کد خبر: ۷۱۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 22 February 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام سازی مبتنی بر دستورات راهگشای قرآن کریم پیش نیاز اصلاح ساختار جامعه در ابعاد و زمینه های مختلف است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، علی محمد احمدی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» در یاسوج اظهار داشت: تحقق این امر مهم منجر به اصلاح ساختار جامعه در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی می شود.
وی افزود: قرآن کریم کتاب قانون اساسی مسلمانان بوده و مسیر زندگی افراد و راه سعادت دنیوی و اخروی آنان را نشان داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هم اینک قرآن کریم در تمامی ابعاد زندگی ملت ایران و به ویژه نسل جوان ساری و جاری است.
احمدی عنوان کرد: در همین راستا مسئولان اجرایی، نهادهای فرهنگی، مردم و جوانان کشور برای بسط، نشر و نهادینه کردن روزافزون فرهنگ قرآنی تلاش و اقدام می کنند.
وی ابراز داشت: نباید تنها به قرائت قرآن کریم اکتفا شود بلکه لازم است بیش از پیش چارچوب ها و دستورالعمل های زندگی را از این کتاب آسمانی استخراج و به کار گرفت.
احمدی گفت: تفکر در دستورات راهگشای قرآن کریم و عمل به آنها سبب تعالی و سعادت دنیوی و اخروی انسان می شود و در این صورت نیز جامعه به سوی قرآنی شدن حرکت خواهد کرد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 130 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» شرکت کردند.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: این جشنواره در بخش های مردان و زنان و در 2 رده سنی هفت تا 16 سال و 16 تا 30 سال به مدت یک روز در شهر یاسوج برگزار شد.
وی افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره در هشت رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء 30، نقاشی آیات و اذان با یکدیگر رقابت کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال رشته نقاشی آیات برای نخستین بار به مرحله استانی این جشنواره افزوده شد.
دهبانی پور عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تمرکز خاصی بر روی حوزه قرآن دارد و برنامه های متنوع قرآنی از جمله محافل انس با قرآن و نشست های تفسیر، قرائت، روخوانی و روانخوانی در طول سال از سوی این نهاد در نقاط مختلف استان اجرا می شود.
وی ابراز داشت: ابتدای امسال تاکنون علاوه بر تجلیل از 300 فعال قرآنی کهگیلویه و بویراحمد تعداد 6 هزار جلد قرآن کریم، سه هزار جلد مفاتیح الجنان و 2 هزار جلد نهج البلاغه نیز بین مساجد، مدارس، مؤسسه های قرآنی و خانه های نور استان توزیع شده است.
دهبانی پور گفت: 9 اسفند امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به طور مکتوب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و یک هزار و 170 مرد و زن از استان نیز برای شرکت در آن نام نویسی کرده اند.
در بخش مردان مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» 20 نفر در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء 30 و اذان تجلیل شدند.
در بخش زنان این جشنواره نیز 14 نفر در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء 30 و نقاشی آیات مورد تجلیل قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار