کد خبر: ۷۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 08 September 2019
کاظمی وضعیت دفن زباله در شهرهای استان را نیازمند اراده جمعی دانست و گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده، ۶۶۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری ها برای مدیریت پسماند به شهرداری های استان پرداخت شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «سید حسین کاظمی» عصر روز (۱۶ شهریور) در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهردار یاسوج و دهیاران روستاهای حومه این شهر، اظهار داشت: وضعیت انباشت زباله در مناطق مختلف یاسوج و اطراف آن چهره زشتی از این مناطق را ترسیم کرده است.
مدیرکل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه  و بویراحمد با بیان اینکه این افراد یا این وضعیت را نمی بینند یا اینکه چشم خود را بر این مسئله بسته اند، عنوان کرد: ورودی شهر یاسوج در محاصره زباله بوده و باید هرچه سریع تر در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به انتخاب سرمایه گذار برای سایت دوپشته دشتروم، یادآور شد: راه دسترسی به این سایت مشکلاتی داشته که اکنون آماده انجام عملیات آسفالت بوده و عملیات فنس کشی این سایت انجام شد.
کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون دفن زباله به صورت عادی انجام می گرفت، گفت: انجام این عملیات به صورت سنتی تهدیدی برای آب های زیر زمینی، آب شرب شهر یاسوج و سد شاه قاسم بود که با مشخص شدن سرمایه گذار، امیدواریم در آینده شاهد رفع این مشکلات باشیم.
مدیرکل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سرمایه گذار ماشین آلات را در محل سایت مستقر کرده، اضافه کرد: در آینده نزدیک سازه های مربوط به کارخانه بازیافت آماده می شوند.
وی تصریح کرد: در سایر شهرهای استان اراده ای برای انجام این کار وجود ندارد و می طلبد فرمانداران فعال تر شوند.
کاظمی با تاکید بر اینکه دفتر امور شهری با جدیت این موضوع را پیگیری می کند، ادامه داد: شهرداران و فرمانداران در مناطق مختلف استان با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند، کما اینکه در بیشتر شهرهای بزرگ کشور خود شهرداری ها مجری این طرح هستند.
  مدیرکل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر خود و شهرداران استان به شهر تبریز، اظهار داشت: در این شهر از سایت محل دفن زباله بازدید شد که می طلبد شهرداران استان از تجارب این سفر برای بهبود ارائه خدمات شهری در حوزه کاری خود استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده، ۶۶۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری ها برای مدیریت پسماند به شهرداری های استان پرداخت شد.
کاظمی گفت: از سرجمع این اعتبارات ۱۵۰، ۷۰، ۵۰، ۸۰ ، ۵۰، ۶۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان به ترتیب به شهرهای باشت، لیکک، چیتاب، چرام، سرفاریاب، دیشموک، سوق و لنده پرداخت شد که به همین میزان شهرداری ها نیز باید آورده در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار