گزارش از یک روز بسکتبالی در کهگیلویه و بویراحمد
علوی : با وزارت ورزش و جوانان انتهای سال 97 نشستی داشتیم و اعلام کردیم سه خانه ورزشی نیاز داریم و یکی را برای خانه بسکتبال درنظر گرفتیم.
کد خبر: ۷۶۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 27 July 2019
مسابقات بسکتبال انتخابی المپیاد نخبگان استعدادهای برتر استان جهت شرکت در مسابقات کشوری در دو بخش 5 نفره و 3*3 برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این مسابقات در خصوص آخرین وضعیت توسعه بسکتبال در استان گفت : همانطوری که در روز مجمع اعلام کردیم در حضور رئیس فدراسیون خواستار این بودیم که تمام هیئت‌های بسکتبال شهرستان‌های تابعه فعال شوند و دارای تیم‌های مجزایی باشند.
محمد تقی علوی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات ، افزود : تحقق این موضوع کمی زمان بر است اما با روند و اقداماتی که در بسکتبال انجام می دهیم  و با وجود پیشکسوتان و مربیان امیدواریم این کار به نتیجه برسد.
خانه بسکتبال راه اندازی می شود
علوی گفت : با وزارت ورزش و جوانان انتهای سال 97 نشستی داشتیم و اعلام کردیم سه خانه ورزشی نیاز داریم و یکی را برای خانه بسکتبال درنظر گرفتیم.
وی افزود : سالن علی آباد را معرفی کرده‌ایم که بروکراسی‌های اداری و پروسه‌های اداری خود را دارد طی می‌کند، ابعاد و استانداردهای لازم این سالن را از کفپوش گرفته تا ارتفاع سقف ایجاد کرده‌ایم.
علوی ابراز کرد: به محض تأیید این سالن از تهران، انشالله بتوانیم از تخته‌های الکترونیکی و مدرن استفاده کنیم و ظرفیت خوبی را برای ورزش استان ایجاد کنیم، همچنین این سالن دارای اسکوربوردهای مسابقاتی نیز هست.
علوی تصریح کرد: خاطرمان باشد که استان ما اولین تیم‌های بسکتبال کشوری را داشته است و پیش از این نیز در مسابقه با تیم‌های مقتدری مثل تهران نیز خوب ظاهر شدیم و توانستیم موفق شویم.
علوی با اشاره به رویکرد جهانی به ورزش گفت: ورزش یک فرهنگ است و الان بخشی از اقتصاد است و با توجه به اینکه جهان به ورزش به عنوان یک مقوله مهم نگاه می‌کند و از ورزش به عنوان یک ابزار مهم در جهت ارتقای توانمندی‌های خود، در جهت ارتقای جوانان، پیشبرد سیاست‌هایش استفاده می‌کنند.
 
علوی : خانه بسکتبال راه اندازی می شود / لزوم ورود همه دستگاه ها برای کمک به توسعه ورزش / اقبال پناه : همه هیئت های شهرستانی فعال می شود
 
لزوم ورود همه دستگاه ها برای کمک به توسعه ورزش
علوی در رابطه با استفاده بهینه از ظرفیت‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: نباید این تصور را کنیم که در استان فقط سازمان ورزش و جوانان باید در زمینه ورزش فعال باشد، ادارات و دستگاه‌های اجرایی که اماکن ورزشی و ظرفیت و امکانات دارند و بایستی برابر مقررات پروانه بهره برداری کمیسیون ماده پنج را از ما بگیرند و به فعالیت بگیرند، این قاعده و قانون وجود دارد که دستگاه‌ها اماکن خود را در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دهند. این تعامل باید وجود داشته باشد.
علوی خاطرنشان کرد: امروز سرانه ورزشی ما به 88 صدم مترمربع رسیده و خدا را شکر  می‌کنیم چون اینها هدیه انقلاب اسلامی است، تلاش و تدبیری که دولت در زمینه ارتقا فرهنگ سلامتی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری صورت داده ارزشمند است.
 
بیشتر بخوانید
 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اما اینها کافی نیست و باید از امکانات دستگاه‌هایی همچون شهرداری، نوسازی مدارس، آموزش  پرورش استفاده کنیم و هم توسعه ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی داشته باشم.
علوی گفت: در سال 96، 97 اگر دقت کنید اعتبارات خوبی به استان آمده، بهمئی که دورترین شهرستان استان است نسبت به سالهای گذشته افزایش اعتبار داشته است.
هیئت های کم کار بودجه کمتری می گیرند
وی تصریح کرد: قاعدتاً برخی هیئت‌هایی که کمتر فعالیت می‌کنند بودجه کمتری می‌گیرند و فرصت زمانی هم به آنها داده‌ایم که خود را اصلاح کنند.
علوی بیان کرد: ما باید پاسخگوی اعتماد مردم باشیم و لذا تلاش کرده‌ایم اعتبارات را به درستی تقسیم کنیم.
علوی با اشاره به مسابقات المپیک 2020 گفت: در بحث 2020 حساسیت‌های انتخابی المپیک زیاد است مثل بازی‌های آسیایی جاکارتا باید هوشمندانه عمل شود و اتفاق خوبی را رقم بزنیم.
وی ابراز کرد: در حال حاضر درگیر المپیاد ستاره برتر هم هستیم، و تلاش خودمان را داشتیم که با یک دوراندیشی برای المپیک 2020 جوانان نفرات خوبی را در مسابقات داشته باشیم و کسب جایگاه کنیم.
وی در انتها گفت: ولی نباید از ستاد بازیهای المپیک 2020 غافل باشیم. فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم ولی فعلاً اظهارنظری ندارم، شناسایی و معرفی بازیکنان در حال حاضر ممکن است لطمه به برخی ورزشکاران داشته باشد و این فکر را کنند که توانایی‌های لازم را برای شرکت در مسابقات ندارند.
 
علوی : خانه بسکتبال راه اندازی می شود / لزوم ورود همه دستگاه ها برای کمک به توسعه ورزش / اقبال پناه : همه هیئت های شهرستانی فعال می شود
 
اعزام تیم های منتخب به کردستان و اصفهان
رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص بازی های انتخابی گفت : سنجش ظرفیت و توان بسکتبالیست ها در مسابقات رسمی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات این چنینی است تا ضمن ایجاد آمادگی در ورزشکاران جهت شرکت در بازی های رسمی کشوری بتوانیم بهترین ورزشکاران را جهت حضور در مسابقات سطح بالتر از نزدیک و در یک رقابت برابر و شفاف انتخاب کنیم.
حشمت الله اقبال پناه افزود : در این رقابت ها استعدادهای برتر استان جهت حضور در رقابتهای نخبگان کشوری با همین عنوان انتخاب شده اند که امیدواریم بتوانند در این رقابت ها بازی های خوبی را به نمایش بگذارند.
اقبال پناه ادامه داد : این مسابقات در رده زیر 14 سال برگزار شده است که در دو بخش 5 نفره و 3*3 منتخبین تحت عنوان تیم منتخب استان در رقابت های کشوری حضور می یابند.
وی افزود : تیم 5 نفره استان به مسابقات کشوری که در تاریخ 260مرداد تا 6 شهریور به میزبانی اصفهان و تیم منتخب 3*0 استان هم به مسابقات کشوری که به میزبانی کردستان و از تاریخ 2 شهریور تا 6 شهریور برگزار می شوند ، اعزام خواهند شد.
 
علوی : خانه بسکتبال راه اندازی می شود / لزوم ورود همه دستگاه ها برای کمک به توسعه ورزش / اقبال پناه : همه هیئت های شهرستانی فعال می شود
 
همه هیئت های شهرستانی فعال می شود
اقبال پناه همچنین در خصوص برنامه های این هیئت در جهت توسعه بسکتبال در کل استان گفت : متاسفانه فعلا فقط هیئت های دو شهرستان بویراحمد و گچساران به صورت جدی فعالیت می کنند که در همین ابتدای شروع به کار سعی داریم دیگر مناطق استان را هم فعال کنیم.
وی افزود : بسکتبال یکی از مهیج ترین ورزش های جهان است که توسعه خوبی هم داشته است و ما هم سعی می کنیم با توجه به استعدادها و ظرفیت مناطق مختلف استان ، این ورزش را در دیگر نقاط به خوبی فعال کنیم.
اقبال پناه گفت : ضمن تلاش های خود هیئت ها و استفاده از ظرفیت هیئت بسکتبال و اداره ها ورزش و جوانان استان و شهرستان ها ، از دیگر دستگاه های اجرایی هم تقاضای کمک به توسعه این ورزش در شهرستان ها را داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار