کد خبر: ۶۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 30 July 2015
مرکز تفریح‌های دریایی منطقه آزاد انزلی با مساحت 25 هزار و 420 متر مربع پهنه خشکی و 30 هزار و 50 متر مربع پهنه دریایی افتتاح شد.
خبرگزاری فارس: مرکز تفریح‌های دریایی منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز تفریح‌های دریایی این منطقه اظهار کرد: در مدت هفت ماه، مرکز مذکور با اعتبار 3 میلیارد تومان و با مساحت یک هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

رضا مسرور به طرح دریای آقایان اشاره کرد و افزود: طرح مذکور دارای 12 هزار و 300 متر مربع پهنه خشکی و 17 هزار و 250 متر مربع پهنه دریا است.

وی طرح دریای بانوان را دارای 13 هزار و 120 متر مربع پهنه خشکی دانست و بیان کرد: طرح دریای بانوان دارای 12 هزار و 800 متر مربع پهنه دریا است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه برای هر کدام از طرح‌های آقایان و بانوان دو سالن رختکن با ظرفیت 550 نفر احداث شده است، تصریح کرد: سالن‌های بیلیارد و ماساژ، کافی‌شاپ، ساختمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و ساختمان انتظامات از جمله بناهای جانبی مرکز تفریح‌های دریایی منطقه مذکور است.

مسرور به احداث دوش‌های صحرایی در مرکز تفریح‌های منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: تخت آفتاب‌گیر، سایه‌بان، فضای سبز و سرویس بهداشتی در مرکز مذکور ایجاد شده است.

وی، منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد حاشیه جنوبی دریای خزر و قطب اقتصادی شمال ایران خواند و بیان کرد: از سال 1384 فعالیت منطقه مذکور با مساحت 9 هزار و 400 هکتار خشکی و 40 کیلومتر نوار ساحلی در گیلان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود معافیت‌های قانونی مناطق آزاد در این منطقه، خاطرنشان کرد: معافیت‌های 20 ساله مالیاتی و گمرکی و همچنین معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مزیت‌های ویژه منطقه آزاد انزلی است.

مسرور به موقعیت مناسب حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و یادآور شد: منطقه مذکور در مسیر کریدور شمال ـ جنوب قرار دارد و فعال‌ترین بندر شمال کشور در محدوده قانونی منطقه آزاد انزلی است.

وی همجواری و ارتباط با بنادر شمالی دریای خزر را از جمله مزیت‌های منطقه آزاد انزلی برشمرد و اظهار کرد: وجود بازارهای مناسب و پر جمیعت کشورهای قفقاز و آسیای میانه از جمله مزیت‌های منطقه مذکور محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی از فعالیت تالار اختصاصی بورس کالا در این منطقه خبر داد و افزود: مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی اجرایی شده است.

مسرور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در مسیر راه‌آهن در حال احداث قزوین ـ رشت ـ انزلی قرار دارد، تصریح کرد: مجتمع بندری در حال احداث کاسپین، مجتمع‌های تجاری و وجود آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و ساحل زیبای دریای خزر برای احداث مکان‌های تفریحی، اقامتی و گردشگری از دیگر مزیت‌های منطقه آزاد انزلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار