کد خبر: ۷۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 09 August 2015
خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسر گفت: ظرفیت‌‌های گردشگری جواهردشت چابکسر در قالب جشنواره بومی-محلی معرفی شود.

رضا مودبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودسر اظهار داشت: این جشنواره روزهای 15 و 16 مردادماه در منطقه ویژه گردشگری جواهردشت چابکسر در قالب ورزش‌های بومی و محلی شامل کشتی گیله مردی، والیبال، سوارکاری و لافندبازی و نمایش لباس‌های محلی قاسم آبادی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی شهرستان رودسر از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود که بیش از 5 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

وی افزود: در مسابقات سوارکاری که با شرکت 50 سوارکار برگزار شد در اسب‌های ترکمن مهدی آذر منش، حسین رهنما و نصرت فتح پور مقام‌های اول تا سوم، اسب‌های دورگه محمدرضا باقری در جایگاه نخست قرار گرفت و رحمت نژاد احمدی و رضا پروانه عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند و در بخش اسب‌های محلی احمد نژاد احمدی، رحمت نژاد احمدی و حجت عبدالکریمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسربا اشاره به شرکت هشت تیم در رقابت‌های والیبال این جشنواره افزود: کارخانه چوب بری ابراهیمی کلاچای و دهیاری و شورای اسلامی قاسم آباد سفلی به ترتیب اول و دوم شدند.

وی ادامه داد: در کشتی گیله مردی که با شرکت 32 کشتی‌گیر و در اوزان سبک و سنگین برگزار شد در سنگین وزن فرشاد شعبانی سعید افشار، سید هاشم میر اکبری و پیمان اکبری به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند و در سبک وزن نیزعبدالله نبی زاده اول شد و سروش بابایی، نیما حاجی‌زاده و میثم رمضانی به ترتیب  دوم تا چهارم شدند.

مودبی هدف از برگزاری این جشنواره را زنده نگهداشتن  و پاسداشت این ورزش‌های اصیل و بومی-محلی و معرفی آن به نسل جوان و معرفی و شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه گردشگری جواهردشت چابکسر عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار