مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد : هر چقدر ما این وضع را کنترل کنیم قاچاقچیان چوب در ساعت‌های ۱،۲،۳ و ساعت‌های بامدادی چوب را از استان خارج می‌کنند که در شب‌های گذشته در منطقه دشت‌روم ۲۱ گونی چوب از یک دستگاه سواری گرفتیم و همین‌طور در گذشته مواردی اینچنینی را متوقف کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۲۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰ 07 March 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،غلام‌حسین حکمتیان در خصوص وضعیت درختان بلوط با بیان اینکه جنگل‌های استان حال خوبی ندارد،گفت: کم بارشی سال‌های گذشته، ریزگردها و برداشت آب از سفرهای زیرزمینی عامل بیماری درختان بلوط بوده که بهمین دلیل، از ۲۳ اسفند اقدام به محلول‌پاشی درختان و جنگل‌های استان می‌کنیم.

وی ادامه داد: بارش‌های خوب امسال تا حدودی جلوی این بیماری را می‌گیرد، اما چون این بیماری از سال ۸۲ تاکنون گریبانگیر درختان ما شده، به این راحتی قابل کنترل نیست.

این مقام مسؤول قاچاق چوب را معضل جدیدی برای درختان بلوط استان دانست و گفت: قاچاق چوب برای تبدیل ذغال در کوره‌های ذغالی استان‌های همجوار یک بحران جدی است که از دستگاه قضایی برای تشکیل جلسه با استان‌های همجوار کمک خواسته‌ایم.

حکمتیان بیان کرد: خوراک کوره‌های ذغالی استان‌های همجوار از کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود و ما با تعداد کم پرسنلی که در اختیار داریم، نمی‌توانیم این وضعیت را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: هر چقدر ما این وضع را کنترل کنیم قاچاقچیان چوب در ساعت‌های ۱،۲،۳ و ساعت‌های بامدادی چوب را از استان خارج می‌کنند که در شب‌های گذشته در منطقه دشت‌روم ۲۱ گونی چوب از یک دستگاه سواری گرفتیم و همین‌طور در گذشته مواردی اینچنینی را متوقف کرده‌ایم.

وی ابزار امیدواری کرد که نشست معاون اجتماعی دادگستری با مسؤولان استان‌های همجوار در رفع این بحران و معضل اساسی کارگشا باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار