مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشور از توجه کیفی به هنرستانهای کشاورزی برای تربیت نیروی انسانی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 20 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد صادق سجادی صبح امروز  در دیدار با عوامل اجرایی و هنرجویان هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) گفت: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در رشته های کشاورزی  برای تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش کشاورزی با تعامل با وزارت آموزش وپرورش در دستور کار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶۴۳۷ نفر دانش آموز در ۳۷  هنرستان وابسته به مرکز تحقیقات کشور در رشته های کشاورزی مشغول تحصیل هستند گفت: این آمار به نسبت مشابه سال تحصیلی قبل از آن که ۴۳۰۰ نفر بود رشد چشمگیری داشته است.

سجادی ، توجه به دروس مهارتی و کاربردی رشته های کشاورزی  را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم به تدریج امکانات وتجهیزات کارگاهی را برای مهارت آموزی دانش آموزان بیش از پیش فراهم نماییم تا دانش آموزان به شکل عملی  و با رویکرد علمی و استفاده از فناوریهای نوین با فعالیتهای

مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور افزود:برای تربیت کشاورزان آینده نیاز به تربیت نیروی انسانی ماهر وخلاق  برای این بخش داریم تا آینده کشور در این حوزه تضمین شود و سرمایه گذاری ها اثربخش و کارآمد باشد،

وی توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را مهمترین نیاز جامعه برای تامین امنیت غذایی عنوان کرد وگفت: توسعه کیفی هنرستانها و دانش افزایی اساتید برای آموزش مطلوب دانش آموزان در برنامه ریزیها مورد توجه قرار می گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد:  برنامه های فرهنگی مختلفی از قبیل اردوهای سیاحتی وزیارتی و مسابقات علمی و عملی در هنرستانهای کشاورزی را در دستور کار داریم تا  فرصت برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در این زمینه فراهم شود.

وی با بیان اینکه بخشی از دانش آموزان هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی در خوابگاه شبانه روزی مشغول تحصیل هستند از دانش آموزان خواست از این فرصت برای کسب مهارتهای زندگی و مسئولیت پذیری به خوبی استفاده کنند.

رشته های مهارتی نیاز امروز جامعه است

معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز در جمع هنرجویان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی فرصت دانش آموزی را فرصتی گرانبها برای علم آموزی دانست وخطاب به دانش آموزان گفت: قدر این فرصتها را بدانید که در زندگی تکرار نخواهد شد.

فرامرز روزبهی افزود: رشته های مهارتی نیاز امروز جامعه است که در کنار آموزش این مهارتها باید مهارتهای زندگی را برای بهتر زیستن و بکار بستن یاد گرفت.

وی تعامل خوب آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات را در تاسیس هنرستان کشاورزی در استان را فرصتی برای تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی  عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از همه ظرفیتها برای حل مشکلات فضای آموزشی و تجهیزات کارگاهی و نیروی انسانی استفاده خواهیم کرد تا دانش آموزان با آرامش به تحصیل بپردازند.

مسئولان برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند در هنرستان کشاورزی چاره اندیشی و احساس مسئولیت نمایند

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله  ملک حسینی نیز حضور مسئولان در جمع دانش آموزان را دلگرم کننده دانست وگفت: سفر مسئولان کشوری به استان هم فرصتی برای بررسی مشکلات و نارسایی هاست و هم فرصتی برای آشنایی بیشتر با ظرفیتها و پتانسیلهای استان است که انتظار می رود حضور مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشور منجر به حل مشکلات فضای آموزشی و توسعه زیرساختهای این هنرستان برای آموزش بهتر دانش آموزان شود.

سید ولی موسوی با بیان اینکه همه باید برای نقش و وظیفه بزرگی که برای آن خلق شده ایم با برنامه ریزی به سمت وضع مطلوب حرکت نماییم خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی با مشکل  فضای آموزشی این هنرستان واقف هستند که باید رسالت خطیر خویش را برای مستقل کردن این فضا انجام دهند.

وی کنترل دانش آموزان را در فضای اداری که ارباب رجوع فراوانی دارد کار سخت و پیچیده ای دانست و از مسئولان خواست برای پیشگیری از هرگونه اتفاق تلخ و ناخوشایندچاره اندیشی و احساس مسئولیت بیشتری نمایند.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله  ملک حسینی افزود:  فضای آموزشی ،تجهیزات و نیروی انسانی سه مولفه مهم وتاثیر گذار در کیفی سازی آموزش هستند که باید متولیان برای ارتقاء کیفی آموزش به این مقوله ها توجه ویژه ای نمایند.

موسوی با تقدیر و تشکر فراوان از همکاری خوب مرکز تحقیقات با عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی گفت: ما مدرسه ای می خواهیم که نه تنها دانش آموزان به دنبال دانش اندوزی و مهارت باشند بلکه برای ورود به اجتماع  علاوه بر بلوغ علمی تعالی معنوی و فکری پیدا کنند و سجایای اخلاقی و انسانی را در خود برای خدمت بهتر به جامعه پرورش دهند.

وی در پایان گفت: باور داریم برای ساختن ایرانی عزیز و سربلند به نیروهایی متعهد، ،متخصص ، توانمند و وفادار به ارزشهای ملی ودینی نیاز داریم که بتوانند چرخهای توسعه را به گردش در بیاورند و این میسر نیست جز با آموزش و تربیت صحیح در مدارس که همه باید به این سمت حرکت نماییم.

در پایان این مراسم با حضور مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور از تعدادی از دانش آموزان نمونه اخلاقی تجلیل کرد.

گفتنی است :مدیر امورآموزشی معاونت آموزشی موسسه  آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشوردر این سفر با حضور در کلاسها وخوابگاه شبانه روزی هنرستان کشاورزی از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این هنرستان قرار گرفت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار