مکتب فکری حضرت امام انقلاب اسلامی را از تمامی تهدیدات ، ،خطرات و همه توطئه ها و فتنه های استکبار جهانی را خنثی ساخته است .
کد خبر: ۷۱۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 01 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های گفت :
بر اساس نامگذاریهای امسال برای ایام دهه مبارکه فجر، 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام به کشور تحت عنوان چهل سال مکتب فکری امام ( ره )، نصرت الهی و ولایتمداری نام گذاری شده است .
شکوری در ادامه با بهره گیری از دیدگاه مقام معظم رهبری ۷ مورد از اصول و ویژگی های برجسته مکتب فکری حضرت امام را برشمرد

۱ - اعتماد کردن به صدق وعده الهی که می فرماید اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْـصُـرْکُـمْ وَ یُثَـبِّـتْ اَقْـدامَکُـمْ
۲ - اعتقاد راسخ به قدرت و نیروی مردم و اعتماد کردن به مردم در تمامی صحنه ها که اعتماد متقابل مردم را به دنبال داشت
۳ - حمایت جدی از محرومان ،مستضعفان و پابرهنگان و مبارزه با اشرافی گری و هشدار به مدیران جامعه جهت در خدمت محرومان بودن و پرهیز از کاخ نشینی
۴ - مبارزه جدی و بی امان با استعمارگران و مستکبران جـهان و شـیطان بـزرگ خطـاب کـردن آمـریکا
۵ - تأکید بر استقلال کشور و رد کردن هر نوع سلطه پذیری و هشدارهای مکرر بر مدیران جامعه مبنی بر دوری جستن از گرایش به استکبار جهانی
۶ - اعتقاد راسخ و تأکید بر وحدت ملی و اسلامی و نهایت تلاش و کوشش جهت خنثی سازی توطئه های خطرناک اختلاف افکنی استکبار و عوامل منطقه ای و داخلی
۷ - اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی .

امام جمعه خوی افزود : حضرت امام با همان مکتب فکری خود موفق شد رژیم پوسیده دو هـزار و پانـصد سـاله شاهنـشاهی را برچـیند و در اوج ناباوری جهانیان یک نظامی اسلامی را در ایران جایگزین حکومت استبدادی شاهنشاهـی سازد و در ضمن چهل سال است پیروی و تبعیت ملت ایران از مکتب فکری حضرت امام انقلاب اسلامی را از تمامی تهدیدات ،بحرانها ،خطرات و انحرافات سالم نگه داشته و همه توطئه ها و فتنه های استکبار و عوامل او را خنثی ساخته است

 

جایگاه و ویژگی های دهه فجر از دیدگاه مقام معظم رهبری
حجت الاسلام شکوری در قسمتی از خطبه های نماز با اشاره به جایگاه و ویژگی های دهه مبارکه فجر اظهار داشت ؛
مقام معظم رهبری ( مد ظله ) جایگاه و ویژگی های دهه مبارکه فجر را در سخنرانیهای خود بیان فرمودند که به چند مورد آن اشاره میشود .
- خاطره دهه فجر بزرگترین خاطره ملت ما بعـد از ورود اسـلام بـه ایـران اسـت - دهه فجـر آئینه ای اسـت که خـورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد
- دهه فجر ،دهه تجـدید قـوای نیـروهـای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب و اسلام است .
- دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است
- ۲۲ بهمن روز تجدید عهد با انقلاب ،امام و اسلام است

نمونه ای از دستاوردهای فناوری فضایی

حجت الاسلام شکوری با تبریک روز ملی فناوری فضایی گفت : پس از پرتاب غرور آفرین نخستین ماهواره بنام امید به مدار در تاریخ ۱۴ بهمن سال ۸۷ این روز خجسته به عنوان روز بزرگداشت فناوری فضایی در تاریخ کشور ثبت گردید .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : فهرست دستاوردهای رونمایی شده در مراسم روز فناوری فضایی در طی سالهای ۸۸ الی ۹۴ بـه ترتیب زیر مـی باشد راکت کاوشگر،ماهواره طلوع،ماهواره سیمرغ،ماهواره ظفر رصد و فجر،موتور ماهواره بر سفیر،ماهواره نوید،ماهواره ناهید ،ماهواره زهره،ماهواره خلیج فارس و تدبیر،ماهواره فجر.

قهر بیش از سه روز دو مؤمن و مسلمان جایز نیست
خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از خطبه ها موضوع قهر کردن از دیدگاه اسلام را مورد بحث قرار داد و گفت : از جمله رذایل اخلاقی که در قرآن و روایات اهل بیت از آن به شدت نهی شده است قهر کردن دو مؤمن از یکدیگر است .
وی با اشاره به عقوبت قهر کردن اظهار داشت : در ارتباط با عقوبت قهر کردن دو مؤمن و مسلمان از همدیگر روایات بسیاری از اهل بیت(ع) وارد شده است به عنوان مثال امام صادق(ع) فرمود : دو نفر با قهر از یکدیگر جدا نمی شوند مگر آنکه یکی از آنها مستوجب بیزاری و لعنت حق قرار می گیرد و چه بسا که هر دو سزاوار بیزاری و لعنت قرار گیرند.
حجت الاسلام شکوری در انتهای سخنان خود با بیان حدیثی از رسول مکرم اسلام که فرمود :
( هر دو مسلمانی که از یکدیگر قهر کنند و از هم دوری نمایند و سه روز چنین باشند و با هم صلح نکنند از اسلام بیرون روند و میان آنها پیوند و دوستی دینی نخواهد بود )
خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه خوی را به پایان برد .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار