بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 16 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

بخشش قاتل پاي چوبه دار    


قاتل لاهیجانی پای چوبه دار بخشیده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رییس کل دادگستری گیلان گفت: کشاورزی 63ساله لاهیجانی که7 سال پیش در یک نزاع همسایه اش را به قتل رسانده بود امروز با گذشت اولیای دم پای چوبه دار بخشیده شد.

احمد سیاوش پور گفت : قرار بود این قاتل صبح امروز در زندان لاکان رشت اعدام شود.
وی افزود : وی در مزرعه اش با همسایه کشاورزش درگیرشده بود.

مجلس آماده هیچ استیضاحی نیست/ سوءاستفاده بذرپاش از تریبون هیات‌ رییسه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ نماینده‌ای از دیگران نماینده‌تر نیست اما آقای بذرپاش حین سوال از وزیر اقتصاد، سوءاستفاده‌هایی از تریبون هیات رئیسه داشتند.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به عدم امکان استیضاح وزیر اقتصاد در شرایط کنونی، اظهار کرد: بحث سوال از وزرا با استیضاح متفاوت است٬ هنگامی که از وزیری سوال می‌گیرد، ممکن است به‌هر دلیلی اعم از جو و شرایط صحن یا گوش ندادن برخی از نمایندگان به صحبت‌ها اقناع حاصل نشود٬ اما در استیضاح کلاً شرایط متفاوتی حاکم است و بنده به ضرس قاطع عرض می‌کنم این مجلس در شرایط کنونی به هیچ‌عنوان آمادگی استیضاح وزیر را ندارد و حذف یکی از وزرا در این شرایط نه معقول و نه مفید است. البته شخصیت علمی، اجرایی، قدرت هماهنگی و نفوذ کلام آقای طیب‌نیا به میزانی هست که نیاز به استیضاح نباشد.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به نقش مهرداد بذرپاش در طرح استیضاح وزیر اقتصاد، یادآور شد: آقای بذرپاش نظرش را حتی در مورد رای هم به صراحت اعلام نکرد و تنها پس از کش‌وقوس‌هایی حاضر به اعلام رای خود شد. البته ایشان از تریبون سوءاستفاده‌هایی انجام داد و در شرایطی که ایشان تنها امکان طرح سوال را داشت، مکرراً از تریبون هیات‌رئیسه مسائلی را مطرح می‌کرد. طراح سوال هرچند که در کرسی بالاتری نشسته باشد، حق اضافه‌تری از دیگر نمایندگان نداشته و نخواهد داشت و بنابر آیین‌نامه این اشکال به هیات‌رئیسه وارد است که چرا مکرراً اجازه چنین اقدام خلافی را به آقای بذرپاش داد. هیچ نماینده‌ای در مجلس نماینده‌تر نیست که متاسفانه این اتفاق صورت پذیرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: البته درخصوص این‌که آقای بذرپاش به دنبال رای‌گیری در پایان طرح سوال از وزیر اقتصاد بود، نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. چراکه ایشان مایل به انجام رای‌گیری نبود اما نهایتاً ‌روند بحث و صحبت از برخی مسائل داخلی منجر به رای منفی برای آقای وزیر شد. هرچند تعداد بسیاری از نمایندگانی که در آن جلسه به وزیر رای منفی دادند، متوجه فضا و نتایج این رای‌گیری نبودند و بعداً انصراف خود را اعلام کردند.

ندیمی با تاکید بر قانع‌کننده بودن پاسخ‌های طیب‌نیا، خاطرنشان کرد: به‌هر تفسیر وزیر اقتصاد به‌ هیچ‌عنوان خروج و تخطی از قانون نداشت و اگر در قانون کمبودهایی احساس می‌شود، این وظیفه نمایندگان مجلس است که این مشکلات قانونی را مرتفع کنند و نمی‌توان از وزیر انتظار داشت بخشی از قانون را بنابر صلاحدید خود اجرا نکند. با این همه آنچه مسلم است این است که آقای طیب‌نیا وجاهت کافی برای تصدی وزارت را دارد و استیضاح ایشان معقول، منطقی و مفید نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل تصریح کرد: اولاً احتمال اینکه این استیضاح به صحن مجلس نرسد و مسائل با کدخدامنشی حل شوند،‌ بسیار زیاد است و درثانی درصورتی که این استیضاح در صحن مطرح شود،‌ قطعاً رای نخواهد آورد.

عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت اعلام کرد: بانک مرکزی نه به‌طور کامل زیرنظر وزیر اقتصاد است و نه این‌که وزیر می‌تواند بگوید در این خصوص مسئولیتی ندارد. در حقیقت آقای طیب‌نیا در این خصوص مسئولیت دارند،‌ اما نه عنوان وزیر بلکه به عنوان یک عضو از شورای‌عالی پول و اعتبار یا عضو از مجموعه بانک‌ها. الحمدالله با مصوبه اخیر رئیس جمهوری، بانک مرکزی زیرنظر رئیس دولت فعالیت می‌کند و بنابراین اگر کسی درخصوص عملکرد بانک مرکزی سوال دارد، باید سوالش را از رئیس‌جمهوری بپرسد. بنابراین کارت‌های زرد پیشین هم که به وزیر داده شد، ارتباطی به مسئولیت ایشان نداشت و از این جهت، آقای طیب‌نیا مظلوم واقع شده‌اند.

ندیمی در پایان تصریح کرد: برخی از تلاش‌ها برای بالابردن تعداد امضاها در راستای حل مسائل فی‌مابین صورت می‌گیرد. به‌عنوان نمونه یکی از نمایندگانی که پای طرح سوال از وزیر اقتصاد را امضا کرده‌بود،‌ اعلام کرده هدفش طرح بحثی در حوزه انتخابیه‌اش در استان خراسان بوده‌است. بنابراین صِرف بالارفتن تعداد امضاها اثر خاصی بر استیضاح نخواهد داشت و این استیضاح از نظر افکار عمومی و به لحاظ اجتماعی به‌ هیچ‌وجه وجاهت ندارد.

مدیرانی که سیاست دولت را اجرا نکنند برکنار می‌شوند

معاون سیاسی‌ ـ‌ امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: هر مدیری در گیلان که نتواند سیاست‌های دولت را اجرا کند و به این سیاست‌ها اعتقاد نداشته باشد، برکنار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمد احمدی‌پور ظهر در جلسه شورای اداری این شهرستان در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا نظام اسلامی ایران را نظام سیاسی و مطرح در عرصه بین‌الملل خواند.

وی اظهار کرد: بسیاری از حکومت‌ها و نظام‌های موجود در دنیا متکی به یک حوزه تمدنی قوی و با ثبات نیستند اما نظام جمهوری اسلامی ایران متصل به تمدن دیرینه ایرانی و اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه تلفیق این دو تمدن، جمهوری اسلامی ایران را شکل داده است، افزود: امروز در دنیای پرحادثه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و با این دو تمدن با ثبات و تاثیرگذار با محوریت ولایت مطلقه فقیه و مردم مانند کوه استوار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که قدرت‌های جهانی در برابر ایران بر سر میز مذاکره می‌نشینند، تصریح کرد: اگر ایران اسلامی از امنیت با ثباتی برخوردار نبود امکان نداشت که قدرت‌های جهانی بر سر میز مذاکرات حاضر شوند و امروز این امنیت را مدیون خون شهدا و ولایت فقیه هستیم.

معاون سیاسی‌ ـ امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بیگانگان برای نظام ایران اسلامی پدید آورده بودند حوزه هسته‌ای بود که با درایت رهبر معظم انقلاب و تدبیر و تلاش شبانه‌روزی تیم دیپلماسی ایران اسلامی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با همکاری تمام قوا توانست شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد، افزود: در شرایطی که کشور در حوزه اقتصادی طبق آمار عدد منفی را نشان می‌داد با تدبیر دولتمردان به مرحله مثبت رسید که کار بسیار بزرگی بود.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه اجرای سیاست‌های دولت صرفا در سطح ملی نیست، گفت: ما باید شرایط کار را در اقصی نقاط کشور از مراکز تصمیم‌گیری روستاها تا مراکز سطح بالای نظام را به هم پیوند دهیم که ابن امر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیران باید سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به درستی اجرایی کنند، یادآور شد: اگر مدیری در گیلان اعتقادی به سیاست‌های دولت نداشته باشد جایگاهی در دولت نخواهد داشت و این دولت نیازمند مدیران توانمند و متعهد است.

این مسئول با اشاره به جایگاه ممتاز بندر مرزی آستارا در گیلان و کشور، بر لزوم توسعه همه‌جانبه این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: موقعیت بی‌نظیر آستارا در حوزه تجاری و گردشگری به‌گونه است که می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد گیلان کند و این شهرستان مورد توجه ویژه استان گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای کار مدیران در دولت باید بر محور قانون استوار باشد، ادامه داد: اجرای قانون باید در حوزه کاری مدیران باشد ضمن اینکه در ارزیابی مدیران محور تعهد و قانون را ملاک عمل قرار می‌دهیم و هر مدیری که پا را فراتر از قانون بگذارد برخورد قانونی شده و برکنار می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجموعه اجرایی انتخابات و نظارت با همدلی و تعامل یک انتخابات سالم و قانونمند را در گیلان مانند دیگر استان‌های کشور برگزار می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور محمدمهدی مظفری به عنوان معاون سیاسی‌ـ‌اجتماعی فرماندار آستارا معرفی شد.

تداوم هوای گرم و هشدار به شهروندان گیلانی

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با توجه به تداوم هوای گرم به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی رشت گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان تا اواسط هفته ، هوای گرم و افزایش دما میهمان آسمان گیلان است.

علی مقصودی افزود: تقويت هوای گرم از روز جمعه و تداوم آن تا اواسط این هفته ادامه دارد و پيش بينی می شود دمای هوا 3 تا 6 درجه افزايش يافته و بيشينه دما در مناطق جلگه ای در روزهای يک شنبه و دوشنبه بين 35 تا 37 درجه سليسيوس باشد.

وی بر لزوم رعايت هرچه بیشتر نكات ايمنی توسط شهروندان برای كاهش خطرات گرمای هوا تاکید کرد و گفت :در هنگام پيک مصرف برق از وسايل و تجهيزات برقی پر مصرف استفاده نشود و

از هر پريز برق به ميزان ظرفيت آن بهره برداری گشود و همچنین در هنگام ترک منزل تمام لوازم برقی غير ضروری را از مدار برق خارج کنند.
مقصودی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده كمترين دود يا آتش سريعا مراتب را با سامانه 125 آتش نشانی اطلاع دهند.

قلعه‌نویی خاطره بدی در ذهن هواداران ملوان گذاشت

تابناک گیلان: عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باشگاه‌ها باید برای تامین هزینه‌های خود اسپانسری در حد و اندازه‌هایشان پیدا کنند، گفت: به نظرم قلعه‌نویی رفتار اشتباهی داشت و با جدایی اش آسیب بیشتری به باشگاه ملوان زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان به نقل از سایت خانه ملت ، مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه باشگاه‌ها باید برای تامین هزینه‌های خود اسپانسری در حد و اندازه‌هایشان پیدا کنند، اظهار کرد: باشگاه‌ها راهی ندارند جز اینکه خودشان اسپانسر پیدا کنند زیرا در حال حاضر دیگر اداره باشگاه ها توسط دولت مقدور نیست و حتی قوانین تاکید دارد دو باشگاه معروف دولتی هم به بخش خصوصی واگذار شوند که البته این کار تاکنون صورت نگرفته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت نمی تواند خودش را درگیر باشگاه‌داری کند و مقابل سایر باشگاه ها قرار بگیرد و بخش خصوصی هم نمی تواند با دولت رقابت داشته باشد.

وی درباره دلیل بروز مشکلات باشگاه ملوان گفت: در باشگاه ملوان دقت لازم در جذب اسپانسر صورت نگرفت و متاسفانه حد و اندازه و قواره آن هایی که اسپانسر شدند به اندازه باشگاه ملوان نبود زیرا ملوان یکی از قدیمی ترین تیم های ورزشی است که همیشه حرف های زیادی برای گفتن داشته است.

وی افزود: افرادی که برای خرید این تیم یا به صورت اسپانسری می آیند باید در حد و اندازه این تیم باشند. وقتی مسئولان باشگاه دنبال افراد کوچک می روند، این افراد فقط در یک زمان محدود دوام می آورند.

وی بیان کرد:آدم های کوچک آمدند و نتیجه هم آن شد که آسیب زیادی به تیم وارد شد اما همه باید تلاش کنند  موضوع اسپانسر و اداره کننده تیم از نظر کلی مشخص شود و مسئولان باشگاه باید دقت کنند حد و اندازه اسپانسر تا 10 سال آینده در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره کناره گیری قلعه نویی از باشگاه ملوان نیز خاطرنشان کرد: کار قلعه نویی پسندیده نبود زیرا او از ابتدا کاملا در جریان ریز مسائل باشگاه بود و اینگونه نبود که از خارج از کشور آمده باشد و مسائل و مشکلات باشگاه را نداند.

وی گفت: قلعه نویی می دانست که باید مشکلات را سپری کند. به نظرم  اشتباه کرد و آسیب بیشتری هم به این تیم زد زیرا آمد و نشاط و شادابی تیم را به یاس و نومیدی تبدیل کرد و اگرچه در چارچوب قوانین و مقررات آمد و قراردادش را فسخ کردند اما این کار برازنده شخصیت فردی مثل قلعه نویی نبود و هواداران ملوان همیشه به عنوان یک کار و خاطره بد از این رفتار یاد می کنند.

وی تاکید کرد: باشگاه ملوان سرانجام راه خودش را پیدا می کند؛ این باشگاه تا کنون دوران سختی را پشت سر گذاشته و جایگاه خود را پیدا کرده و از این پس هم راهش را ادامه می دهد اما خاطره عملکرد بد قلعه نویی در خاطر همه خواهد ماند.

بائوج لاهوتی همچنین در مورد حضور دنیامالی در رأس هرم باشگاه ملوان با توجه به حضورش در شورای شهر نیز گفت: دنیامالی نسبت به این تیم تعصب دارد. او در ورزش صاحب نظر است و سال ها رئیس فدراسیون قایقرانی بوده و در میادین ورزشی هم شناخته شده است. از آن جایی که او با این خصوصیات به این تیم تعصب دارد، حضورش می تواند برای تیم خیلی موثر باشد و حال و هوا و روحیه هواداران را بهبود ببخشد و با روحیات او قطعا باشگاه می تواند آینده خوبی داشته باشد.

تیم فوتبال لیگ برتر ملوان از پیش از شروع فصل جدید درگیر مسائل و حواشی زیادی بود، امیر قلعه نویی در ابتدای فصل هدایت این تیم را برعهده گرفت و در چند بازی 2 هفته نخست نیز بر روی نیمکت ملوان نشست اما قلعه نویی به یکباره از ادامه کار با ملوان سرباز زد و استیلی به جای وی روی نیمکت نشست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار