تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
آنچه که بیان شد واقعیاتی است که موجود است و موحد هم کاملا در تحلیل آن ها تبحر دارد. اما در هر صورت می توان گفت ، استانی شدن انتخابات موحد را برای حضور محکم تر در رقابت مصمم تر و امیدوارتر کرده است . در هر صورت باید بر این نکته تاکید کرد ، که موحد وزنه ای بسیار قوی و موثر در تعیین نتایج انتخابات است!
کد خبر: ۷۳۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 29 April 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، مدتی است که بحث استانی شدن انتخابات با وجود موافقان و مخالفان پر و پاقرصی که دارد ، در زمان های مختلف مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفته است و اخیرا هم به تصویب نمایندگان رسید که البته با بند و تبصره هایی که دارد به نوعی تا مرحله اجرا برای عامه مردم گیج کننده است. گذشته از این که آیا این قانون مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد یا نه ؟! در کهگیلویه و بویراحمد تحلیل و تفسیرهایی از خوب و بد بودن آن و یا اینکه چه کسانی از این قانون منفعت می برند ! صورت می گیرد.
بازتاب این مصوبه انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد اما کمی متفاوت از بحث های فنی مخالفان و موافقان آن است. شاید بیشترین تخلیل و تفسیرها در کشور مربوط به نقش احزاب در انتخابات آینده بر می گردد اما در کهگیلویه و بویراحمد تا فعلا آنچه که بیش از همه چیز در تحلیل ها بروز کرده است ، میزان اثرگذاری این قانون در سبد رای افراد است بدینگونه که تحلیل می شود ، انتخابات استانی به نفع کدام گزینه از حوزه های سه گانه استان است! و عملا به اهداف ، تاثیرات و چگونکی اجرای این قانون توجهی نمی شود.
از آنجائی که قانون استانی شدن انتخابات در استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، قرار است برگزار شود پس باید تحلیل ها هم متناسب با همین استان صورت گیرد و آن هم بر شاخص همان چیزی که در اینجا رونق دارد یعنی میزان اثرگذاری بر سبد رای تا زمانی که بتوان بر اهداف واقعی آن کار کرد ، یعنی کار بر روی احزاب! در ادامه تاثیر استانی شدن انتخابات را بر میزان رای کاندیداهای احتمالی استان مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سید محمد موحد
سید محمد موحد باسابقه ترین و احتمالا مسن ترین فرد حاضر در کهگیلویه و بویر احمد است که خود را آماده کارزار انتخابات می کند.
موحد چهره ای کاریزمای است که بیشتر رای خود را همواره با استفاده قدرت اثرگذاری مستقیم خود با تعریف و تمجیدهایی که از وی میشد بدست می آورد هرچند بزرگترین پشتوانه انسانی و مادی خود در آن روزها یعنی عدل هاشمی اکنون خود رقیبی جدی است. اکنون هم امیدوار است بتواند با استفاده از همان حربه ها پای در میدان کارزار گذاشته و موفق هم شود.
 
خوب یا بد؟ / اثر گذاری استانی شدن انتخابات بر رای سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول ، سید محمد موحد)

بسیاری از تحلیل کننده های طرفدار موحد قبل از مصوب شدن قانون استانی شدن انتخابات به شدت بر این نکته تاکید داشته اند که در صورت استانی شدن انتخابات ، بی شک موحد یکی از سه نفری خواهد بود که بر کرسی سبز بهارستان خواد نشست.
آن ها بر این اعتقاد هستند که موحد در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه دارای سبد رای بالایی است پس کف رای لازم برای رقابت استانی را دارد. اینان بر این عقیده اند در حوزه گچساران با توجه این که موحد دوره ای کاندید این منطقه هم بوده است پس از پتانسیل بسیار بالایی برای کسب رای استانی است بنابر این اگر بنابر دور گذشته رقیب جدی وی را عدل هاشمی بدانیم ، مطمئنا رای وی بیشتر از هاشمی خواهد بود.
در حوزه بویراحمد هم موحد بیشتر بر آوازه ی قبلی خود در ایلات و طوایف بویراحمد حساب می کند و البته نیم نگاهی هم به استفاده از ظرفیت هدایتخواه برای انجام ائتلاف دارد.
 
خوب یا بد؟ / اثر گذاری استانی شدن انتخابات بر رای سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول ، سید محمد موحد)

چالش هایی که موحد در کارزار استانی انتخابات با آن روبرو است
اولا در حوزه کهگیلویه اولین رقیب جدی وی عدل هاشمی است که نشان داده از قدرت بسیار بالای عملکردی و تبلیغاتی در روزهای مبارزه است ضمن اینکه در زمانی که موحد در کهگیلویه به مجلس می رفت بزرگترین حامی وی همین عدل هاشمی بود که اکنون به رقیب جدی وی تبدیل شده است. از طرف دیگر زمزمه هایی هم وجود دارد که در صورت توافق اصلاحات ، گزینه ای ملی وارد کارزار انتخابات چهار شهرستان خواهد شد. و نکته مهمتر که موحد به شدت از آن هراس دارد این است که اصلاحات همانند دور گذشته به توافق نرسند که در آن صورت هم با اطمینان کمترین رای را از اصلاحات خواهد داشتو چرا که مطمئن است دو بزرگ این طیف یعنی منطقیان و لاهوتی حاضر هستند به هر ائتلافی بپیوندند اما اجازه موفقیت به سید محمد موحد ندهند!
در حوزه گچساران هم با یک مشکل عمده به نام تاجگردون مواجه است ! در دور گذشته یکی از افرادی که تلاش زیادی نمود تا اصلاحات کهگیلویه را به عدل هاشمی وصل کند همین تاجگردون بود ! حال به یقین از سبد رای دو شهرستان خود خواهد خواست که در صورت اجبار برای انتخاب بین عدل هاشمی و محمد موحد ، عدل هاشمی را برگزینند که دلایل این انتخاب برای تاجگردون بسیار زیاد است.
 
خوب یا بد؟ / اثر گذاری استانی شدن انتخابات بر رای سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد (بخش اول ، سید محمد موحد)

اما در حوزه بویراحمد هم اگر زمانی موحد چهره ای کاریزما و موثر تر کاندید همان زمان بویراحمد و دنا بود ، اکنون به مدد شبکه های اجتماعی ، عدل هاشمی هم دارای آوازه ی زیادی است ضمن اینکه ستار هدایتخواه نشان داده به شدت به نظر اصولگرایان مرکز نشین اهمیت می دهد و متاثر ازرایزنی با آنان خواهد بود و اکنون هم مشخص نیست که اصولگرایان مرکز دست بر روی موحد بگذارند یا عدل هاشمی و احتمالا شرایط آنگونه که طرفداران موحد تحلیل می کنند نباشد! از طرف دیگر احتمال توافق غلام محمد زارعی هم با عدل هاشمی بیشتر از موحد است!
آنچه که در بالا بیان شد واقعیاتی است که موجود است و موحد هم کاملا در تحلیل آن ها تبحر دارد. اما در هر صورت می توان گفت ، استانی شدن انتخابات موحد را برای حضور محکم تر در رقابت مصمم تر و امیدوارتر کرده است . در هر صورت باید بر این نکته تاکید کرد ، که موحد وزنه  ای بسیار قوی و موثر در تعیین نتایج انتخابات است!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تحلیلی کاملا آبکی.عدل هاشمی تموم شد دوست عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
عدل هاشمی از جهنم والا عدل هاشمی بدرد خودش هم نمیخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فکر کنم این دوره موحد از حوزه کهگیلویه به مجلس راه پیدا کنه اگر استانی بشه که بطور 100% هست جایگاهی ویژه در بویراحمد داره خارج از جریانی و اندیشه ای من خودم رو متصل به جریان و فکر اصلاح طلبی میدانم والان به نتیجه رسیده ام که موحد بهترین چهره برای استان خواهد بود
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اولا تحلیل کاملا آبکیه. ثانیا موحد چه انتخابات استانی باشد چ نباشد شانس بسیار بالایی دارد
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
موحد چهره سیاسی کشوری است . وباتوجه به نظر اصولگرایان مرکز ومناسبات ایلات بویراحمد موحد در گچساران بزرگ وحوزه بویر احمد از شانس بیشتری برخوردار است
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مطمئن باشید اگر استانی شد انتخابات بیشتر از همیشه طایفه ای و قومیتی خواهد شد
پس هیچ یک از کاندیداها هیچگونه چشم داشتی نسبت به آراء دیگر مناطق استان نداشته باشند
علی الخصوص رقابت شدیدی که بین حوزه کهگیلویه و بویراحمد وجود داره
قطع به یقین بزرگان اصولگرای بویراحمد اگر به یک اصلاحطلب بویراحمدی رای دهند به اصولگرای کهگیلویه ای رای نخواهد داد
و برعکس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار