آنچه در وهله اول به عنوان دلیل اصلی این بحرانها به ذهن آدمی خطور میکند کم رنگ شدن اخلاقیات در جامعه میباشد و این به خودی خود عامل بسیاری از ناهنجاریهایی است که در جامعه رخ میدهد.
کد خبر: ۷۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 31 May 2019

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
افول  هنجارهای اخلاقی زمینه ساز بحرانهای اجتماعی
اخلاق به عنوان یک رکن اساسی و عامل تعیین کننده در روابط اجتماعی و موجب استحکام بنیان جامعه و خانواده می باشد و افول آن باعث تزلزل بنیان های  زندگی  اجتماعی و تبع آن  بحران هویت می‌شود.
متاسفانه عدم توجه به حقوق اولیه اجتماعی افراد و کم رنگ شدن هنجارهای اخلاقی در جامعه امروز عامل اصلی بسیاری از بحرانهای اجتماعی است که این روزها در قالب خودکشی ، قتل و سست شدن بنیان خانواده ها ظهور و بروز یافته و گریبانگیر همه اقشار جامعه از قشر فقیر و محروم جامعه تا اقشار دارای جایگاه اجتماعی و سیاسی حتی در سطح وزرا را گرفته و این به صدا درآمدن زنگ خطر برا جامعه ای است که امروز با مشکلات بسیاری از جمله بیکاری ، تورم ، رکود ، اعتیاد ، کودکان کار،طلاق روزافزون و دهها مشکل دیگر دست و پنجه نرم می کند و متولیان امر نیز مستاصل از ارایه یک راهکار علمی و عملی برای خروج از این وضعیت می باشند.
آنچه در وهله اول به عنوان دلیل اصلی این بحرانها به ذهن آدمی خطور میکند کم رنگ شدن اخلاقیات در جامعه میباشد و این به خودی خود عامل بسیاری از ناهنجاریهایی است که در جامعه رخ میدهد.
جامعه تهی از اخلاق جامعه ی رو به زوالی است که تمامی ابعاد زندگی اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار میدهد و در چنین محیط و جامعه ای استحکام بنیان خانواده،وفای به عهد،مسئولیت پذیری در قبال جامعه و خانواده ،احترام به ارزشها حلقه ی مفقوده ای است که نبود آنها جامعه و خانواده را تا حد اعلای انحطاط اخلاقی و اجتماعی سوق می دهد.
بی شک نبود بسترهای فرهنگی مناسب در کنار وضعیت بغرنج اقتصادی امروز؛ تهدیدی بالقوه  برای جامعه ی ماست  که بخش عمده  آن از  نسل جوان جویای نام و کار تشکیل شده و این به نوبه خود  زنگ خطری جدی برای آینده کشور در تمامی ابعاد فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و اجتماعی میباشد که اگر برای آن راهکاری عملی اندیشیده نشود نمیتوان پایانی  خوش برای آینده جامعه و کشور متصور بود.
امیرمحبی فر ؛یازدهم خرداد ماه ،۹۸
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدجواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
قسمتی از متن را برای تحقیقی برداشتم لطفا راضی باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
جامعه نیمه وحشی تا تمام وحشی ایران نظم ناپذیر و قانون گریز و سرکش هستند. جوان ایرانی مظهر رذالت و بطالت و عیاشی و فساد و لذت طلبی است. صداقت و اعتماد بین مردم و مسئولین تا ابتدای انقلاب که جو زمان شاه حاکم بود نسبتا خوب بود اما از پایان جنگ به بعد اخلاق مسیر انحرافی و در زمان احمدی نژاد اتش به همه چیز زد. مردم ما قبل از اینکه انسان باشند گرگهای بسیار خطرناک و بیرحم اند. انچه من طی 6 سال مزاحمت شبانه روزی از سوی گروهی فاسد وابسته فامیلی به......... بم که در حمایت انها هیچ شکایتی بنتیجه نرسید و علیرغم مهاجرت در شهر جدید بازهم سروکله انها پیدا شده و مزاحمتها ادامه دارد، به این نتیجه رسیدم که خدای برحق و منتقم موضوعی کاملا دروغ است و اسلام نمیتواند ناجی بشریت باشد و حتی با ایجاد حکومتهای تام الاختیار بر محنتها و بدبختیها خواهد افزود. افراد ناصالح و منفعت طلب در .... و .... و ا.... و ......و ...... و زیرشاخه های ان هیچ مشکلی از ناامنی و بی اخلاقی جامعه حل نمیکنند چون خودشان مشکل دارند.هرزمان بحث اخلاق میشود فورا حجاب زنها را پیش میکشند اما این موضوع اصلامهم نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار