سی و ششمین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد روز چهارشنبه با حضور استاندار، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی و محلی در 9رشته ورزشی در 2 بخش پسران و دختران دانش آموز در سالن پوریای ولی شهر یاسوج آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 02 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد - سی و ششمین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد روز چهارشنبه با حضور استاندار، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی و محلی در 9رشته ورزشی در 2 بخش پسران و دختران دانش آموز در سالن پوریای ولی شهر یاسوج آغاز شد.

بیش از سه هزار و 800 دانش آموز در رشته های مختلف بدمینتون، طناب زنی، حلقه زنی، ژیمناستیک، فوتسال، دو ومیدانی، تنیس روی میز، هندبال و والیبال در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات از امروز 10بهمن ماه آغاز و تا 25 اسفند ماه سال جاری ادامه دارد که تیم های قهرمان هر رشته ورزشی در المپیاد ورزشی کشوری حضور خواهند یافت.
 دانلود
توجه ویژه دولت به شاداب سازی
مدیرکل تربیت بدنی وزرات آموزش و پرورش گفت: المپیادهای ورزشی دانش آموزان را نمی توان تنها در برگزاری چند مسابقه ورزشی و بین رشته ای خلاصه کرد.
محمد جعفری اظهار داشت: این المپیادها امروزه به عامل چندوجهی از جمله ایجاد حس مسئولیت پذیری ، مشارکت پذیری، قانون گرایی، احترام به بزرگترها، تقویت روحیه معنوی و اخلاقی دانش آموزان و شور و نشاط و هیجان در بین آنان تبدیل شده است.
وی همچنین برنامه محوری ، مدرسه محوری، اخلاق و کیفیت محوری، مشارکت ، فراگیری و تخصصی کردن فعالیت‌ها را به عنوان مهمترین برنامه های حوزه تربیت بدنی و ورزش در وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.
جعفری یادآور شد: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش در فضاهای روباز و سرپوشیده کشور 33 صدم متر مربع است.
وی توجه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع ورزش و تقویت حرکات بدنی دانش آموزان و ضرورت شادابی در مدارس را یادآور شد و گفت: هم اینک بیش از سه هزار و 80 فضای سرپوشیده ورزشی در سراسر کشور در اختیار وزارت آموزش و پرورش است.
جعفری با بیان اینکه المپیادهای ورزشی امروزه پیوند دهنده واقعی تعلیم و تربیت و عصاره استعدادهای ناب در حوزه ورزش مدارس محسوب می شود، گفت: پیش نیاز و مقدمه ورزش قهرمانی را باید در ورزش های پایه و دانش آموزی جستجو کرد.
وی کسب مهارت های بدنی و حرکتی برای حضور در میادین مختلف ورزش قهرمانی را یکی از رویکردهای مهم معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش دانست.
لزوم تقویت مهارت های ورزشی و تربیت بدنی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروزه چنانچه بخواهیم نسلی سالم داشته باشیم که بتواند آینده کشور را تضمین کنند و همچنین برای تحقق و ایجاد شور و نشاط و شادابی در مدارس به ویژه در شرایط امروز کشور، باید موضوع کسب مهارت های ورزشی و تربیت بدنی تقویت شود.
علی محمد احمدی افزود: امروزه المپیادهای ورزشی علاوه بر تقویت حرکات بدنی و جسمانی عامل تعالی روحی، اخلاقی و حس اعتماد به نفس، خودباوری و جامعه پذیری در بین نسل جوان و نوجوان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مجموعه آموزش و پرورش استان در کسب موفقیت های ملی در حوزه های آموزشی ، ورزشی ، فرهنگی و سواد آموزی نیز تقدیر کرد و خواستار همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی با این نهاد شد.
کسب 160 مقام ملی فرهنگیان و دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت:در2سال گذشته 160نفر از دانش آموزان وفرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد مقام های ورزشی ملی کسب کردند.
هادی زارع پور گفت: برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای-مسابقات آزمایشگاهی وشهرستانی-مسابقات استانی-اردوهای ورزشی از مهمترین فعالیتهای تربیت بدنی در آموزش وپرورش استان است.
وی گفت: همه ساله جشن تجلیل از مدال آوران ورزشی برگزار می شود.
هادی زارع پور گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سالن سرپوشیده ورزشی در استان وجود نداشت و هم اکنون ۳۲ سالن به بهره برداری رسیده و ۱۵ سال نیز در حال ساخت است.
 مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین چمن نیز قبل از انقلاب برای مدارس وجود نداشت که هم اکنون 3مورد در حال استفاده و3زمین در حال آماده سازی است.
وی گفت: شاخص سرانه ورزشی به لحاظ مکان در استان ۲۵ سانتیمتر مربع است.
ادامه مسابقات در دهه فجر
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان هم گفت: 52هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی المپیاد ورزشی شرکت کردند.
سیده فریبا حسینی گفت: این مسابقات در9رشته و2بخش پسران ودختران برگزار شد.
وی گفت: قهرمانان استانی تا25اسفند انتخاب وبه مرحله کشوری اعزام می شوند.
معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان گفت: امسال15دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد به تیم های ملی دعوت شدند.
این مسابقات با برگزاری المپیاد در دهه مبارک فجر ادامه دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار