رییس اداره محیط زیست تویسرکان با اشاره به برخی شکایات مردمی از وجود گرازهای وحشی در سطح مزارع و باغ ها گفت: این نوع حیوانات به چرخه طبیعی محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند.
کد خبر: ۷۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 06 August 2015
رییس اداره محیط زیست تویسرکان با اشاره به برخی شکایات مردمی از وجود گرازهای وحشی در سطح مزارع و باغ ها گفت: این نوع حیوانات به چرخه طبیعی محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند.

 به گزارش ایرنا؛ امیر شیراوندافزود: وجود گراز وحشی در مناطقی از شهرستان تویسرکان که از شرایط آب و هوایی مرطوب، خنک و پوشش جنگلی برخوردارند گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در مناطق مختلفی از شهرستان مانند منطقه سرابی، روستای گشانی و بخش هایی از شهر سرکان، زندگی گرازهای وحشی دیده شده که اعتراض های مردمی را نیز به دنبال داشته است.

شیراوند اظهار کرد: افراد شاکی منطقه می توانند با مراجعه به محیط زیست همدان مجوز شکار گراز را دریافت کنند.

وی متذکر شد: هر فرد شاکی تنها می تواند مجوز شکار یک گراز آن هم در یک منطقه خاص را دریافت کند و فقط سه روز برای انجام این کار زمان دارد.

شیراوند با اشاره به اینکه پس از تیر اندازی در یک منطقه تا حدود یک ماه بعد گرازها در آن منطقه دیده نمی شوند ادامه داد: افراد غیر بومی استان نمی توانند برای شکار گراز در استان همدان مجوز دریافت کرده و اقدام کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: گرازها نه تنها آسیب خاصی به محیط زیست وارد نمی کنند بلکه با خاکبرداری، جابه جایی خاک پای درختان، برخی گود برداری ها و از بین بردن برخی حشرات آسیب رسان، برای محیط زیست مفید هم هستند.

در ماههای اخیر برخی از صاحبان باغ ها و مزارع در مناطق مختلف شهرستان تویسرکان از آسیب رسانی گرازها به املاک خود شکایت داشتند و خواستار تدابیر لازم برای دفع این آسیبها شده بودند.

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که به دلیل برخورداری از اقلیم و آب و هوای خنک و مرطوب در برخی از مناطق آن وجود گرازها دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار