شب و روز پر حادثه در کهگیلویه و بویراحمد
طی 24 ساعت گذشته ، کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی حوادث بود که در برخی از حوادث مرگ پایان حادثه بود و در موردی دیگر پیرمردی 80 ساله پس از ایست قلبی اما با حضور به موقع پرسنل اورژانس عمرش به دنیا بود!
کد خبر: ۷۳۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 12 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی 24 ساعت گذشته ، کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی حوادث بود که در برخی از حوادث مرگ پایان حادثه بود و در موردی دیگر پیرمردی 80 ساله پس از ایست قلبی اما با حضور به موقع پرسنل اورژانس عمرش به دنیا بود!
پیرمرد 80 ساله که عمرش به دنیا بود!
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه وبویراحمد از احیای موفق بیمار80ساله ای در سوق که دچار ایست قلبی شده بود خبرداد.
جلال پوران فرد بابیان اینکه  در ساعت 20 و16 دقیقه دیشب 22 فروردین 98  این خبر در مرکز دیسپچ دهدشت مخابره شد افزود: بیمار 80 ساله ای که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود احیا شد  و با برگشتی نبض و تنفس تحویل بیمارستان امام خمینی دهدشت شد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه این احیای موفق با انجام  30 دقیقه فشار به قفسه سینه توسط دو تکنسین از پایگاه سوق انجام گرفت افزود: بعد از برگشت نبض و تنفس بیمار تحویل بیمارستان امام خمینی دهدشت شد.
 
از تصادف زنجیره ای و مرگ جوان بهمئی بر اثر رعد و برق تا زایمان موفق و پیرمرد 80 ساله که عمرش به دنیا بود!
 
نوزاد عجولی که اجازه رسیدن به بیمارستان را نداد!
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه وبویراحمد از زایمان موفق خانم 28 ساله گچسارانی توسط تکسین های اورژانس پایگاه شهری گچساران خبرداد.
جلال پوران فرد بابیان اینکه این ماموریت زایمانی در ساعت 4 و40 دقیقه بامداد امروز جمعه 23 فروردین 98 به مرکز دیسپچ گچساران گزارش شدافزود: این خانم 28 ساله سومین فرزند خود را توسط تکنسین های اورژانس بدنیا آورد.
رئیس اورژانس115 استان بابیان اینکه این خانم از روستای باباکلان  در حین انتقال با خودروی شخصی به سمت گچساران  در حرکت بود که در میانه راه بر روی سدچمشیر نوزاد عجول اجازه مادر را تا بیمارستان نداد و چند دقیقه قبل از حضور پرسنل مراحل  زایمان انجام  گرفته بود و نوزاد چشم به دنیا گشوده بود.
پوران فرد تصریح کرد : به محض رسیدن پرسنل  اقدامات  از جمله کلمپ بند ناف،گرم سازی نوزاد ودرمان حمایتی جهت مادر و نوزاد  انجام شد و مادر و نوزاد هر دو به صورت کاملا آگاه و هوشیار و سالم به بیمارستان بی بی حکیمه بخش زایشگاه تحویل داده شدند.
وی ضمن تقدیر از زحمات دو تکنسین  که با اقدامات سریع در امدادرسانی به این مادر روستای باباکلان  موفق عمل کردند ،افزوذ: سالانه بیش از 70مورد زنان زایمانی توسط اورژانس 115 در استان کهگیلویه وبویراحمدامدادرسانی میشود که یکی از خدمات ارزنده اورژانس به مردم و هموطنان گرامی  در نطام جمهوری اسلامی است.
مرگ جوان عشایری بر اثر رعد و برق
معاون توسعه و عمران اداره‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک جوان عشایری بر اثر اصابت رعد و برق جان خود را از دست داد.
بهمن آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج ، با اشاره به وضعیت جوی این استان اظهار داشت: ساعاتی پیش بر اثر اصابت رعد و برق، جوانی از خانواده‌ای عشایری در منطقه عشایری دوقلعه شهرستان بهمئی جان خود را از دست داد.

معاون توسعه و عمران اداره‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مردم در مناطق عشایری استان درخواست داریم که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

آزادی گفت: باران‌های سیل آسای 5 و 6 فرودین‌ماه امسال هم در بخش‌های مختلف به جامعه مولد و کم توقع عشایری این استان خسارت وارد کرد.
تصادف زنجیره ای ده خودرو با ۷ مصدوم
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تصادف زنجیره ای  ده خودرو در تونل شماره ۶ محور یاسوج به بابامیدان با ۷ مصدوم خبر داد.
جلال پوران فرد بابیان اینکه این تصادف در ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر امروز جمعه ۲۳ فروردین  اتفاق افتاد افزود : این سانحه ۷ مصدوم در پی داشت.
وی ابراز کرد:با اعلام این خبر بلافاصله اورژانس آب‌سفید و دشتروم به محل اعزام شد .
رییس اورژانس استان ادامه داد: بلافاصله توسط تکنسین‌ها صحنه ارزیابی و تعداد ۷ مصدوم این تصادف زنجیره ای توسط تیم اعزامی اورژانس رسیدگی شد که تعداد ۱ مصدوم مداوای سرپایی و ۶ مصدوم دیگر بعداز ارایه خدمات به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار