مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کوه مورد «ماهور باشت» پس از تلاش همه جانبه در  یک شبانه روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱ 27 June 2019
محمدی تبار : سه شنبه ۴ تیرماه ساعت 13:50 با تماس یکی از شهروندان مبنی بر اینکه آتش سوزی از کنار جاده ماهورباشت به باشت شروع شده و در حال پیش روی به سمت دامنه و ارتفاعات کوه است که بلافاصله ما با فرمانداری شهرستان و منابع طبیعی هماهنگی لازم را به عمل آوردیم و آتش سوزی در دامنه‌های کوه کنترل شد.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کوه مورد «ماهور باشت» پس از تلاش همه جانبه در  یک شبانه روز گذشته خبر داد.
 
آتش در کوه مورد «ماهور باشت» پس از ساعت ها تلاش شبانه روزی کنترل  شد / نیروها در حال پایش کنده های ذغال باقی مانده اند

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وحید محمدی‌تبار عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساعت 13:50 با تماس یکی از شهروندان مبنی بر اینکه  آتش سوزی از کنار جاده شروع شده و در حال پیش روی به سمت دامنه و ارتفاعات کوه است که بلافاصله ما با فرمانداری شهرستان و منابع طبیعی هماهنگی لازم را به عمل آوردیم و آتش سوزی در دامنه‌های کوه کنترل شد.
وی افزود: متاسفانه حجم متراکم علف های خشک و وزش باد آتش را به ارتفاعات کوه سوق داد و در تماس با استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد دستور پرواز بالگرد شرکت نفت داده شد . اما به دلیل صخره ای بودن ارتفاعات و وزش شدید باد هلی برن نیرو ممکن نشد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با هماهنگی معاونت عمرانی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی استان با یک تیم ۲۰ نفره امروز ساعت ۴ صبح وارد منطقه شده و مجموعه ای از نیروها به ارتفاعات هلی برن شدند و حدود ساعت ۸ صبح آتش به کنترل کامل درآمد.
ولی حدود ظهر بعلت ذغال ها و کنده های آتش گرفته درختان که از قبل طعمه حریق شده بودند و همچنین وزش شدید باد و گرمی بی سابقه هوا  مجددا آتش سوزی شروع شد. 
 
آتش در کوه مورد «ماهور باشت» پس از ساعت ها تلاش شبانه روزی کنترل  شد / نیروها در حال پایش کنده های ذغال باقی مانده اند

محمدی تبار گفت : با تلاش مجموعه منابع طبیعی استان و شهرستان ، فرماندار ، برخی از پرسنل بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش ، هلال احمر و حضور فعال رئیس دادگستری شهرستان باشت ، یگان حفاظت منابع طبیعی استان حدود ساعت ۱۹ امروز آتش سوزی کوه مورد باشت مجددا به کنترل درآمد و همچنان نیروها در حال پایش منطقه و ارتفاعات به منظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند.
مدیر کل مدیریت بحران استان ضمن انتقاد از برخی افراد و مسئولین شهرستان که به جای کمک به اطفای حریق با مسئولین زحمت کش منابع طبیعی بحث و جدل می کنند، اظهار داشت طبق ماده ۴۷ قانون مراتع و جنگل های کلیه دستگاههای کشوری و لشکری موظف هستند در موقع بحران آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کلیه نیرو ها ، منابع و امکانات خود را در اختیار فرمانداری و منابع طبیعی قرار دهند و هر کسی در این مهم کوتاهی کند قابل پیگرد قضایی است .
مدیر کل بحران استان ادامه داد : متاسفانه دو نفر از عوامل منابع طبیعی در این عملیات مصدوم شدند و ما موظف هستیم اخلاقا و شرعا از همه کسانی که در اطفای حریق و صیانت از جنگل ها زحمت می کشند صمیمانه قدر دانی کنیم . 
محمدی تبار افزود ؛ برخی افراد و مسئولین بجای حرف زدن و بیانیه دادن اگر کمک بکنند و آستین بالا بزنند -  مثل رییس دادگشتری و مدیر کل منابع طبیعی استان ، فرماندار و ... که واقعا جای خسته نباشید دارند - قطعا آتش سوزی سریعتر کنترل شده و کمتر خسارت به بیت المال و منابع ملی وارد می شود.
محمدی تبار گفت : بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان های مدیریت بحران و جنلگل ها و مراتع کشور، با ارتش و وزارت دفاع  دارد که در هنگام بحران‌ها از بالگردها و هواپیماهای آنها استفاده شود. تصمیم گرفته ایم در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت نفت گچساران برگزار و تصمیم کارشناسی شده برای پروازهای بالگرد شرکت نفت گچساران گرفته شود تا زحمات این عزیزان - که واقعا جای تشکر دارد -  مورد توجه قرار گیرد و از استهلاک هزینه ها و بیت المال جلوگیری شود.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار