کد خبر: ۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۷ 23 February 2015
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تأکید بر ارتقای سلامت و امنیت غذایی مردم گفت: 16 واحد باغ تالار در ساوجبلاغ اخطار پلمپ دریافت کردند.
به گزارش فارس، ابوالقاسم پالیزگیر در حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در جمع خبرنگاران بر توسعه سلامت و امنیت غذایی شهروندان و جامعه تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و استفاده بیشتر مردم و مسافران از رستوران‌ها لذا با توجه به پیگیری‌ها و نظارت‌های صورت گرفته 16 واحد که سلامت و امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌انداختند، شناسایی شدند.
این مسئول تأکید کرد: صاحبان این واحدها از سوی شبکه بهداشت مهلت یک هفته دارند که موارد بهداشتی و .. را رعایت کنند.
به گفته پالیزگیر پس از اتمام مهلت یک هفته‌ای و با بازرسی ازاین واحدها در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، این واحدها پلمپ می‌شوند.
وی در ادامه بر دفن درست و صحیح نخاله‌های ساختمانی، مراکز نگهداری مرغ‌های بومی در بعضی از شهرها و روستاها، رسیدگی و جداسازی زباله‌ها در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد و گفت: باید هر چه در توان داریم در مسیر توسعه و ارتقای سلامت جامعه به کار گیریم.
فرماندار ساوجبلاغ در بخشی دیگر از سخنان خود بر ارتقای امنیت غذایی در مدارس نیز تأکید کرد و افزود: برای اینکه در این مورد نیز بتوانیم نتایج درستی را به دست آوریم بازرسان شبکه بهداشت تا پایان سال جاری نظارت‌های کامل و دقیق را بر نحوه فعالیت بوفه مدارس دارند.
پالیزگیر تصریح کرد: متأسفانه در برخی از موارد عرضه نوشابه‌های گازدار و فست فودها در مدارس دیده می‌شود که این مهم می‌تواند سلامت دانش‌آموزان را به خطر بیندازد.
وی به پراکندگی بسیار زیاد نخاله‌های ساختمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بدون ضوابط هرکسی مبادرت به تخلیه زباله در حاشیه جاده‌ها و اراضی می‌کند و نمای ورودی شهر هشتگرد با انباشت زباله از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و شهرداری هشتگرد هم مانع ادامه این روند نیست .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار