در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم چه گذشت؟
حجت الاسلام مزارعی با انتقاد از چگونگی برخی ساخت و ساز‌ها در مسیر‌های سیلاب افزود: در صدور مجوز‌ها برای ساخت و ساز‌ها در مجاورت، حریم و یا بستر رود خانه کم توجهی شده است.
کد خبر: ۷۳۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 18 April 2019
پس از سیل اخیر در برخی مناطق استان و ایجاد خسارت های فراوان آن هم در بخش هایی که با تخلف آشکار به منابع طبیعی دست درازی کرده بودند ، اکنون دستگاه قضایی مصمم به پیگیری و مجزات متخلفین شده است به گونه ای که رئیس دستگاه قضایی استان وعده داده است ، عوامل بروز خسارات ناشی از سیل در کهگیلویه و بویراحمد مورد پیگرد قضایی قرار گیرند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه به دلایلی عوامل بروز خسارات ناشی از سیل در پیگرد قضایی برخی طرح‌ها با صرف هزینه‌های زیاد در مسیل‌ها اجرا شد گفت: سیلاب خسارات فراوانی به این تاسیسات وارد کرد که علاوه بر حمایت نشدن برای جبران خسارت به طرح‌های بدون مجوز مجریان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام مزارعی با انتقاد از چگونگی برخی ساخت و ساز‌ها در مسیر‌های سیلاب افزود: در صدور مجوز‌ها برای ساخت و ساز‌ها در مجاورت، حریم و یا بستر رود خانه کم توجهی شده است.
وی به ساختار عمرانی روستای پریکدان اشاره کرد و گفت: کمترین اصول فنی در ساخت ساز‌ها به چشم نمی‌خورد چرا که این روستا در گذر سیلاب احداث شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رونق دادن به تولید اشاره کرد وافزود: امیدواریم با حمایت‌های متولیان از متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران شاهد رونق تولید و فضای کسب و کار در استان باشیم.
حجت السلام مزارعی با بیان اینکه دستگاه قضا تمام قد از سرمایه گذاران واقعی برای توسعه‌ی اقتصادی استان حمایت می‌کند گفت: بانک‌ها در فرایند توزیع اعتبارا‌ها همچون گذشته با بررسی اولویت‌ها و اشراف بر اجرای طرح‌ها تسهیلات اعطا کنند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: متاسفانه برخی اعتبارا‌ها بجای هزینه در بخش تولید در مسیر‌های دیگری قرار گرفتند که جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است افزود: باید با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و با بکار گیری توان تخصصی در راستای تحقق ۷ فصل ارائه شده بعنوان منشور مدیریتی همت کرد.
حجه السلام مزارعی همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان را یاد آور شد و گفت: تمامی ارزاق مورد نیاز مردم تامین شود.
خبرگزاری صدا و سیما از هشدار حسنی معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم داد گستری خبر داد و از قول وی نوشت : از همه‌ی ناظرانی که به گونه‌ای با سوء نظارت باعث بروز خسارات در جریان سیل اخیر شده اند توضیح خواسته می‌شود.
حسنی افزود: صدور مجوز احداث یا ایجاد طرح در بستر رودخانه‌ی بشار غیر قانونی بوده که متاسفانه برخی ناظران فنی به اصول مهندسی طرح‌ها کمتر توجه کردند.
کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری هم با بیان اینکه در فرایند واگذاری حریم و بستر رود خانه‌ها و اراضی شرکت‌های خدمات رسان باعث سوء استفاده برخی برای زمین خواری شدند افزود: این اقدام در حریم دو رود خانه‌ی بشارو مهریان انجام گرفته است.
وی افزود: در ساخت پل سوم بشار به نکات فنی کمتر توجه شده است و وجود خط لوله‌ی آب شرب در بالا دست این پل امنیت آن را به خطر انداخته است.
کاظمی با بیان اینکه در پروژه‌ی پارک غدیر سیاسی کاری شده و متولیان باید جوابگوی حیف و میل‌ها باشند افزود: رود خانه‌ی بشار بعنوان پایلوت کشوری مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شده بود شرکت آب منطقه ایی با دعوت از سرمایه گذاران کره ایی اقداماتی انجام دهد که به این عهد خود تاکنون وفا دار نبوده است.
وی با اشاره به اقدام شهرداری در سنوات گذشته ابراز داشت: چنانچه کارشناسان در اجرا یا واگذاری طرح‌ها به مقررات شهری پایبند بودند این شهر در مواجه با سیلاب کمتر تهدید می‌شد.
در این نشست مقدم شهردار یاسوج هم گفت: این شهرداری در دهه‌های گذشته در مسیل‌ها مجوز ساخت و ساز دادند و تعاونی‌ها در واگذاری اراضی قوانین را رعایت نکردند و امروز بحران‌هایی از جمله سیل گریبانگیر همگان شده است.
وی از احتمال باز خوانی و تغییرات جدید در طرح تفصیلی شهر یاسوج خبر داد و افزود: هدایت کانال‌های سیلاب از اهداف باز نگری این طرح است.
در این نشست همچنین نوری پور معاون راهداری و حمل نقل جاده ایی استان از تخریب بیش از هزار کیلومتر راه و ۷۰۰ دهنه پل در استان خبر داد و گفت:: همچنین راه برخی روستا بواسطه‌ی تخریب پل‌های دسترسی مسدود است.
در این نشست دادستان مرکز استان هم در هشداری جدی از همه‌ی دستگاه‌های ذی ربط خواست برای بروز آتش سوزی‌های احتمالی در فصل گرم سال آمادگی کامل داشته باشند.
کرمی افزود: سازه‌های موقت، تهدید جدی شهر در مواقع بحران است ودستگاه قضا برای جمع آوری یا ساماندهی این ساز‌ها شهرداری را حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: در نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت المال دلایل بروز برخی خسارت‌ها بررسی می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار