و نکته دیگر اینکه تاکنون رسم بر این بوده است که علاوه بر استفاده از شایستگان در مناصب اما به نوعی توازن منطقه ای هم حفظ شود چیزی که نه در دوره احمدی رعایت شد و به نظر می رسد در دوره کلانتری هم چندان امیدی به رعایت آن نیست!
کد خبر: ۷۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 08 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر انتصاب جعفر گوهرکانی به عنوان معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که البته این حکم بنابر جدایی معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار از معاونت امور اقتصادی بود و البته وعده داده شد که به زودی معاون جدید پشتیبانی و تامین نیروی انسانی استاندار ، معرفی خواهد شد. در مورد معاونت جدید چند نکته حائز اهمیت وجود دارد !
آنگونه که منابع آگاه به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفته اند ، وزارت کشور به نوعی از استانداران خواسته است که ترجیحا معاونت توسعه مدیریت و منابع را از میان بانوان بکارگیرند که به نظر می رسد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه در حال رایزنی و اقدام است.
 
معاونت جدید و خالی نبودن دست استاندار / سر کهگیلویه باز هم بی کلاه می ماند؟
 
نکته دیگر که در مورد بکارگیری نیروهای شایسته در مناصب مدیریتی ، مهم و قابل پیگیری و تامل است ، بخشنامه وزارتی است که از استانداران می خواهد که نیروهای غیر وزارت کشوری (که بیشتر متوجه آموزش و پرورش می شد) را حتی الامکان از پست های مدیریتی مجموعه کنار بگذارد که تاکنون هم این مهم صورت گرفته است و البته و متاسفانه نتیجه معکوس داده است و عملا با فرماندارانی ضعیف که بعضی از آنان حتی توان سخنرانی هم ندارند مواجه شده ایم . برای نمونه شاید تنها فرمانداران موفق در یک سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد معدود فرمانداران با سابقه کار در آموزش و پرورش بوده اند.
نکته دیگر که بسیار مهم به نظر می رسد ، خالی نبودن دست استاندار از گزینه های کارآمد و توانا در حوزه بانوان است هر چند به نظر می رسد کلانتری فعلا فقط از منابع محدود ، گزینه های مدیریتی خصوصا در حوزه بانوان را می بیند و نتوانسته است به خوبی از منابع فراگیرتر به رصد گزینه ها بپردازد.
و نکته دیگر اینکه تاکنون رسم بر این بوده است که علاوه بر استفاده از شایستگان در مناصب اما به نوعی توازن منطقه ای هم حفظ شود چیزی که نه در دوره احمدی رعایت شد (هر چند در گفتگوهای شفاهی اعلام می شد ، فیلی را به عنوان نماینده ای از کهگیلویه در استانداری محسوب کنید!) و به نظر می رسد در دوره کلانتری هم چندان امیدی به رعایت آن نیست!
و در آخر به نظر می ر سد فعلا همه منتظر هستند ببینند استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در مورد معاونت توسعه مدیریت و منابع چه تصمیمی می گیرد ؟! که در این زمینه فعلا گزینه هایی که برای دست پر استاندار در خصوص استفاده از بانوان برای این منصب چندان هم خالی نیست.
 
معاونت جدید و خالی نبودن دست استاندار / سر کهگیلویه باز هم بی کلاه می ماند؟
 
پروانه نیک مرام مدیر موفق سال گذشته
یکی از گزینه های موفق و موجود در استان که اتفاقا کارنامه بسیار موفقی هم دارد ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است که طی یک سال اول مدیریت خود توانست ، این اداره کل را از وضعیت ضعیف دوران صابر مظاهری به رتبه های عالی کشوری برساند که اتفاقا به دلیل عملکرد خوب وی در همکاری با استاندار موجب کسب رتبه سوم کشوری در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی شد و موجبات تقدیر وزارت از احمدی هم شد.
اما نکته مهم این است که آیا نیک مرام حاضر به پذیرفتن معاونت مدیریت و توسعه منابع می شود یا نه ؟ برخی بر این عقیده اند که هر چند معاونت استاندار جایگاه و روزمه ای قوی تر از مدیر کلی برای پروانه نیک مرام است اما با توجه به آزادی عمل بیشتر وی در سمت مدیر کلی احتمالا و در صورت پیشنهاد استاندار ، مورد پذیرش وی قرار نخواهد گرفت. هر چند اگر استاندار بتواند نیک مرام را به پذیرش این مسئولیت متقاعد کند ، بسیاری از مشکلات موجود در استانداری را از هم اکنون حل شده می تواند ببیند.
 
معاونت جدید و خالی نبودن دست استاندار / سر کهگیلویه باز هم بی کلاه می ماند؟
 
گزینه ای که خود را بی رقیب می بیند!
اما گزینه ای دیگر که به قول معروف "دم دست " استاندار است و خود را کاملا بی رقیب می بیند ، خانم صفایی مدیر کل فعلی امور بانوان استانداری است که طی مدت فعالیتش در این پست عملکرد نسبتا خوبی داشته است هر چند برخی اشکالات از عملکرد وی وجود دارد. برای نمونه شاید یکی از دلایل به حاشیه رفتن سفر مدیر کل امور بانوان به دیشموک عملکرد غیر کارشناسانه و ساده انگارانه وی است که کل سفر به دیشموک منتج شد به ماجرای پیرزنی معلول که نهایتا هم اقدامات احساسی و غیر کارشناسانه منجر به مرگ پیرزن نگونبخت شد و البته حواشی زیادی هم برای استاندار وقت بوجود آورد ! اما به هر جهت به نظر می رسد فعلا صفایی از انتصاب خود به عنوان معاونت مدیریت و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بسیار امیدوار و مطمئن است.
لازم به توضیح است که تحرک جدی و سر و سامان دادن به حوزه بانوان خصوصا در بحث آسیب های اجتماعی از جمله موارد مثبت و قابل اتکا در کارنامه کاری آذر صفایی نیا است که مطمئنا از دید استاندار پنهان نمی ماند.
 
معاونت جدید و خالی نبودن دست استاندار / سر کهگیلویه باز هم بی کلاه می ماند؟
 
معاونت در اداره رستم کش!
هر چند گزینه های غیر وزارت کشوری (آموزش و پرورشی) به دلیل مورد غضب قرار گرفتن توسط وزارت کشوری ها چندان امیدی به استفاده از ظرفیت آنان در مناصب مدیریتی حوزه استانداری ندارند اما با توجه به مجوز استفاده 15 درصدی سهمیه غیر وزارت کشوری برای مدیران وزارت کشور و استانداری و فرمانداری ها ، یکی از گزینه های جوانی که می تواند ، مورد توجه استاندار قرار گیرد ، آناهیتا مرادیان است.
مرادیان طی یک سال گذشته توانسته است کارنامه خوبی از خود در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بویراحمد که به تنهایی نیمی از بار پرسنل و دانش اموز استان را به دوش می کشد ، برجای بگذارد .
آنگونه که تجربه نشان داده است ، کار کردن همراه با موفقیت در آموزش و پرورش بویراحمد که حوزه متاثر از مدیریت آن بیش از استانداری و فرمانداری های کل استان است ، بسیار سخت و دشوار است به گونه ای که یکی از معاونین سابق این اداره ، آن را اداره "رستم کش" معرفی کرده است!
گزینه های تکراری و گزینه های ناشناخته!
البته دست استاندار بیش از این چند گزینه پر است ! در خود مرکز استان بسیار گزینه های خانم وجود دارند که دارای سوابق مدیریتی و عملکرد قابل قبول هستند ضمن اینکه برخی از انان هم اکنون در ادارات مختلف دارای پست های معاونت یا مدیریت هستند و عملا دست استاندار را برای انتخابی مناسب باز گذاشته اند.
و اما نکته مهم دیگر گزینه های ناشناخته اما موفق در دو حوزه گچساران و کهگیلویه است که به دلیل بی مهری های مسئولین استانی چندان از ظرفیت آنان استفاده نمی شود. این مهم به خصوص در حوزه کهگیلویه بسیار به چشم می آید !
پیشنهاد می شود استاندار در مورد انتخاب معاونت جدید کمی دایره شناسایی نیروهای مستعد را بازتر نماید که همانند احمدی ضربه انتخاب گزینه های دیکته شده و دم دستی را نخورد! ضمن اینکه در مورد حق مردم کهگیلویه در استفاده از ظرفیت آنان کمی عادلانه تر تصمیم بگیرد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ظریفیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
خانم مرادیان گزینه بسیار خوب و توانمند و مناسبی برای این پست می باشد بهترین گزینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار