کرجی ها روزانه چه میزان زباله تولید می کنند
طبیعی است که میزان تولید زباله در مرکز استان البرز، نباید قابل مقایسه با شهرهای کوچک و متوسط ایران باشد. اما آمارها زمانی نگران کننده تر می شود که بدانیم، سیستم های بازیافت زباله در البرز به روز نشده است.
کد خبر: ۷۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 05 August 2015

به گزارش تابناک – البرز: شهرستان کرج یکی از 4 کلانشهر بزرگ و پر جمعیت کشور به شمار می آید و طبیعی است که میزان تولید زباله در مرکز استان البرز، نباید قابل مقایسه با شهرهای کوچک و متوسط ایران باشد.
اما به نظر می رسد که مردم کرج و البرز، در تولید زباله در حال شکستن یک رکورد نگران کننده هستند.
در همین ارتباط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که روزانه 1400 تن انواع زباله وارد سایت دفن زباله حلقه‌دره می‌شود.
حسین محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از این مرکز حلقه دره اظهار کرد: ارتقای سلامت مردم و جامعه باید یکی از مهمترین برنامه‌های مدیران در دستگاه‌های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه تولید بالای زباله در استان البرز به نوعی تهدید برای محیط زیست محسوب می‌شود بیان داشت: با تولید روزانه 1200 تن زباله لازم است با دفن اصولی و بهداشتی این زباله‌ها مانع از آلودگی محیط زیست شویم.
این مسئول با اشاره به اینکه طبیعت نباید به محل دفن زباله‌ها تبدیل شود، ادامه داد: انباشت زباله‌ها در اعماق زمین ساده و ابتدایی‌ترین روش برای دفع پسماندهای شهری است که امروزه در کشورهای پیشرفته جهان بر آن خط بطلان کشیده است و با استفاده از نیروگاه‌های زباله سوز و احداث کارخانه بازیافت زباله‌ها، پسماندها دیگر قادر به تهدید محیط زیست و سلامت عمومی جامعه نیستند.
محمدی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز، احداث کارخانه بازیافت پسماندهای پلاستیکی، برنامه‌ریزی جهت توسعه کارخانه بازیافت و تولید کود کمپوست و انجام مطالعات کارشناسی جهت تولید انرژی برق از زباله‌ها، اشاره کرد و افزود: این سازمان با مجهز شدن به دانش روز و استفاده از توان و تخصصی کارشناسان و اهالی فن، در مسیر حفاظت از محیط زیست و سلامت عمومی جامعه گام برداشته و اقدامات صورت گرفته رضایت خاطر اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان را نیز به همراه داشته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود از ساماندهی کلیه پسماندها در استان خبر داد و گفت: ساماندهی پسماندها و زباله‌ها در 5 بخش عادی، پزشکی، صنعتی و کشاورزی از مهمترین اقداماتی است که در راستای حفظ محیط زیست در این استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در دست اجرا است.

این آمار زمانی نگران کننده تر می شود که بدانیم، سیستم های بازیافت زباله در البرز به روز نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار