کد خبر: ۶۹۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 31 December 2018

تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: باید ارزآوری مهمترین هدف در حوزه گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.

شهرود امیرانتخابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شده حال آنکه در طرح های این حوزه باید به مسایل پژوهشی توجه تا چالش های این حوزه برطرف شود.
وی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری استان یادآور شد: 20 عنوان کتاب پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی در روزهای اخیر رونمایی شد که می بایست خلاصه راهبردهای این کتاب ها ارائه شود .
وی خواستار نگاه استراتژیک در پروژه های سازمان شد و گفت: بایستی نکات راهبردی کتاب های پژوهشی یادشده ، احصا و در اختیار مدیران و مسئولان استانی قرار گیرد.
امیرانتخابی با بیان اینکه تاکید دولت بر پژوهش و آینده پژوهی است، تصریح کرد: باید از نظرات پژوهشگران در حوزه های مختلف بهره برد تا به موفقیت دست یافت و عامل موفقیت دولت توجه به پژوهش و آینده پژوهی است.
وی با بیان اینکه تمام تصمیمات و برنامه ریزی های سازمان باید متکی بر پژوهش باشد تا منجر به نتیجه مطلوب شود، اظهار داشت: شورای پژوهشی و اتاق فکر در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی می شود و باید تلاش کرد مطالعات این حوزه تقویت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به حوزه گردشگری استان تاکید کرد: مزیت میراثی و گردشگری گیلان دیده نشده و بافت های تاریخی عامل جذب گردشگر خارجی است و باید حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی در راستای ارزآوری تقویت شوند.
در زمان حاضر دو هزار و 37 واحد تاسیسات گردشگری شامل 97 هتل 34 هتل آپارتمان ،72 مجتمع گردشگری ، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 413 خانه مسافر ،17مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،12 اسکله مسافربری، 317 واحد بین راهی و 28 اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
شش هزار و 32 نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و 70 اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و 80 رشته صنایع دستی در استان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار