن انتظار داریم تا همه دستگاههای اجرایی خصوصاً سازمان برنامه و بودجه کمبودهای اعتباری را جبران و حداقل های نیاز زندان های استان را تامین کنند.
جمیاری در پایان با تقدیر از زحمات حسن رحیمی رئیس سابق زندان خواستار تعامل دوسویه با مراجع قضایی و دستگاههای ذیربط ، برقراری هر چه بیشتر نظم و امنیت، توجه به طبقه بندی و تفکیک زندانیان، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت، پیگیری در خصوص ارائه خدمات رفاهی و تأسیسات حقوقی به زندانیان و نیز تلاش در جهت کاهش هدفمند جمعیت کیفری را از شجاعیان رئیس جدید زندان مرکزی یاسوج شد.
 
اداره زندان ها

سید علی هاشمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان نیز در این آئین با تأکید بر شرایط کار سخت زندانبانی و خدمت در زندانها افزود: به عقیده من زندانبانی شغل نیست بلکه یک تخصص و حرفه است که با ارائه آموزش حین کار در زمینه های مختلف روانشناسی و جامعه شناسی و … زندانبان ها را مجهز به دانش و آگاهی کرد تا در مواجهه با زندانیان بعنوان انسانهای آسیب دیده و آسیب پذیر موفق عمل کنند و مسیر توبه و انابه و تربیت را برای آنان هموار کنند.
وی خاطر نشان کرد: بحث کاهش جمعیت کیفری را باید در کنار امنیت و آسایش عمومی ببینیم و در واقع بین این دو باید تعادل باشد ولی آمادگی داریم تا در زمینه کاهش جمعیت زندانهای استان البته برای جرائم غیرعمد و جزئی و سبک فعالیت ها را افزایش داد کما اینکه تا کنون هم اینگونه بوده است.
گفتنی است در این آئین طی حکمی از سوی مدیر کل زندانهای استان بیژن شجاعیان که پیش از این ریاست کانون اصلاح و تربیت را به عهده داشت بعنوان رئیس جدید زندان مرکزی یاسوج منصوب و از خدمات حسن رحیمی رئیس سابق زندان قدردانی شد.
 
اداره زندان ها
 
اداره زندان ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار