البته صراحت و بی پرده گویی و رونمایی های شجاعانه قاضی القضات این امیدواری را برای دلسوزان انقلاب و توسعه استان ، بوجود آورده است که همه ی این افراد و گروه ها به نوبت باید پاسخگوی ایجاد وضعیت موجود برای استان باشند.
کد خبر: ۶۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 27 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، چند ماهی است که اقدامات دستگاه قضایی بر علیه برخی تخلفات دستگاه های مختلف استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ، شدت زیادی گرفته است که باعث خوشحالی بسیاری از مردم شده است. برخوردهای انقلابی ، صریح و مقتدرانه دستگاه قضایی استان چنان دقیق و کاری بود که جای هیچ تقلایی را برای خاطیان نگذاشته و از همه مهمتر رفتارها و تکاپوی دیگر مدیران برای نظارت بیشتر بر اقدامات انجام شده توسط زیر دستان خود را در پی داشته است.
اما یکی از نکاتی که به نظر می رسد نباید از چشم و گوش دستگاه قضایی مغفول بماند ، تقلا برای انحراف این اقدامات انقلابی ، سوء استفاده برخی افراد از شرایط و موج سواری است که موقعیت آن برای برخی بوجود آمده است و به نوعی سعی می کنند خود را از ترکش های اقدامات دستگاه قضایی دور کنند.
 
چه کسانی اقدامات انقلابی دستگاه قضایی را به حاشیه می برند؟
 
متخلفین در پی برخورد با متخلفین!
شاید این ضرب المثل راشنیده باشید که می گوید "گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنکه هست گیرند" که شاید بی تناسب با حال و روز اینروزهای کهگیلویه و بویراحمد نباشد! قصد اغراق در موضوع نیست و نباید همه دستاندرکاران استان را قاطی این اتفاقات ناگوار مانند ، تخلفات مالی ، استخدامی و رانت خواری کرد اما بی شک افراد زیادی خصوصا در دستگاه های دولتی و غیردولتی وجود دارند که می توانند پرونده بعدی و بعدی روی میز قاضی القضات باشند.
 برخی مدیران چنان در اطراف خود دیواره های به زعم خود نفوذ ناپذیر ساخته اند که در عین تخلفات و مقصر بودن خود در برخی پرونده ها مانند موضوع پل سوم بشار در پی برخورد با متخلفین هستند! برای مثال مدیری که خود در زمانی از مهمترین مسئولین فنی استانداری بوده و حتما باید یکی از افرادی باشد که جواب این افتضاح(تخریب بخشی از پل سوم بشار) را بدهد با قدرت تمام در جلسات اعلام می کند که با مسببانی که با عدم نظازت و کم کاری در کار پل سوم سهل انگاری کرده اند برخورد خواهیم کرد! این مسئول فنی سابق که در جلسات خوب حرف می زند و اتفاقا در جلسات متعدد دستگاه قضایی هم معمولا از موضع یک مدیر خوب سخن می گوید ، پست های خوبی هم در استانداری می گیرد تا به همین راحتی مدیریت استان را به سخره بگیرد!
برخی از این گونه مدیران همواره حاشیه امنیتی را با برخی تبانی های سیاسی ، قومیتی و رسانه ای برای خود ایجاد کرده اند و معمولا به هر نحو ممکن از زیر دست دستگاه های نظارتی بیرون می روند .
مدیران و رسانه هایی که تبانی می کنند!
یکی دیگر از خطراتی که اقدامات انقلابی دستگاه قضایی را تهدید می کند ، تبانی برخی رسانه ها و برخی مدیران است که این دو گروه به شدت در حال همپوشانی تخلفات یکدیگر هستند.
از قدیم گفته اند " یک سوزن به خود بزن و یک جوالدوز به دیگران" حال این حکایت ما رسانه های جمعی استان است که در حقیقت از مرز کاری و تعامل خود با مدیران عبور کرده ایم و یا راه معامله را در پیش گرفته ایم و یا راه تهدید برای رسیدن به خواسته ها را!
شاید بارها در برخی رسانه های استان شنیده ایم که فلان مدیر در حال عزل شدن است اما بعد از مدتی می بینیم مدیر که عزل نشده است بر عکس اخبار غلوآمیزی از همان مدیر در همان رسانه از اقدامات موفقیت آمیزش منتشر می شود! 
یا در ماجرای قضایی شدن "پتروشیمی دنا بویراحمد" رسانه هایی که تا قبل این به به گویی و اخبار غیرمنطقی از این پروژه به خورد مخاطب می دادند به ناگاه به منتقدین سرسخت آن تبدیل شدند چرا که دستگاه قضای وارد ماجرا شده بود!
گاهی این سوال پیش می آید که اگر دستگاه قضایی وارد ماجرا نمی شد ، آیا این رسانه ها حاضر به حملات تند به این پروژه می شدند؟! و آیا حاضر بودند واقعیات را برای مردم و مخاطبان بگویند؟!
در پروژه پتروشیمی "دنا، بویراحمد" در حال حاضر تنها دستگاه قضایی است که می تواند واقعیات و پشت پرده ها را روشن کند اما نکته مهم در این پروژه فعالیت بسیار دقیق روابط عمومی آن بود که معمولا یک قدم و شاید چند قدم جلوتر از اقدامات عملی بود که در این خصوص تابناک در خبری با همین مظمون از تبلیغات گسترده این پروژه خبر داده بود.(خروج ترامپ از برجام و سرنوشت گرانترین پروژه تاریخ کهگیلویه و بویراحمد / پیشی گرفتن تبلیغات از اقدامات ) ! و متاسفانه عده ای هیچگونه باب نقدی بر این پروژه باز نمی کردند .
یکی دیگر از موضوعات در خصوص  تعاملات غیرمعمول برخی رسانه های انگشت شمار و برخی مدیران به موضوعات نقد منصفانه برمی گردد که متاسفانه جای خود را به نوعی معامله گری داده است به گونه ای که شما می بینید در برخی رسانه ها حتی رسانه هایی که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند سعی شده است با تبانی با مدیران هیچگونه پوشش خبری از کم کاری های آنان در این رسانه ها دیده نشود! خصوصا در کار برخی دستگاه های خدمات رسان که بیشترین ضعف را دارند!
مطمئنا یکی از خطراتی که اقدامات خوب دستگاه قضایی را تهدید به عقیم ماندن می کند ، همین دو گروه از تاثیرگذارترین افراد جامعه ، یعنی مدیران و رسانه های متخلف و معامله گر است . البته صراحت و بی پرده گویی و رونمایی های شجاعانه قاضی القضات این امیدواری را برای دلسوزان انقلاب و توسعه استان ، بوجود آورده است که همه ی این افراد و گروه ها به نوبت باید پاسخگوی ایجاد وضعیت موجود برای استان باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار