استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: هدف دولت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست.
کد خبر: ۷۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 09 August 2015
به گزارش تابناک ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» درکارگروه و نشست مشاورین فرمانداران در امور بانوان اظهار کرد: نقش زنان در کلیه ابعاد زندگی در جامعه پررنگ است و همه بر این امر واقفند، همفکری و همکاری بانوان در مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه اثرگذاری بیشتری را دارد.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های گروه‌های مردمی در ایام اربعین افزود: اگر توانستیم سال گذشته این حجم بسیار زیاد تردد زوار را مدیریت کنیم تنها در سایه الطاف الهی و حضور و مشارکت همیشگی مردم بوده است.

استاندار ایلام به نقش موثر زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره و نقش مشاورین فرماندار در بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات زنان و حضور آنان در جامعه را ارزنده توصیف و اضافه کرد: مشاورین فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در امور بانوان نقش موثری در برنامه ریزی‌ها، نیازها و بیان مشکلات و دیدگاه‌های بانوان در مسائل کلان ملی و استانی دارند.

مروارید بیان کرد: یکی از اقشار بسیار تعیین کننده در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) بانوان هستند که نقش آنها بویژه در حوزه پشتیبانی بسیار تعیین کننده است و امسال باید بیش از سال گذشته از توان بانوان استان استفاده شود.

وی با اشاره به همایش اربعین و نقش پررنگ زنان در این حوزه از آنان خواست که با تشکیل کمیته‌های مشارکتی در ستاد مردمی اربعین مانند سال گذشته حضوری پررنگ داشته باشند.

استاندار ایلام با تاکید بر توسعه روستایی و مشارکت زنان در مسائل عمده روستاها تصریح کرد: گردشگری، فرهنگ و اداب و رسوم و صنایع دستی از عواملی است که بانوان در توسعه آنها نقش موثری دارند

مروارید با بیان اینکه مشاورین بانوان فرمانداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد وNGO ها در حوزه زنان و خانواده فرهنگسازی کنند، عنوان کرد: حماسه‌های بی‌بدیل زنان شهیده و حرکت‌های ارزشمند بانوان بسیجی با الگوگیری از فرهنگ فاطمی در دوران دفاع مقدس امروزه باعث ترویج فرهنگ شهادت و غیرت در جامعه شده که امنیت روانی را در جامعه برای ما به ارمغان آورده است که باعث تقویت هویت زن مسلمان ایرانی شده تا بتواند با الگوپذیری برای تعالی خانواده‌ها کوشا باشد و در مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان ایستادگی کند.

وي با اعلام آمادگی دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی افزود: دولت تمامی توان خود را در جهت پیگیری و رفع مشکلات روستائیان به کار گرفته و در صورت مشاركت جدي روستاییان در کارهای روستایی، دولت آمادگی دارد تسهیلات ویژه‌ای در اختیار روستائیان و سرمایه گذاران در مناطق روستایی قرار دهد.

استاندار ایلام با اشاره به ویژگیهای مناطق روستایی برای جذب گردشگر در جهت ایجاد درآمد و فرصت‌های اشتغال در روستاها، خاطرنشان كرد: باید مناطق جذب گردشگر در روستاها شناسایی و در جهت معرفی بیشتر این جاذبه‌ها تلاش کنیم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی بیان کرد: بانوان خبرنگاران با قلم و دوربین به ثبت وقایع مظلومانه رزمندگان اسلام، خانواده شهدا و افتخارات این کشور در صحنه های مختلف و در میدان‌های جنگ پرداختند که شایسته تقدیر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار