کد خبر: ۷۱۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 27 February 2019

متخصص ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: برای نخستین بار در استان عمل جراحی شکستگی حلقه ای لگن در بیمارستان شهید رجایی گچساران با موفقیت انجام شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید رجایی گچساران؛ دکتر آرمان جلالی نژاد افزود: این عمل بر روی بیمار 21ساله که براثر سانحه  تصادف به اورژانس بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده بود صورت گرفت.
وی ادامه داد: پس از ویزیت و انجام اقدامات تصویربرداری و آزمایش های لازم بر روی بیمار مشخص شد که خورد شدگی استخوان ساکروم(خاجی)، پارگی لیگامان های(رباط های صلیبی) سمت مقابل هر 4 استخوان راموس پوبیس در جلوی حلقه ای لگن و همچنین شکستگی و در رفتگی (shearing) لگن داشته که به اتاق عمل بیمارستان انتقال و تحت عمل جراحی قرار گرفت .
متخصص ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی گچساران با بیان اینکه این عمل حدود 6 ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: بیمار پس از24 ساعت از تخت عمل پایین آمد تا از عوارض ناشی از عمل چون امبولی(لخته خون) و زخم بستر و لنگشن (لنگیدن)و بد جوش خوردن در اینده جلوگیری شود.
وی یادآور شد: این عمل جراحی شکستگی حلقه ای لگن بیمار با همکاری دکتر شهره کرمی؛ متخصص بیهوشی، مسئول اتاق عمل و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی گچساران با موفقیت انجام شد. 
دکتر جلالی نژاد در پایان از همکاری سرپرست وحوزه مدیریت بیمارستان که در تهیه ست جراحی نهایت همکاری را داشتند تقدیر و تشکر نمود.
 
 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار