استاندار کهگیلویه و بویراحمد : در اسرع وقت عامل یا عاملین این تخریب شناسایی و نتیجه به دفتر اینجانب ارائه شود.
کد خبر: ۷۲۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 11 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته شبکه های اجتماعی مملو از تصاویری بود که حکایت از تخریب بخش هایی از بافت تاریخی شهر دهدشت (بلاد شاپور) داشت . تخریب بخش هایی از بافت تاریخی در واقع به یک فاجعه شباهت دارد چرا که این بخش شهر دهدشت ، تاریخ گویای استان کهگیلویه و بویراحمد است که متاسفانه بر اثر سهل انگاری به راحتی تخریب شده است.
در پی تخریب بخشی از بناهای بلاد شاپور حساسیت ها به اوج خود رسیده است و. استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم نسبت به این وضعیت واکنش نشان داده و به مدیر کل میراث فرهنگی دستور داد ، موضوع را به فوریت بررسی و گزارش دهد.
بنابراین گزارش ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پیگیری علت تخریب بخشی از بافت تاریخی بلاد شاپور تاکید کرد.

در متن دستور علی محمد احمدی به مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به بررسی دقیق موضوع و شناسایی عامل یا عاملین تخریب، آمده است: با توجه به اینکه بخشی از بافت تاریخی بلادشاپور در شهرستان کهگیلویه مورد تعرض و تخریب قرار گرفت، این موضوع باعث رنجش افکار عمومی به ویژه مردم فرهنگ دوست استان و شهرستان کهگیلویه شد.

این نامه می‌افزاید: باید متناسب با موقعیت و قدمت این بنای مهم، در راستای صیانت و حراست از این بافت و بنای تاریخی و همچنین حفاظت از هویت تاریخی منطقه، نسبت به ارائه دلایل مدقن، کارشناسی دقیق و علت تخریب بخشی از بنا، اقدامات لازم به فوریت انجام شود.

همچنین در اسرع وقت عامل یا عاملین این تخریب شناسایی و نتیجه به دفتر اینجانب ارائه شود.
 
تصاویر تکمیلی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
جان خودت به این زارع پور ..... هشدار بده .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار