وجود چنین تبعیضی از آنجایی سر چشمه می گیرد که ناظران قانون تخلفات سیاسیون را با دو چشم می بینند برای نمونه به ماجرای سیاسیون اصولگرای بویراحمد در چند روز اخیر توجه کنید تا به این نتیجه برسید که چگونه افرادی یا گروه هایی می توانند قانون شکنی کنند اما تخلفاتشان نادیده گرفته شود!
کد خبر: ۷۶۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 24 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ارسالی مخاطبان ، در حوزه سیاسی از کوچکترین گروه در یک جامعه محلی تا بزرگترین جوامع که به کشور و گاها بین المللی می رسد همواره تلاش بر اعمال اقتدار حاکم بوده و هست . استفاده از قوانین و مواضع و شعارهای عامه پسند همواره در جهت نیل به اهداف گروه، حزب ، حاکمیت و هژمونی بوده و هست. نام ها هم برای احزاب و گروه ها در واقع یک نماد برای معرفی و شناساندن است اما گاهی این نمادها یا نام ها در برخی گروه ها متناسب با شعارها و مرام نامه یا اساس نامه احزاب و گروه ها بکار گرفته می شود.
در کشور و به تبع آن در مناطق کوچکتر ، استان ها و شهرستان ها هم گروه ها و احزاب شکل گرفته اند که بر اساس اهداف و اساس نامه خود بر دو نام اصولگرا و اصلاح طلب نام گرفته اند و در کشور به فعالیت می پردازند. پرداختن به شرایط و عملکرد این دو طیف وقت و حوصله بسیار می خواهد اما به نظر می رسد برخی افراد در این گروه های سیاسی متناسب با قدرت ناشی از موقعیت خود گاها تخلفاتی انجام می دهند که به نوعی تبعات آن متوجه کلیت نظام و اقتدار آن می شود.
یکی از انتقادات همیشگی اصلاح طلبان بر این استوار بوده است که معمولا سخت گیری های قانونی متوجه اصلاح طلبان می شود اما متوجه اصولگرایان نمی شود و گاها اینگونه متبادر می شود که از نظر برخی مجریان و ناظران قانون به اصلاح طلبان به چشم پسر بد و شرور خانواده نگاه می شود اما به اصولگرایان مانند پسر خوب ، سربه زیر و حرف گوش کن خانواده ! اما چرا اصلاح طلبان به چنین تفکری رسیده اند؟
وجود چنین تبعیضی از آنجایی سر چشمه می گیرد که ناظران قانون تخلفات سیاسیون را با دو چشم می بینند برای نمونه به ماجرای سیاسیون اصولگرای بویراحمد در چند روز اخیر توجه کنید تا به این نتیجه برسید که چگونه افرادی یا گروه هایی می توانند قانون شکنی کنند اما تخلفاتشان نادیده گرفته شود!
چند روز پیش اصولگرایان شهرستان بویراحمد به صراحت نشستی تشکیل داده اند و طی این نشست به صراحت موضوعات انتخاباتی مطرح کرده و حتی برای انتخابات اسفندماه برنامه ریزی و جو استان و فضای رسانه ها را مملو از مباحث انتخاباتی در اصل خبر و پرداختن به مسائل قومیتی و یارکشی ها در انتخابات را در تحلیل خبر ، انجام داده اند! 
این یک تخلف آشکار از برخی اصولگرایان شناخته شده سر زده است اما آیا شورای نگهبان در بررسی سوابق کاندیداها به این تخلفات رسیدگی می کند؟  یا در موقع تایید صلاحیت ها به این تخلفات استناد می کند؟
آیا اگر به جای این گروه از اصولگرایان ، رقیب اصولگرای دیگر آنان در بویراحمد و یا طیف اصلاح طلبان ، چنین بلبشوی انتخاباتی در استان راه می انداختند ، تاکنون از طرف نهادهای نظارتی تذکر دریافت نمی کردند؟
مطمئنا وجود شورای نگهبان از تصمیمات بسیار مهم حاکمیت برای تعیین شرایط و نظارت بر عمل به قانون اساسی است اما از این نهاد انتظار می رود در چنین مواقعی ، به صراحت حداقل هایی از تذکرات را بدون از اغماض بیان کند که در میان سیاسیون به جانبداری از طیف یا گروه های خاص متهم نشود.
بارها هم مسئولین قضایی و هم خود نمایندگی های استانی و دفتر مرکزی شورای نگهبان نسبت به ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی هشدار داده اند و البته بیشتر مواقع هم رسانه ها مورد عتاب و خطاب قرار می گیرند اما واقعیت این است که در بیشتر مواقع کار رسانه بر اساس تولیدات ناشی از تحرکات سیاسی سیاسیون صورت می گیرد! بنابر این لازم است سیاسیون هم در این زمینه روی تند دستگاه های نظارتی را به چشم ببینند!
در مورد تحرکات و بلبشوی اخیر سیاسیون اصولگرای بویراحمد(یک طیف از اصولگرایان) یک نکته هم مغفول مانده است و آن هم پررنگ شدن یک برنامه ریزی قومیتی است، نکته ای که شاید نتوان با سند و مدرک آن را اثبات کرد اما خروجی عمومی آن در سطح جامعه مشهود است به گونه ای که از هم اکنون با این اتفاق نوعی دو دستگی در یک طایفه بزرگ محتمل است آن هم در منطقه و طایفه ای که مسائل و غیرت های قومی و قبیله ای بسیار پررنگ است!
ضمن اینکه ادامه دهنده تحلیل ها و تفسیرها هم بر عهده افراد و رسانه های نزدیک به این گروه از اصولگرایان بویراحمد است و هیچ خبری هم از تذکر نیست!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار