در نشست خبری با خبرنگاران صورت گرفت:
کلانتری و همکارانش در این نشست خبری که بیش از 2 ساعت به طول انجامید ، مهمترین سوالات مطرح شده در زمینه های سیاسی و اقتصادی را پاسخ دادند.
کد خبر: ۷۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳ 25 August 2019
عصر امروز ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت ، میزبان خبرنگاران استان بود و به سوالات آنان پاسخ دادند. کلانتری و همکارانش در این نشست خبری که بیش از 2 ساعت به طول انجامید ، مهمترین سوالات مطرح شده در زمینه های سیاسی و اقتصادی را پاسخ دادند.
اولویت با طرح های نیمه تمام
حسین کلانتری در تشریح برنامه های هفته دولت، افزود: روند تکمیل برخی پروژه های استان طولانی شده و با سطح بندی انجام گرفته، تکمیل پروژه ها محور قرار خواهد گرفت. کلانتری استان را تشنه کار دانست و اظهار کرد: ظرفیت های بسیاری در استان وجود دارد و باید به بالفعل تبدیل شود.
کلانتری با تاکید بر اولویت بندی پروژه ها، گفت: به جدیت دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام هستیم.
کلانتری از افتتاح ۲۲۲ پروژه عمرانی در هفته دولت خبر داد و ابراز داشت: کلنگ زنی ۳۱ ‌پروژه عمرانی را نیز خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین طی این هفته افتتاح ۳۱ ‌پروژه اقتصادی را خواهیم داشت و ۷ ‌پروژه اقتصادی نیز کلنگ زنی می شود.
استاندار از خروجی اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر از طریق پروژه های هفته دولت خبر داد و بیان داشت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه ها خواهد بود.
کلانتری بکارگیری صحیح ظرفیت نمایندگان مجلس برای توسعه استان و مطالبات عمومی را ضروری دانسنت و ابراز داشت: باید از این حوزه با نگاه مطالبات عمومی برای توسعه استان استفاده شود.
کلانتری از تشکیل شورا و برگزاری همایشی مهم با حضور شخصیت های برجسته استان خبر داد و گفت: با تعامل مجموعه دانشگاه یاسوج برنامه ریزی برای تحقق این برنامه و بکارگیری ظرفیت های بالای انسانی برای رشد و توسعه استان انجام گرفته است.
 
تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / استاندار : سرباز نظام هستم و بدهکار هیچ کس نیستم / + فیلم
 
رسانه ها فضا را انتخاباتی نکنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی، خطاب به رسانه‌ها گفت: نگذارید فعلا فضا انتخاباتی شود چون فرصت کار از مدیران گرفته می‌شود در حالی که این استان تشنه کار است.
کلانتری تاکید کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که با تمام توان انتخابات را در سلامت، امنیت و با بی‌طرفی کامل برگزار می‌کنیم و در این زمینه نگاه ما به آبروی جمهوری اسلامی ایران و اعتماد مردم است و حافظ صندوق رای نظام هستیم.
با مدیران متخلف در استخدام های فله ای برخورد شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از استخدام های فله ای در برخی از دستگاههای اداری این استان اظهارنگرانی کرد و یادآور شد : وقتی وارد این استان شدم با این پدیده شوم مواجه شده که مردم از این پدیده نگران هستند.
کلانتری گفت: به سازمان های نظارتی گفته ایم که بررسی ها را در این ارتباط انجام دهند و اکنون این نهادها در حال انجام بررسی های خود هستند.
وی با تاکید براینکه متاسفانه استخدام های فله ای در حوزه اجرا اتفاق افتاده و نگرانی های فراوانی هم وجود دارد، اظهارداشت: حوزه نظارت در دستگاههای اجرایی را تقویت می کنیم تا کمتر شاهد این پدیده و یا سایر مشکلات این چنینی باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما معتقدیم مدیرانی که در حوزه استخدام های فله ای تخلف کرده اند متخلف بوده و باید با آنان برخورد شود.
کلانتری تاکیدکرد که از این‌ مدیران حمایت نخواهد کرد و حق هم ندارد از آنان دفاع کند.
شاخصه های تغییر مدیران
وی از تغییر برخی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآورشد: تغییر این مدیران براساس شاخص ها انجام می گیرد.
استاندار داشتن شاخص های یک مدیر موفق را لازمه عزل و نصب مدیران دانست و افزود:هر مدیری و یا گزینه ای که سطح علمی،تعهد کاری،مردم دار و توانمند در مسئولیت پذیری و خدمت به مردم را داشته باشد مد نظر است.
کلانتری گفت: برای انتخاب مدیر از پیشنهادات متفاوت استفاده می شود اما بطورحتم براساس شاخص های مورد نظر ما این مدیران انتخاب خواهند شد.
استاندار : سرباز نظام هستم و بدهکار هیچ کس نیستم
 
 
برخورد با مدیران متخلف انتخاباتی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست معاونین استاندار هم به برخی سوالات مطرح شده در حوزه کاری خود پاسخ می دادند.
احد جمالی در پاسخ به سؤالات اصحاب رسانه در خصوص این که سخنگوی ستاد انتخابات در استان چه کسی خواهد بود اظهار کرد: معمولا خود من پاسخگوی سؤالات در انتخابات هستم و اگر نیاز باشد برخی مطالب را روابط عمومی اعلام می‌کند.
 
تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / استاندار : سرباز نظام هستم و بدهکار هیچ کس نیستم / + فیلم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: در خصوص دخالت مدیران در انتخابات چنین نخواهد شد و اگر موردی باشد مصداق حق‌الناسی است که رهبری معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند و بحث اساسی در نظام اسلامی اجرای عدالت است.
این مسؤول در همین خصوص گفت: اگر در زمینه دخالت مدیران در انتخابات ادله محکمه پسندی دال بر دخالت باشد احضار می‌کنیم و اگر گوش شنوایی نباشد برخورد خواهیم کرد.
وی به برگزاری با صلابت انتخابات در استان تاکید کرد و گفت: از رای مردم محافظت می‌کنیم و همچنین هیچ مدیری حق ندارد در انتخابات له یا علیه کسی وارد انتخابات شود.
معاون استاندار تاکید کرد که فضای انتخابات نباید امنیتی باشد بلکه باید فضای انتخاباتی عقلانی داشته باشیم و استاندار هم در خصوص انتخابات حساس است.
وی از همه به خصوص سیاسیون خواست تا آستانه تحمل خود را بالا ببرند و نسبت به تغییر و تحولات حساسیت به خرج ندهند.
جمالی با بیان اینکه در سال‌های 75 و 76 در استان شما بوده‌ام از تحولات بسیار زیاد در استان سخن به میان آورد و گفت: محرومیت خیلی زیاد بود اما سفر رهبری به استان موجب تحول بنیادین شد  که یک نمونه آن در راه‌ها و جاده‌های ارتباطی و تحول در آن‌هاست.
وی با ارجاع خبرنگاران به موفقیت‌های دانشگاهی در استان گفت: الان دانشگاه یاسوج جز 10 دانشگاه برتر کشور شده است و دانشمندان بین‌المللی و جهانی دارد و بچه‌های استان هم در کنکور رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند که این به معنای محرومیت‌زدایی است.
 
تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / استاندار : سرباز نظام هستم و بدهکار هیچ کس نیستم / + فیلم
 
راه آهن یاسوج نیم قرن طول می کشد!
عزیز فیلی هم در این نشست گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع بیش از ۲۴ آتش سوزی در استان را شاهد بودیم و این آتش سوزی ها ۶۷۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان را از بین برد. فیلی با بیان اینکه با تلاش های انجام گرفته و تعامل دستگاهی و همکاری مردم این آتش سوزی ها کمتر از  بین ۲۴ تا ۳۲ ساعت مهار شده است، اظهار کرد: در مقاطعی از ظرفیت بالگرد های شرکت نفت و هوانیروز استفاده شد.
وی از بروز آتش سوزی در منطقه ای بین شهرستان کهگیلویه و بهمئی در روز شنبه خبر داد و عنوان داشت: پیگیری برای اعزام بالگرد به منطقه انجام شده است.
فیلی با اشاره به پروژه های استان، اظهار کرد: با روند تزریق فعلی اعتبار به پروژه راه آهن یاسوج به اقلید، ساخت این پروژه با برآورد نیاز یکهزار میلیارد تومانی، نیم قرن طول می کشد.
معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اجرای برنامه ۵ ساله برای تکمیل سریع پروژه، عنوان داشت: در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می شود.
وی ابراز داشت: ‌افزایش اعتبارات تزریقی این پروژه به سالی ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل پروژه در پنج سال را عملیاتی می کند.
فیلی به جزئیات پروژه اشاره کرد و بیان داشت: پروژه راه آهن یاسوج به اقلید به طول ۱۲۷ کیلومتر، استان را به خط راه آهن سراسری متصل می کند.
فیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای قطعه ۲۳ کیلومتری از این پروژه در دست اقدام است.
فیلی با اشاره به تصویب ۹۹۴ میلیارد تومان تعهدات سفر ریاست جمهوری به استان، عنوان داشت: ۵۳ درصد این اعتبارات تخصیص داده شد.
وی افزود: اقدامات لازم برای تخصیص باقیمانده اعتبارات در دست اقدام است.
 
تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / استاندار : سرباز نظام هستم و بدهکار هیچ کس نیستم / + فیلم
 
افتتاح دو سردخانه ۶۰۰۰ تنی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: دو سردخانه ۶۰۰۰ تنی در استان افتتاح می شود. 
گوهرکانی افزود: وضعیت ذخیره سازی سردخانه های استان در زمینه محصولات باغی، زراعی و لبنیاتی با افتتاح دو سردخانه جدید ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به افتتاح کارگاه نهاده های شیمیایی(سولفات پتاسیم) گفت: این کارگاه کمک شایانی به تغذیه مزارع و باغات می کند.
گوهرگانی تصریح کرد: همچنین افتتاح طرح های مختلف گردشگری، آبزیان، طیور و ...را خواهیم داشت.
معاون اقتصادی استاندار گفت: امید است طی دو سال آینده در حوزه ۱۸۰۰ طرح در دست احداث، با تزریق تسهیلات و روند نظارتی این پروژه ها  به مرحله بهره برداری برسد.
وی افزود: تحقق این پروژه ها نقش موثری در تولید، اشنغال و تامین محصولات استراتژیک خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار