کد خبر: ۷۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 10 August 2015
تابناک گیلان: امتیاز لیگ یکی تیم فوتبال داماش گیلان باری دیگر در اختیار مجموعه امیر منصور آریا و امیر عابدینی قرار گرفت.

طی سه چهار هفته ای که امتیاز تیم فوتبال داماش گیلان در اختیار هیات فوتبال استان قرار گرفته است، نام اشخاص متعددی برای خرید این تیم مطرح یا شنیده شده بود که به نتایج قطعی در خصوص واگذاری تیم نرسیده است.

ابتدا خریدار مغلوب ملوان یعنی شهبازی پا پیش گذاشت که معلوم شد مثل داستان خریدن ملوان پوچ است، سپس شایعه شد که شورای اسلامی کلانشهر رشت قصد هزینه کردن دارد ولی با توجه به درگیری های همیشگی داخل این نهاد مردمی همانطور که پیش بینی می شد خبر خیلی زود تکذیب شد، مدیر کل ورزش و جوانان حتی نزد سبک دست اسپانسر گیلانی تیم فوتبال استقلال هم رفت ولی نتیجه نگرفت، دیدار با وزیر هم راه گشا نبود، این اواخر حتی بهشتی که در لحظه آخر، ملوان از سبد خریدش برداشته شد، برای اینکه کم نیاورد به سمت خرید داماش پیش رفت و دوباره همان چکی دو میلیاردی همسرش را رو کرد که کلا 200 هزار تومان در آن موجود بود؛ حتی شنیده شد سیروس محجوب نیز از لندن تماس هایی با چند خبرنگار گیلانی برقرار کرده و صحبت از در اختیار گرفتن داماش کرده است ولی فقط صحبت کرده و کار دیگری انجام نداد؛ همه اینها مسبب آن شد که ترفند عابدینی بگیرد و پس از یک گردش یک ماهه امتیاز داماش به وی باز گردد.

در حقیقت آخرین حرف ها مربوط به بعد ازظهر روز پنجشنبه است که طی شنیده ها و خبرهای رسیده به احتمال بسیار امتیاز داماش گیلان بار دیگر و البته با تاسیس باشگاهی جدید در اختیار هولدینگ شرکت های امیر منصور آریا قرار می گیرد.

روز پنجشنبه جلسه ای در مقر دفتر رییس هیات فوتبال استان گیلان و با حضور افرادی چون کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان، الماسخاله و مومنی رییس و نایب هیات فوتبال گیلان و شخصی به نام  کنعانی عضو هیات مدیره امیر منصور آریا و مدیر دفتر کارخانه های گیلان این هولدینگ برگزار شد.

اما کنعانی کیست؟ وی مدیرعامل جهانگردی ستاره درخشان و مدیر شرکت آهن و فولاد لوشان از شرکت های وابسته به هولدینگ امیر منصور اریاست و عابدینی در مصاحبه ای که اسفند ماه با ایسنا داشته است وی را یکی از تصمیم گیرندگان اصلی اموال مرحوم خسروی می داند.

اکنون کنعانی بعد از مدتها پیدایش شد و قصد دارد سر و شکلی به کارخانه های موکل خود بدهد، چرا که در جلسه روز پنجشنبه خواستار آن شد که مشکلات صنایع امیرمنصور آریا در گیلان با کمک مسئولان استانی با توجه به اینکه کاملا تمام مجموعه ها در اختیار خود سهامداران هست و هیچ گونه بحث قضایی دیگر وجود ندارد برطرف شود تا کارخانه های این هولدینگ بار دیگر در گیلان رونق بگیرند و به تیم فوتبال داماش نیز بیشتر کمک شود.

کاملا مشخص است که عابدینی با به بازی گرفتن افکار عمومی قصد داشت بازیی انجام دهد این تیم در فاصله کمتر از یک ماه از سوی عابدینی به هیات فوتبال گیلان " هبه " شد. واژه ای که یک معنا بیشتر ندارد و آن عبارت است از خارج ساختن مال از ملک خود و به ملک دیگری در آوردن آن به طور " رایگان ".

تناقض نخست همین جا کلید خورد، اول گفتند خریدار تازه باید بدهی حدود ششصد، هفتنصد میلیونی فصل پیش بازیکنان و کادرفنی را بپردازد. بعد که یک خریدار جدی تر آمد گفتند به این پول باید طلب مدیریت را هم چهارصد، پونصد میلیون تومان اضافه کنید و سر آخر با آمدن خریدار جدیدتر اعلام شد که دومیلیارد رقم مالی این " هبه " است و تازه پنج میلیارد هم باید تضمین مالی داده شود! این یعنی داستان فروش پدر توسط فرزند با رقمی که هرگز هرگز کسی پا پیش نگذارد.

حال باید ریز شد و دید که اصل ماجرای فروش و هبه و واگذاری داماش از چه قرار است و چرا این سیکل معیوب درست در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز شروع لیگ دسته اول کلید خورده است؟

روز یکشنبه 21 تیرماه امسال خبری روی خروجی خبرگزاری ها رفت با این مضمون که فدراسیون فوتبال اسامی تیم های بدهکار را اعلام کرد و بلافاصله رییس سازمان لیگ از عزم قاطع فدراسیون برای اخراج این تیم ها از لیگ های برتر تا دسته سوم خبر دارد و تلویحا هم اشاره شد که به دلیل تعداد بالای تیم ها در لیگ دسته اول سازمان لیگ خیلی هم بی میل نیست که این قانون را حداقل در دسته های پایین اجرا نماید.

درست دو روز بعد یعنی سه شنبه 23 تیرماه به ناگاه خبری منتشر شد که طی جلسه ای در دفتر تهران امیر عابدینی و با حضور الماسخاله رييس هيات فوتبال، شهاب مومنی نايب رييس هيات فوتبال و وکیل شرکت داماش برگزار شد و در نهایت، امتياز ليگ يكی تيم فوتبال داماش گيلان به هيات فوتبال استان گیلان واگذار گردید.

بیش از این و با توجه به توضیحاتی که شهاب مومنی نایب رییس هیات فوتبال در برنامه با ورزش شبکه باران گفته حرفی باقی نمی ماند. سخنانی که حکایت از بدهی بیش از دو میلیاردی شرکت داماش ایرانیان به بازیکنان و مربیان داماش در فصول گذشته دارد و این یعنی خطر حذف داماش از مسابقات را عابدینی خیلی زودتر از همه احساس کرد تا وی با اینکار قانون را آشکارا دور بزند!

عابدینی در یک بازی دو سر برد از یک سو در نقش رابین هود، داماش را از مالکان شرکت امیر منصور آریا خارج کرد و به مردم گیلان " هبه " نمود و حالا پس از یک چرخه باطل یک ماهه و مشخص شدن ناتوانی هیات فوتبال و سازمان ورزش و جوانان گیلان برای یافتن یک مالک یا اسپانسر توانمند در نقش یک منجی با فرستادن کنعانی مدیر شرکت آهن و فولاد لوشان که از زیر مجموعه های شرکت آریاست دوباره مالکیت داماش را در دست خواهد گرفت.

در این میان کلاه بزرگ نه بر سر فدراسیونی ها رفته که در این بازی آشکارا دور زده شده اند و نه مسئولان هیات فوتبال و سازمان ورزش و جوانان گیلان که خواسته یا ناخواسته از مهره های این بازی بوده اند و نه حتی بازیکنان و مربیانی که سال هاست در انتظار دریافت مطالباتشان نشسته اند. متضرر و مغموم بزرگ هواداران بی شمار این تیم هستند که در این روزها تماشاگر این شوی بزرگ بوده اند و حالا در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز لیگ تیم شان خسته، بی رمق و با جیبی خالی، بدون سرمربی و بازیکنان شاخص باید روانه نبرد با گلادیاتورهایی شود که تا بن دندان مسلح هستند و چه لقمه ای پیش رو دارند حاضر و آماده تر از این داماش بی کس!

با تمام این تفاسیر باید پذیرفت که عابدینی باز هم توانست با ابتدایی ترین تاکتیک مدیریتی بیشترین ضربه را بر پیکر نحیف فوتبال شهر رشت وارد نماید !! در خاتمه جای بسی تاسف است که این واقعییت را بازگو کنیم که تمام حق و حقوق باشگاه داماش گیلان از بابت ترانسفر علیر ضا جهانبخش طی همین فرایند اشتباه به حسابهای معرفی شده عابدینی ریخته خواهد شد و تمامی چالشهای پیش رو از بلاتکلیفی داماش و بدهی بازیکنان در این روزهای سخت به حساب متولیان ورزش گیلان آن هم به ناحق ثبت خواهد گردید؟!! باشد که مسولین ورزشی گیلان از این اشتباهات روسای هیاتهای ناکارآمد ورزشی درس عبرت گرفته در گماردن افراد در پستهای مهم و کلیدی هیاتهای ورزش استان دقت بیشتری به خرج دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار