رییس کل دادگستری استان فارس یکی از رسالت های مهم خبرنگاران را حفاظت از نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: خبرنگاران هادیان فکری جامعه هستند که اجازه تزلزل اجتماع را نمی دهند.
کد خبر: ۷۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 13 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی القاصی مهر روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی افزود: خبرنگاری شغلی پرمسوولیت و حساس است که این موضوع قبل و بعد از تولید و انتشار خبر مشهود است ، بسیاری از خبرنگاران در این عرصه آسیب های روحی و جسمی دیده اند.
وی اضافه کرد: بار و مسوولیت حقوقی که متوجه خبرنگاران در انتشار یک خبر است چیزی مهمی است که باید در سخت شمردن شغل خبرنگاری بیشتر لحاظ شود .
رییس کل دادگستری استان فارس سرعت ، صحت و دقت را سه اصل انکار ناپذیر در عرصه خبرنگاری و تولید و انتشار خبر دانست و ادامه داد : دقیق بودن در جمع آوری اطلاعات ، سرعت عمل در انتقال مفاهیم و امانت دار بودن در رعایت درستی خبر مواردی است که در رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.
القاصی گفت : تقوای قلم نیز باید مورد توجه رسانه خبرنگار قرار گیرد ، به ویژه در حوزه انتشار اخبار قضایی این موضوع بسیار حائز اهمیت است .
رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه قرار دادن روز و هفته برای تجلیل از خبرنگاران، اقدامی شایسته و لازم است، گفت: علت نام گذاری این روز ضمن ارج گذاشتن بر مقام شهدای شامخ خبرنگار، قدردانی از زحمات فعالان عرصه خبر است.
او با گرامیداشت یاد شهید صارمی کار خبرنگاران را بسیار ارزشمند و زمینه ساز هدایت فکری و رشد و تعالی جامعه در عرصه های مختلف دانست و گفت: خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه اگرچه به شکل مستقیم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخیل نیستند، اما نقش بسیار مهم در تصمیم های اتخاذ شده دارند.
القاصی یکی از رسالت های مهم خبرنگاران را حفاظت از نظام اسلامی برشمرد و تاکید کرد: خبرنگاران هادیان فکری جامعه هستند که اجازه تزلزل اجتماع را نمی دهند.
رئیس کل دادگستری استان فارس لازمه توفیق در کار اطلاع رسانی را داشتن تقوا، تجربه و مهارت و دانش کافی عنوان و اضافه کرد: خبرنگاران باید امانت دار باشند و محور فعالیت های خود را در جهت تحکیم و تعمیق بسترهای امنیت و آرامش در جامعه قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار