عدل هاشمی در مراسم اعطای جهیزه به ۱۵۰ نوعروس و داماد مطرح کرد:
نماینده مجلس گفت : چرا نباید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم؟ چرا عده ای نمی گذارند از ظرفیت ها استفاده کنیم تا جوانهای ما این گونه از لحاظ مالی ضعیف نباشند؟
کد خبر: ۷۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 29 March 2019
با پیگیری عدل هاشمی پور و به همت قرارگاه سازندگی خاتم و خیرین، 150 زوج جوان صاحب جهیزیه و برخی کالای اساسی شدند.
سردار هاشمی پور در آیین اهدای این جهیزیه ها که عصر روز پنجشنبه در سالن  اداره ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد، گفت: مطابق آموزه های دینی تلاش در جهت انجام امور عام المنفعه و کمک به امر ازدواج صفتی پسندیده و مورد رضای پروردگار است که جزء آثار نیک و ماندگار است.
 
در برداشتن گام خیر باید ترکش ها را هم پذیرفت / با یک تهمت و حسادت صحنه را ترک نمی کنم / ماذون و کوثر را غارت کردند و عده ای هنوز مانع تراشی می کنند! / نویدهایی برای جوانان

هاشمی پور گفت : اگر بخواهید کار خیر و عام المنفعه ای انجام دهید حتما سختی هایی وجود دارد و یا اگر مسئولیتی در قبال همنوعان و هموطنان تان داشته باشید و بخواهید انجام وظیفه کنید و قدم مثبتی بر دارید ، باید مراقب ترکش ها ، تهمت ها و بدبینی های دیگران نسبت به خود باشید . انسان باید بتواند به حسادت ها و بدینی ها و سوء ظن های دیگران نسبت به خودش استقامت کند و به راه خود ادامه دهد .
وی افزود : قرار نیست با یک تلنگر ویا یک تهمت و بدبینی ، صحنه خدمت رسانی را ترک کنیم .
 
بیشتر بخوانید
 
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت : کهگیلویه و بویراحمدی های زیادی در خارج از استان و در سطح ملی خدمت می کنند اما متاسفانه تعدادی از آنها نسبت به زادگاه شان بی تفاوت هستند.
هاشمی پور ادامه داد : تا کسی مسئولیت ندارد کسی هم به وی کاری ندارد اما با پذیرش مسئولیت باید تحمل این ناملایمات را هم داشته باشید . درختی که ثمر دارد باید تحمل و قدرت چوب خوردن را هم داشته باشد . تا میوه داری و تا اثرگذاری و تاخیرات به مردم می رسد ممکن است از طرف برخی مورد هجمه و فشار هم قرار بگیرید ، اما باید تحمل کرد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : برای سربلندی و عزت انقلاب عده ای جان خود را داده اند ، ما اکنون باید بتوانیم آبروی خود را خرج کنیم.
وی با اشاره به دو مرحله اعطای جهیزیه به نوعروسان و دامادان گفت: از قرارگاه خاتم و خیرینی که به ما کمک کردند تا در مرحله اول ۲۵۰ جهیزیه و در مرحله دوم که اکنون از ۱۵۰ جهیزیه تهیه و توزیع کنیم تقدیر و تشکر می نمایم.
هاشمی افزود : تهیه ، تدارک و توزیع این جایزه ها محصول یک خرد جمعی در شهرستان ها بوده است.
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد : از خدا می خواهم که روزی بتوانم کاری کنم که هیچ جوانی در حوزه انتخابیه ، محتاج به کمک به تهیه جهیزیه نباشد.
وی گفت : چرا نباید از فرصت ها به درستی استفاده کنیم؟ چرا عده ای نمی گذارند از ظرفیت ها استفاده کنیم تا جوانهای ما این گونه از لحاظ مالی ضعیف نباشند؟ من نمی فهمم چرا عده ای نمی گذارند و می خواهند ما را به حاشیه ببرند که کارهای اساسی و زیربنایی انجام دهیم؟
هاشمی افزود : مطمئن باشید تا کارهای اساسی و زیربنایی صورت نگیرد ما توسعه پیدا نمی کنیم تا زمانی که جاده هایمان درست نشود تا زمانی که از این سدها آب برداشت نکنیم برای آشامیدن و کشاورزی توسعه پیدا نمی کنیم . خداوند می‌گوید « نمی بخشم مردمی را که آب و زمین داشته باشند و فقیر بمانند».
وی گفت : آب مارون و کوثر را به غارت بردند، هنوز که هنوز است عده‌ای دارند مانع ایجاد می کنند ! توصیه می کنم دست به دست هم دهیم تا در آینده این مشکلات را حل کنیم .
عدل هاشمی اظهار داشت : من که بخش عمده ای از وقتم را برای کارهای کلان بگذارم ، چرا باید به دنبال خیرین باشم که کمکی برای رفع گوشه ای از محرومیت ها از وی بگیرم ؟! هر چند برای جوانان دیارم حاضرم آبرویم را هم بدهم ولی دوست دارم کار بزرگ انجام دهیم . دوست دارم مانند یزد کویری باشیم که آب شرب را از اصفهان و آب کشاورزی را از بندرعباس انتقال دادند و توسعه یافته اند اما ما که در کنارمان مارون طلایی و کوثر است ، نتوانسته ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم!
هاشمی ادامه داد: در سال های اخیر تمام تلاش خود را نموده ام تا از این آب ها بخوبی استفاده شود که اکنون هم سد آبریز آغاز شده است و هم آب کوثر برای بهمئی در حال انجام است و هم قرارگاه خاتم در حال کار بر روی خط لوله انتقال آب کوثر به چهار شهرستان کهگیلویه چرام بهمئی و لنده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تقدیر از اهداء کنندگان و طلب دعای خیر برای بانیان این مراسم معنوی اظهار داشت: از قرارگاه سازندگی خاتم که در کنار سازندگی، توجه ویژه ای به امر ازدواج جوانان دارند و همچنین افراد نیکوکاری که در این مسیر همکاری نمودند صمیمانه سپاسگزارم و خوشحالم که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی 150 زوج جوان صاحب برخی اقلام اساسی می شوند.
عدل هاشمی خطاب به جوانان گفت : از جوانی خود استفاده کنید چرا که هم جوانی و هم زندگی یک بار است و دومی ندارد. از جوانی به درستی استفاده کنید. با شرافت و عزت زندگی کنید و همیشه محتاج دعای خیر والدین خود باشید.
عدل هاشمی ادامه داد : به شما جوانان این نوید را می‌دهم که در حوزه ۴ شهرستان در بخش های صنعت و کشاورزی خبرهای خوبی را خواهید شنید.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت : طی برنامه زمانبندی شده ای  یک هزار جهیزیه دیگر را تا پایان این دوره نمایندگی هم برای نو عروسان و داماد های عزیز تهیه و تحویل دهم .
هاشمی در پایان گفت : لازم است در همین جا اعلام کنم با تلاش ها و پیگیری هایی که صورت گرفت آقای فتاح به ما قول دادند و ابلاغ کردند که هر داماد تحت پوشش کمیته امداد ۱/۵ میلیون تومان و هر عروس تحت پوشش سه و نیم میلیون تومان نقدی از کمیته امداد دریافت کنند که این زوج های جوان می توانند از هم اکنون به کمیته های امداد شهرستان ها مراجعه نمایند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
عدل عدل مرد عمل
عبدیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
سردار دلسوز مردم ... خدا قوت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار