کد خبر: ۷۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 22 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال ایران دو تیم فرازبام خائیز دهدشت و زاگرس اسلام آباد غرب به مصاف هم رفتند که در پایان مسابقه تیم فرازبام موفق شد با نتیجه 29 بر 28 تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب را شکست دهد اما در پایان دیدار تیم‌های فراز بام خائیز دهدشت و زاگرس اسلام آباد غرب اتفاقاتی افتاد که خوشایند و مورد قبول هیچ کس نبوده و نخواهد بود، اتفاقاتی که پیروزی و برد شیرین هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال ایران را به کام دهدشتی‌ها تلخ کرد.

اما سئوال اینجاست که چطور می‌شود، تیمی که برنده بازی‌ست تماشاگرانش به جای خوشحالی و شادی باید با تیم مقابل درگیر شوند و شیرینی این برد را به کام خود تلخ کنند، آیا امکان دارد تماشاگران تیم فرازبام خائیز بدون هیچ دلیل و علتی به سمت بازیکنان تیم زاگرس اسلام آباد غرب حمله کنند.

بلافاصله پس از هر بازی بازیکنان تیم میهمان باید به رختکن بروند و این جای سئوال است که آیا تیم و بازیکنانی که در سطح لیگ برتر و به صورت حرفه ای بازی می کنند نمی‌دانند که پس از پایان بازی باید سریعا به رختکن بروند.

کدام قانون به بازیکنان اجازه می دهد که به دلیل باخت تیمش به تماشگران و قومیت ها توهین کند.

همه ما می‌دانیم که تماشاگران یک برنامه ورزشی اغلب جوانان و نوجوانان هستند که هیجان و احساسات آنها در حین بازی به بالاترین میزان خود می‌رسد آیا انجام حرکات تنش‌زا و تحریک آمیز و توهین به قومیت‌ها از سوی بازیکنان مقابل پذیرفتنی است.

آیا تیمی که برنده بازی بوده تماشاگرانش حق خوشحالی ندارند و چرا بازیکنانی که تحمل پیروزی حریف و شادی کردن تماشاگران تیم برنده را ندارند پس از پایان بازی در زمین باقی می‌مانند و به تماشاگران توهین می‌کنند.

به طور قطع هر کنشی، واکنشی دارد و رفتار نسنجیده برخی از بازیکنان و حتی کادر فنی یک تیم می‌تواند موجب این دست حوادث ناخوشایند شود.

متاسفانه این نوع رفتارها در بازی‌های قبل تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب هم اتفاق افتاده بود و اگر در کرمان و سبزوار و بقیه شهرها جلوی این رفتارهای غیرحرفه‌ای گرفته می‌شد شاهد این اتفاقات تلخ در دهدشت نبودیم.

مدیر باشگاه فرازبام خائیز کهگیلویه اظهار داشت: تیم زاگرس اسلام آباد غرب به مدت 15 هفته با شایستگی در صدر جدول لیگ برتر هندبال کشور بود و در هفته شانزدهم ما موفق شدیم این تیم را شکست دهیم.

مجید پارسایی با بیان اینکه مربیان و کارشناسان یک هفته تمام تیم زاگرس اسلام آباد غرب را تجزیه و تحلیل کردند و خوشبختانه به خاطر تمرینات فشرده‌ای که داشتیم توانستیم این تیم را شکست دهیم.

وی افزود: متاسفانه در پایان بازی اتفاقاتی افتاد که موجب ناراحتی ما و حتی مردم شهرستان نیز شد.

پارسایی گفت: وقتی بازیکنی در لیگ برتر هندبال و در یک سطح حرفه‌ای بازی می‌کند باید مطلع باشد که بلافاصله پس از بازی به رختکن برود و نه اینکه ظرفیت باخت تیمش را نداشته و نسبت به ساحت یک قوم و تبار اصیل ایرانی توهین کند.

وی افزود: بیشتر تماشاگران ما جوانان و نوجوانان هستند و نتوانستند این توهین را تحمل و متاسفانه فضایی به وجود آمد که موجب ایجاد تنش و خشونت شد.

پارسایی ادامه داد: امیداورم که کمیته انظباطی فدراسیون هندبال ورود و با خاطیان برخورد کند تا شرایطی به وجود بیاید که از این اتفاقات در هندبال نداشته باشیم.

بنابر این گزارش، به طور قطع اگر در بازی‌های قبل با این نوع رفتارهای غیر حرفه‌ای و تحریک آمیز بازیکنان خاطی به صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گرفت شاهد این گونه حوادث ناخوشایند نبودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار