فاصله اجرای منوریل اردبیل از شعار تا عمل
جا دارد اعضای شورا منتظر فرا رسیدن تابستان برای سفر به ترکیه نباشند و با انجام هر چه سریع تر سفر با همراهی کارشناسان زبده تصمیم نهایی را بگیرند. از سوی دیگر اجرایی شدن طرح منوریل نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولان دولتی است.
کد خبر: ۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ 22 February 2015

اعضای شورای شهر اردبیل در نشست اخیر خود با استاندار از جدیت خود برای اجرایی شدن طرح احداث منوریل در اردبیل خبر داده اند.

به گزارش تابناک اردبیل، با توجه به هزینه سنگین احداث مترو در اردبیل که تامین آن در شرایط کنونی تقریبا ناممکن است، احداث منوریل می تواند جایگزین خوبی برای کم کردن فشار ترافیکی از خیابانهای مرکزی شهر اردبیل باشد.

به ویژه آنکه به گفته صدیف بدری شهردار اردبیل، یک شرکت ترکیه ای برای اجرای طرح منوریل به صورت BOT اعلام آماد گی کرده و حاضر است بدون دریافت یک ریال از شهرداری طرح را اجرا و تکمیل کند.

در پاییز گذشته اعلام شد که قرار است جمعی از اعضای شورای شهر اردبیل برای بررسی توانمندیهای شرکت ترک عازم کشور ترکیه شوند تا از نزدیک کیفیت طرح های اجرا شده توسط این شرکت را مشاهده کنند.

با این حال آنچه جای تامل دارد تاخیر اعضای شورا در انجام این سفر است و سوال اینجاست که وقتی انجام یک سفر به کشور همسایه برای بررسی طرح اینقدر طول می کشد ، فرآیند تصمیم گیری و اجرایی شدن طرح عظیمی مثل منوریل در بافت متراکم و پرازدحام شهری مثل اردبیل چقدر طول خواهد کشید؟

اگرچه ذکی اله خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل می گوید اجرای مونوریل اردبیل با روش بی.‌او.‌تی با سرمایه‌گذاری شرکت ترکیه‌ای به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است اما جا دارد اعضای شورا منتظر فرا رسیدن تابستان برای سفر به ترکیه نباشند و با انجام هر چه سریع تر سفر با همراهی کارشناسان زبده تصمیم قطعی و نهایی را بگیرند.

همچنین شایسته است رسانه ها و برخی سیاسیون هم از حاشیه سازی های غیر اصولی در این رابطه خودداری کنند.

از سوی دیگر اجرایی شدن طرح منوریل اردبیل نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولان دولتی و به ویژه دستگاههای ذیربط در مدیریت شهری دارد تا شهرداری با گامهای محکم اجرای طرح را با همکاری شرکت ترکیه ای کلید بزند.

نکته امیدوار کننده اینجاست که خدابخش استاندار اردبیل در نشست با اعضای شورا از اجرایی شدن این طرح استقبال کرده و گفته است برای انتخاب سیستم حمل و نقل ریلی درون‌شهری اردبیل نیز باید هر چه سریع‌تر و با دقت وارد عمل شویم تا فرصت‌ها بیش از این از دست نرود.

استاندار اردبیل اعلام آمادگی شرکت ترکیه‌ای برای اجرای پروژه مونوریل در شهر اردبیل با استفاده از روش سرمایه‌گذاری بی‌.او‌.تی را بهترین فرصت دانسته و تاکید کرده است که با انجام بررسی‌های لازم و انتخاب مسیر مناسب زمینه عملیاتی شدن این طرح هر چه سریع تر فراهم شود.

اگر حمایت لفظی استاندار اردبیل در عمل نیز ادامه پیدا کند می توان امیدوار بود طرح راهبردی در حمل و نقل شهری اردبیل اجرایی شود و اردبیل نیز مانند دیگر شهرهای مدرن جهان صاحب قطار شهری از نوع منوریل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یوسف از سنندج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
از شنیدن خبر مطالعات منو ریل بسیار خرسند شدم. درسته من 5 سال است ساکن سنندجم ولی دلم برای اردبیل می طبد و بخاطر شرایط شغلی از زادگاهم دور هستم. امید وارم مسوولان محترم شهر اردبیل پیگیری های لازم را در راستای اجرایی شدن طرح منو ریل اردبیل دنبال نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار