در اولین روز اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 97، با افتتاح مدرسه 12 بهمن روستای دنگسرک نکا، زنگ انقلاب هم زمان با سراسر کشور در این شهرستان نواخته و افتتاح پروژه‌ها در نکا رسماً آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 02 February 2019

 در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در مدارس شهرستان نکا با حضور مسئولان مختلف شهرستانی طنین‌انداز شد و دانش‌آموزان در کنار معلمان و مسئولان مدارس پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

برنامه محوری شهرستان نکا برای نواختن زنگ انقلاب با افتتاح مدرسه 12 بهمن روستای دنگسرک با حضور مسئولان شهرستانی صبح روز شنبه 13 بهمن در این روستا برگزار شد.

در این مراسم عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا با اشاره به افتتاح و انجام 77 برنامه محوری در شهرستان در ایام دهه فجر، اظهار کرد: از این میزان 54 پروژه در این ایام در نکا با اعتبار 50 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: برای برپایی جشن چله انقلاب نمایشگاهی هم در مصلی شهرستان افتتاح شده که مسئولان و مردم به همراه خانواده می‌توانند به صورت چکیده و خلاصه مرور هدفمندی از دستاوردهای انقلاب در شهرستان داشته باشند.

فرماندار نکا با بیان بهبود شرایط زندگی و رشد پیشرفت‌های انقلاب به‌خصوص در بخش خدمات رفاهی و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این دستاوردها برای افرادی که قبل از انقلاب را درک کردند به خوبی قابل لمس است.

این مسئول اضافه کرد: امروز ایران اسلامی یک کشور منحصر به فرد در دنیا است و عزت، استقلال و آزادی که انقلاب برای ایران به ارمغان آورده قابل قیمت‌گذاری و ارزش نهادن نیست که باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: آنچه که امروز لازم است که همه بیشتر و بهتر به آن بپردازیم تعامل و وحدت همه مردم و مسئولان با یکدیگر است چراکه سرمایه اصلی ما در جمهوری اسلامی وحدت مردم، مسئولان نظام اسلامی با مدیریت ولی فقیه زمان یعنی رهبر معظم انقلاب است.

* لزوم ترویج فرهنگ کار به جای اسخدام دولتی

توحیدی مقدم خواستار توجه بیشتر به حوزه‌های علمی و کارآمدی توسط مسئولان شد و تصریح کرد: آموزش و پرورش که بنای کار به شمار می‌رود باید فرهنگ مطالعهف علم آموزی و روحیه کار را را ترویج کند.

وی افزود: هیچ جای دنیا اقتصاد دولتی موفق نبوده و ما برخی مسیرها را بد طی کرده‌ایم چراکه همه را فرستادیم دنبال گرفتن لیسانس و فوق لیسانس که کت و شلواری بشوند و فقط خواستار استخدام دولتی باشند درحالی که استخدام دولتی جواب نمی‌دهد.

فرماندار نکا با بیان لزوم یاد دادن فرهنگ کار به جای پشت میز نشینی به فرزندان خود در جامعه، اذعان کرد: اگر می‌خواهیم آینده مملکت را بسازیم باید به فرزندان خود یاد بدهیم که اگر لیسانس گرفتند هم باید بروند در مزرعه بیل بزنند.

این مسئول اضافه کرد: با 80 میلیون جمعیت کشور ما بیشتر از کشورهایی که دو تا چند برابر ما جمعیت دارند کارمند استخدام دولتی داریم بنابراین باید این آسیب‌ها را مدیریت کنیم یعنی در آموزش و پرورش باید مهارت‌های زندگی را به جای آموزش تنها یک رشته تخصصی یاد بدهیم.

وی گفت: در این سیاست‌گذاری کلان باید نگاه‌ها را عوض کرد که اگر این نگاه‌ها عوض نشوند همیشه این مشکلات اشتغال و بیکاری را خواهیم داشت.

* تعامل نخبگان سیاسی، علمی و اقتصادی عامل موفقیت کشور

توحیدی مقدم تعامل درست نخبگان سیاسی، علمی و اقتصادی را سبب موفقیت یک کشور برشمرد و اظهار کرد: باید سیاست‌گذاری درست شود سپس دانشگاه مسیر درست را کارشناسی کرده و مردم نیز در بخش خصوصی مشارکت کنند.

وی افزود: سرانه خانوار جمعیتی را اگر جمع بزنیم بیشتر از خود خانوار دولت دارد برای خانواده‌ها هزینه می‌کند یعنی متوسط سرانه‌ای که برای هر خانوار توسط دولت هزینه می‌شود در طول سال چند 10 میلیو تومان می‌شود درحالی که خود خانواده‌ها شاید این هزینه را در سال برای خود نداشته باشند.

فرماندار نکا بیان کرد: آنقدر حجم کار بالا است که شاید به چشم نیاید و مردم تصور کنند اتفاق خاصی نیفتاده است بنابراین باید اطلاع‌رسانی خوبی نیز به مردم داشته باشیم تا مردم بیشتر با هزینه‌هایی که از سوی دولت برای آن‌ها می‌شود آشنا شوند.

این مسئول هزینه جاری برای نگهداری بیمارستان امام حسین(ع) در نکا را به عنوان نمونه بیش از سه میلیارد تومان در ماه خواند و اضافه کرد: چنین خدماتی چون در مقابل چشم مردم نیست و زود هم از ذهن خارج می‌شود مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند.

* حدود 10 میلیارد تومان هزینه سرانه آموزش در نکا

همچنین در این مراسم حسین پالار مدیر آموزش و پرورش نکا با اشاره به جزئیات بهره‌برداری از مدرسه 12 بهمن روستای دنگسرک که مورد افتتاح قرار گرفت، اظهار کرد: این مدرسه 6 کلاسه در مقطع ابتدایی و در فضای 560 متر مربع ساخته است.

وی افزود: اعتبار ساخت این مدرسه بیش از یک میلیارد تومان بوده که 850 میلیون تومان آن توسط سازمان توسعه مدارس و باقی توسط پدر شهید اسدی و اهالی روستا تقبل شد تا این دبستان دخترانه در مدت یکسال آماده میزبانی از فرزندان این شهرستان قرار بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش نکا با بیان هزینه 9 میلیارد و 350 میلیون تومانی در دوونیم سال گذشته برای پنج هزار و 689 متر مربع فضای آموزشی در سطح این شهرستان، گفت: امیدواریم دانش‌آوزان چگونه زیستن، چگونه با هم بودن، چگونه نیایش کردن و ساختن ایرانی آباد و آزاد را یاد بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار