نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: آیات عظام ری‌شهری، محمدی گلپایگانی و احمد خاتمی برای شرکت در همایش دوسالانه حرم‌های مطهر و امامزادگان واجب‌التعظیم به شیراز می‌آیند.
کد خبر: ۷۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 07 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز که با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه بیست و نهم و سی‌ام مردادماه که همایش دوسالانه حرم‌های مطهر و امامزادگان واجب‌التعظیم به مناسبت دهه کرامت در شیراز برگزار می‌شود، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌ جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند یافت.

وی افزود: در اختتامیه همایش که روز پنج‌شنبه بیست و نهم مرداد برگزار می‌شود رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور خواهد داشت.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: دوسالانه دوم در دهه کرامت سال 96 در فضایی باشکوه و فاخر برگزار می‌شود و توقع این است که علما و روحانیون به این امر توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: دهه کرامت امسال با همایش دوسالانه احمدی و محمدی و بزرگداشت احمد بن موسی و سید میر محمد توأم است که این همایش از چهار پنج سال قبل برنامه‌ریزی‌شده و اکنون به نتیجه رسیده و هر دو سال در دهه کرامت با فراخوان مقاله‌ای که داده می‌شود برگزار خواهد شد که امسال 80 مقاله دریافتی در قالب دو جلد کتاب منتشر می‌شود.

وی افزود: این همایش گام نخست است و طبعاً نواقصی دارد که در گام بعد این نواقص احتمالی برطرف می‌شود و از این‌رو همه ما باید دقت کنیم که در برابر احمد بن موسی، امامزادگان واجب‌التکریم وظیفه‌ داریم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: در همین ماه شهادت امام جعفر صادق (ع) شهادت رئیس مکتب است و از سال 88 زمان مرحوم آیت‌الله ملک حسینی سنتی بنانهاده شد که علما در صحن حرم احمد بن موسی (ع) اجتماع کرده و در جلسه روضه‌ای که بیش از 40 سال در مدرسه خان برگزار می‌شد حضور می‌یافتند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: تناسب این مجلس امام صادق (ع) و وابستگی جامعه روحانیت به امام صادق به‌واسطه نقش آن امام در قوام فقه جعفری بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: این مراسم سال‌ها برگزار شده و امیدواریم امسال با حضور علما، طلاب و ائمه جماعات فارس، این مجلس پررنگ‌تر از هرسال برگزار و طلاب مدارس دعوت شوند و وسیله‌ای هم فراهم شود تا علاوه بر علمای شاخص، طلاب نیز در حرم اجتماع کنند و پس از عرض ادب به ساحت احمد بن موسی (ع)، به مجلس روضه امام صادق (ع) در مدرسه خان بروند.

وی ابراز داشت: مناسب است مسافرانی که از مشهد، تهران و قم و ... به شاه‌چراغ می‌آیند روحانیت و معنویت حرم را احساسکنند که به مصداق «یدرک و لا یوصف» بوده و جاذبه‌ای برای جذب آنان است و این جاذبه با حضور معممان و طلبه‌ها بیشتر می‌شود و از این‌رو باید حضور روحانیون در ایام و اوقات مختلف در حرم پررنگ باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: مردم در تمام مراسم، خوب حضور می‌یابند چنان‌ که در شب قدر همه جای شیراز برنامه بود و مسجدی خالی نبود و شب بیست و یکم بالای 100 هزار جمعیت در صحن‌ها و خیابان و میدان‌های اطراف حضور داشتند و اگر فضا مهیا بود جمعیت بیشتر می‌آمد و امسال نخستین سالی است که این فضا آماده‌تر از قبل شده بود و هر چه در سال‌های بعد فضا بهتر شود جمعیت بزرگ‌تری از مردم حضور می‌یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار